homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 28 nov 2005 14:35

AfbeeldingVan Harte !!!!!! Dat het een mooie Afbeelding mag blijven!

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 28 nov 2005 16:32

ja ik wil...die tekst dan natuurlijk :wink: ...van mijn kant is er interesse!
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 28 nov 2005 18:46

Zareb, van harte gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst! :D
- Home is in my head -

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 26 dec 2005 17:28

Zareb schreef:
Gershwin schreef:@ Zareb: hoe was het? :)

De mooiste herinnering houden wij aan de viering op zondag. Het samen zijn met de gemeente speelde een grote rol.

Hoe kijkt je gemeente hier eigenlijk tegenaan?
Zijn er mensen die het niet accepteren?
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 31 dec 2005 11:01

froske schreef:Hoe kijkt je gemeente hier eigenlijk tegenaan?
Zijn er mensen die het niet accepteren?

De discussie over het al dan niet houden van diensten waarin een zegen over een relatie word gevraagd heeft in onze gemeente ongeveer een jaar geduurd. Al voor dat het burgerlijk huwelijk in Spanje werd opengesteld. En natuurlijk waren er voor- en tegenstanders. De gesprekken zijn altijd heel open en eerlijk verlopen. Uiteindelijk is de afspraak gemaakt dat een viering mogelijk is, maar dat deze niet de titel van een "huwelijksdienst" mag dragen. De kerkelijke huwelijksbevestiging blijft exclusief voorbehouden voor hetero-koppels. Voor andere relatievormen, zoals samenwonen of m/m, v/v koppels spreken we van een relatieviering.
Dus toen wij onze viering beleefden was dit geen groot nieuws, vooral ook niet omdat wij in onze gemeente het tweede koppel waren. Onze viering vond plaats tijdens een zondagse dienst. Dit is in Spanje niet vreemd.
Ik heb niet gemerkt dat er gemeenteleden waren die uit protest zijn thuisgebleven.

Wel is het natuurlijk zo dat er mensen zijn die er moeite mee hebben. Maar met wederzijds respect en ruimte voor elkaars geloofsovertuiging kom je een heel eind.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 31 dec 2005 18:16

oke, mooi om te horen!

Fijn dat de mensen uit jouw gemeente er respect voor hebben!
Heel belangrijk om elkaar te accepteren en te helpen!
- Home is in my head -

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jan 2006 19:13

Ik vind het nu toch wel heel erg ver gaan dat iemand die praktiserend homo is, gefeliciteerd wordt met zijn huwelijk met een andere man. Ik geloof nooit dat dit de bedoeling is geweest van de topic-starter. Zoals ik het lees op zijn site is het voor hem een strijd geweest om hiermee te stoppen.

Zo wordt het homo-huwelijk toch gepromoot. Ook op deze manier probeert de satan zijn verderf te zaaien op refoweb.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 jan 2006 19:45

Hoe veroordelend Annet :shock:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 03 jan 2006 20:11

*Annet* schreef:Ik vind het nu toch wel heel erg ver gaan dat iemand die praktiserend homo is, gefeliciteerd wordt met zijn huwelijk met een andere man. Ik geloof nooit dat dit de bedoeling is geweest van de topic-starter. Zoals ik het lees op zijn site is het voor hem een strijd geweest om hiermee te stoppen.

Zo wordt het homo-huwelijk toch gepromoot. Ook op deze manier probeert de satan zijn verderf te zaaien op refoweb.

Waarom zou je iemand niet feliciteren als diegene eindelijk zijn geluk heeft gevonden? Waarom zou je iemand het geluk niet gunnen? Jammer dat je deze uitspraak doet en niet verder denkt over wat Zareb hiervoor allemaal heeft moeten doorstaan.

Daarbij heb ik de forumstarter al een zeer lange periode niet meer gezien op RW, dus ik vraag me af in hoeverre we daar nog rekening mee moeten houden. Anders zouden we eventueel alweer een ander topic moeten openen.

Het homo-huwelijk wordt hier niet gepromoot maar de mensen worden wel geaccepteerd. Iedereen behoort gelijkwaardig behandeld te worden.
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 04 jan 2006 12:16

*Annet* schreef:

Tja Annet, als je mijn andere postings inzake homoseksualiteit een beetje hebt gevolgd dan had je al kunnen constateren dat het niet mijn intentie is om reclame te maken voor wat jij het “homo-huwelijk” noemt. Als ik kijk naar de vele topics die over traditionele huwelijken zijn gestart ben ik, denk ik, behoorlijk summier geweest.
Ik heb mij ook best wel afgevraagd of ik dit op dit forum zou vertellen, want wij zijn ons heel goed bewust dat dit voor sommigen moeilijk kan zijn. En dan denk ik in eerste instantie aan die mensen die ook homo of lesbisch zijn maar die, op basis van hun persoonlijke overtuiging, andere keuzes maken.
Wij hebben, na lang wikken en wegen, de keus “mogen” maken (want zo ervaren wij het) om op deze manier niet alleen duidelijk voor elkaar te kiezen, maar zeker ook om voor elkaar te kunnen zorgen. Een keus die in “geloofsvertrouwen” uiteindelijk is gemaakt.

Naar aanleiding van een en ander hebben wij verschillende reacties gehad van forumleden. Sommigen heel positief, (waarvoor nogmaals iedereen hartelijk dank), sommigen bewust kritisch, anderen kun je klasseren onder hate-mail. Dat laatste is jammer, maar ik had eigenlijk niet anders verwacht. Ook waren er verschillende reacties van mensen die homo of lesbisch zijn en die ons feliciteerden maar tegelijk aangaven dat ze zelf die keus niet zouden maken. Hieruit zijn goede en waardevolle contacten ontstaan. Dus met die promotie zal het wel meevallen.

Heeft “satan” er iets mee te maken?
‘k Geloof het niet. Waar mensen God in het diepste vertrouwen aanroepen heeft satan geen plaats.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 04 jan 2006 19:01

eens :)
- Home is in my head -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 19:18

Ik snap Annet ook wel, ik heb niet het idee dat ze het niet respecteerd.
Zo ligt het bij mij nl ook, ik ervaar het niet als positief...maar realiseer me ook dat ik hiermee mensen kwetsen kan.... Daarom ben ik voorzichtig met mn woorden...!!!!!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 04 jan 2006 20:15

Cisca schreef:Hoe veroordelend Annet :shock:

Ik begrijp Annet volkomen, ik kijk er zelf ook een beetje raar tegen aan. Ik had ook de neiging te reageren in dezelfde trent als Annet. Alleen omdat dát blijkbaar door anderen uit wordt gelegd als veroordelend of wat heb je er eigenlijk mee te maken? (dat laatste is enigzins waar natuurlijk in deze), heb ik maar niets gezegd. Maar nú dit uit wordt gelegd als veroordelend wil ik Annet toch wel even bijvallen.
En verder vertolkt essiee ook precies wat ik dacht en denk, voorzichtig zijn met je woorden. Dus ook niet zomaar iets als veroordelend bestempelen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 04 jan 2006 20:43

Natuurlijk mag je een uitgesproken mening hebben, maar in dit geval ging het wel erg ver. Annet zegt het volgende:

Mijns inziens heeft het homo-huwelijk, waar het in dit geval niet eens helemaal om gaat, niet met de satan te maken. Waarom dat deze vergelijking dan toch gedaan wordt, is mij nogal onduidelijk.

Nogmaals, je mag hierover natuurlijk je eigen mening hebben, even goede vrienden, maar veroordeel een ander niet.
- Home is in my head -

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 04 jan 2006 20:56

froske schreef:Natuurlijk mag je een uitgesproken mening hebben, maar in dit geval ging het wel erg ver. Annet zegt het volgende:

Mijns inziens heeft het homo-huwelijk, waar het in dit geval niet eens helemaal om gaat, niet met de satan te maken. Waarom dat deze vergelijking dan toch gedaan wordt, is mij nogal onduidelijk.

Nogmaals, je mag hierover natuurlijk je eigen mening hebben, even goede vrienden, maar veroordeel een ander niet.

Als ik Annet goed lees is zij van mening, in de veronderstelling dat het homo-huwelijk God een gruwel is, door het homo-huwelijk te promoten (m.a.w. iets wat niet van God is toch promoten), dát toch een manier is van de satan om iets wat niet bijbels is tóch te promoten. In die veronderstelling is het natuurlijk wel te begrijpen als Annet zegt "zo probeerd de satan zijn verderf ook op refoweb te zaaien.
Ik zou het zelf niet op die manier zeggen, maar zo lees ik Annet haar woorden. Dat lijkt mij niet veroordelend, maar in die gedachtegang logisch.

Verder wat ik toch wil zeggen, sja het héét dan geen homo-huwelijk dat klopt. Maar voor sommigen maakt de naam geen verschil, begrijp je? Er word iets gezegend wat volgens die mensen níet bijbels, dús niet van God is.

Owjee misschien heb ik toch weer teveel gezegd en dat wil ik eigenlijk níet, omdat ik mijn woorden voorzichtig wil kiezen. Maar hopelijk begrijp je het.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”