TV&GER.GEM.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 25 jul 2003 18:26

Gershwin schreef:Oja, ze staan meestal in een "Rijssens kastje" een dicht kastje met 2 klapdeurtjes

Zeer tegenstrijdig vind ik dat. Als je een TV hebt kom er dan ook eerlijk voor uit. Als de TV is een zgn. Rijssens kastje staat, kan je het niet met je geweten verantwoorden

P.S. Ik heb ook eens gehoord dat veel refo's (zonder TV) op de computer een aansluiting hebben, waar ze TV mee kijken, of gewoon op internet
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 jul 2003 18:40

marle schreef:
Gershwin schreef:Oja, ze staan meestal in een "Rijssens kastje" een dicht kastje met 2 klapdeurtjes

Zeer tegenstrijdig vind ik dat. Als je een TV hebt kom er dan ook eerlijk voor uit. Als de TV is een zgn. Rijssens kastje staat, kan je het niet met je geweten verantwoorden

P.S. Ik heb ook eens gehoord dat veel refo's (zonder TV) op de computer een aansluiting hebben, waar ze TV mee kijken, of gewoon op internet

TV op je PC is mogelijk middels een TV kaart.
Daarvoor heb je net zo goed als voor degewone TV een kabelaansluiting voor nodig. Voor Nl 1 t/m 3 minstens een antenne.

Via Internet TV kijken kan ook. Maar er is nog maar heel weinig beschikbaar via internet, het is nooit live en eigenlijk bijna alleen van de publieke omroepen, dus geen commerciele "rotzooi" zoals Yorin ed.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

elianne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: TV&GER.GEM.

Berichtdoor elianne » 30 jul 2003 20:25

Jack schreef:Best forum-ers,

Ben net nieuw hier maar volgens mij zijn de meesten hier ger.gemmer?
Ben dus even nieuwsgierig wat jullie van TV-bezit vinden.
In veel gemeenten moet je beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen.

En hoe zit dat dan met (opoen)internet? Mag ook niet maar iedereen heeft het.
En hoe zit dat met films die je op je mobieltje kunt bekijken? (Is pas nieuw trouwens)
En waarom mag je wel een videorecorder? (Is al ouderwets trouwens, DVD is de standaard)

Ik krijg het idee dat de kerkelijke leiding lichtjaren achter gaat lopen op de ontwikkelingen?
Ik heb het vermoeden dat er velen zijn die synodeuitspraken voor kennisgeving aannemen?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Met vriendelijke groet,

elianne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor elianne » 30 jul 2003 20:28

[quote="Jack"]Best forum-ers,hoihoi ik reageer ff

Ik weet niet of de meeste hier van de ger-gem zijn. ik ben het in ieder geval niet. Maar daar gaat tie niet om.
Het is inderdaaad zo vreselijk dubbel.... echt!!
Ik ben zelf hervormd en ik dnek dat tot voor kort, ons gezin de enigste was die geen tv had. Bewust!!!!!!

Maar waar het mij om gaat de vreselijke dogma's in sommige kerken zonder inhoud!!! Zonde het kijken waarom, hoe en wat.

Wat houd je geloof in als je belooft niet een tv aan te schaffen en ondertuusen het hele internet etc afstroopt.
dit was f een reactietje

grtjs

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 30 jul 2003 21:02

Night schreef:... dus geen commerciele "rotzooi" zoals Yorin ed.

Hmm, waarom is de publieke omroep per definitie "goed" dan?

Overigens heb ik wel een tv waar ik regelmatig naar kijk...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 30 jul 2003 21:17

Night schreef:
Brion schreef:
Petertje schreef:
Helaas, helaas, verschillende staan inderdaad niet in de huiskamers. Een slecht TV programma (vloeken, geweld, sex) staat voor mij op gelijke hoogte met slechte lektuur, video's, internetpagina's, radioprogramma's etc. Je kunt zoveel pulp over je heen laten storten als je wilt, en je geest en lichaam met de verkeerde stroom mee laten sleuren. Maar.... waar hebben we het over? Laten we ons druk maken over onze relatie met God, die moet herstelt worden! We hebben een God die wil dat niemand verloren gaat. Zoek en gij ZULT vinden...

Wat flauw die laatste zinnen zeg! Als je het DAAR over wilt hebben dan open je toch een topic "relatie met God"? En als je je er niet druk over wilt maken, dan doe je toch niet mee met deze discussie?

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag gekregen, waar het verhaal nou vandaan komt dat in de Ger Gem mensen met TV niet aan het avondmaal mogen. Voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat het een broodje-aap-verhaal is.

Volgens mij is het geen broodje aap verhaal.
Ik kan het niet bewijzen, maar mij staat ook bij dat er diverse behoudende gemeentes zijn die niet laten dopen bij TV bezit, zo ook geen avondmaalsgang bij TV> Ik dacht dat men ze dan niet tegenhield, maar na de eerste gang aan het avondmaal toch op bezoek gaan om de TV het huis uit te krijgen.
Overigens ken ik dit niet uit mijn eigen gemeente of andere gemeenten die ik ken.
Ik zal nog eens navraag doen.

Ik ben erg benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. We praten allemaal over onze eigen omgeving. Per gemeente schijnt er nogal verschil te zijn in inzicht. Desalnietmin, ik hoop dat je bereid bent om je 'navraag' in deze rubriek te zetten.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 jul 2003 21:36

xgnoom schreef:
Night schreef:... dus geen commerciele "rotzooi" zoals Yorin ed.

Hmm, waarom is de publieke omroep per definitie "goed" dan?

Nee hoor, ik was hier even behoorlijk aan het generaliseren.
Overigens is er wat mij betreft wel een groot verschil tussen "publiek" en "commercieel" qua nut, inhoud, intentie en grondhouding.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 30 jul 2003 21:38

Petertje schreef:Ik ben erg benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. We praten allemaal over onze eigen omgeving. Per gemeente schijnt er nogal verschil te zijn in inzicht. Desalnietmin, ik hoop dat je bereid bent om je 'navraag' in deze rubriek te zetten.

Wanneer ik wat meer weet laat ik dat zeker horen.
Tot op heden heb ik nog geen bevestiging van het geheel kunnen vinden.

Reken er niet te vast op dat ik wat boven tafel haal, zo heel veel relaties heb ik niet in de diverse verschillende geledingen...

Maar..als ik wat heb dan zet ik het zeker neer.

André

Berichtdoor André » 27 nov 2003 00:02

Jack schreef:Best forum-ers,

Ben net nieuw hier maar volgens mij zijn de meesten hier ger.gemmer?
Ben dus even nieuwsgierig wat jullie van TV-bezit vinden.
In veel gemeenten moet je beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen.

En hoe zit dat dan met (opoen)internet? Mag ook niet maar iedereen heeft het.
En hoe zit dat met films die je op je mobieltje kunt bekijken? (Is pas nieuw trouwens)
En waarom mag je wel een videorecorder? (Is al ouderwets trouwens, DVD is de standaard)

Ik krijg het idee dat de kerkelijke leiding lichtjaren achter gaat lopen op de ontwikkelingen?
Ik heb het vermoeden dat er velen zijn die synodeuitspraken voor kennisgeving aannemen?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Met vriendelijke groet,

Uhm, ik denk dat ik met deze uitspraak geen vrienden maak, maar misschien is het de moeite waard om in het woordenboek de definitie van het woord huichelaar op te zoeken.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 23:16

Ik zal geen televisie nemen. Later waarschijnlijk ook geen internet, want dat ontwikkelt zich steeds verder. Bill Gates heeft al eens gezegd dat de computer de televisie en zelfs de krant zal verdringen. Dat zal mij niet gebeuren. (Misschien neem ik zelfs geen computer, heb ik voor mijn werk toch niet nodig. :wink: )
Vanzelf ook geen video/DingVanDuvel.
Ik laat mij niet hersenspoelen door die zinloze beelden, die ook niet altijd tot Gods eer zijn.
En gewoon een normale telefoon kopen (hij is uitgevonden om te bellen, niet om film mee te kijken!).

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 nov 2003 23:31

caprice schreef:Ik zal geen televisie nemen. Later waarschijnlijk ook geen internet, want dat ontwikkelt zich steeds verder. Bill Gates heeft al eens gezegd dat de computer de televisie en zelfs de krant zal verdringen. Dat zal mij niet gebeuren. (Misschien neem ik zelfs geen computer, heb ik voor mijn werk toch niet nodig. :wink: )
Ik laat mij niet hersenspoelen door die zinloze beelden, die ook niet altijd tot Gods eer zijn.
En gewoon een normale telefoon kopen (hij is uitgevonden om te bellen, niet om film mee te kijken!).

Een aantal jaren geleden waren er boeren die absoluut niet mee wouden met de melkmachine. Maar op een gegeven moment wordt je gedwonnen. Internet is voor mij strikt noodzakelijk, en kan er dus echt niet om heen. Veder heb ik ook een DVD speler, ik heb films gekeken die niet door de beugel kunnen, maar dit wil ik echt niet meer, dus als ik gezellig een avond een DVD wil kijken dan wordt het de lijst checken op internet met verantwoorde films.

Ik wil in de wereld staan, maar niet van de wereld zijn. Ik wil graag wat uitstralen, niet door me af te zonderen van de wereld, maar door met uitvindingen die God geeft goed om te gaan. (soms wel moelijk!)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 23:36

hijwel schreef:
caprice schreef:Ik zal geen televisie nemen. Later waarschijnlijk ook geen internet, want dat ontwikkelt zich steeds verder. Bill Gates heeft al eens gezegd dat de computer de televisie en zelfs de krant zal verdringen. Dat zal mij niet gebeuren. (Misschien neem ik zelfs geen computer, heb ik voor mijn werk toch niet nodig. :wink: )

Een aantal jaren geleden waren er boeren die absoluut niet mee wouden met de melkmachine. Maar op een gegeven moment wordt je gedwonnen. Internet is voor mij strikt noodzakelijk, en kan er dus echt niet om heen. Veder heb ik ook een DVD speler, ik heb films gekeken die niet door de beugel kunnen, maar dit wil ik echt niet meer, dus als ik gezellig een avond een DVD wil kijken dan wordt het de lijst checken op internet met verantwoorde films.

Ik wil in de wereld staan, maar niet van de wereld zijn. Ik wil graag wat uitstralen, niet door me af te zonderen van de wereld, maar door met uitvindingen die God geeft goed om te gaan. (soms wel moelijk!)

Maar er is zoveel kaf onder het koren, zodat ik me wel eens afvraag of er wel koren onder dat kaf is.
Daarom lees ik liever een boek. Een film kijken is iets persoonlijks, en ik vind dat niet een kwestie van afzonderen van de wereld wat echt merkbaar is bij andere mensen. Voor TV geld hetzelfde. Het scheelt nog kosten voor de kabel ook. :wink:

Ik heb enkele films bekeken in mijn leven, maar die beelden blijven veel te lang in je hoofd hangen, en de satan gebruikte ze 's zondags om me van de preek af te leiden, dus voor mij hoeft het niet meer.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 nov 2003 23:43

caprice schreef:Een aantal jaren geleden waren er boeren die absoluut niet mee wouden met de melkmachine. Maar op een gegeven moment wordt je gedwonnen. Internet is voor mij strikt noodzakelijk, en kan er dus echt niet om heen. Veder heb ik ook een DVD speler, ik heb films gekeken die niet door de beugel kunnen, maar dit wil ik echt niet meer, dus als ik gezellig een avond een DVD wil kijken dan wordt het de lijst checken op internet met verantwoorde films.

Maar er is zoveel kaf onder het koren, zodat ik me wel eens afvraag of er wel koren onder dat kaf is.
Daarom lees ik liever een boek. Een film kijken is iets persoonlijks, en ik vind dat niet een kwestie van afzonderen van de wereld wat echt merkbaar is bij andere mensen. Voor TV geld hetzelfde. Het scheelt nog kosten voor de kabel ook. :wink:

Ik heb enkele films bekeken in mijn leven, maar die beelden blijven veel te lang in je hoofd hangen, en de satan gebruikte ze 's zondags om me van de preek af te leiden, dus voor mij hoeft het niet meer.[/quote]
TV neem ik denk ik ook niet, omdat er maar weinig goeds komt op de TV komt. Ik ben het wel weer aardig met je eens, iedereen moet voorzichzelf eerlijk een grens stellen om eerlijk met God te leven.
DVD en internet vindt ik voor mijnzelf kunnen, maar ik weet dat daar ook gevaren aan zitten. "Zelf" kan ik er nu mee omgaan. Ik ben blij dat ik toe de tijd open internet heb genomen. Want er is geen beter filter dan Jezus Christus.

caprice

Berichtdoor caprice » 27 nov 2003 23:50

hijwel schreef:TV neem ik denk ik ook niet, omdat er maar weinig goeds komt op de TV komt. Ik ben het wel weer aardig met je eens, iedereen moet voorzichzelf eerlijk een grens stellen om eerlijk met God te leven.
DVD en internet vindt ik voor mijnzelf kunnen, maar ik weet dat daar ook gevaren aan zitten. "Zelf" kan ik er nu mee omgaan. Ik ben blij dat ik toe de tijd open internet heb genomen. Want er is geen beter filter dan Jezus Christus.

Geen beter filter dan Jezus Christus...

Maar wij kunnen toch zo gemakkelijk zondigen?
Het is al meermalen gebeurd dat tijdens een zoekopdracht sites werden gevonden die eruitgefilterd werden. Dan ben ik toch blij dat ik filternet heb.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 nov 2003 00:11

caprice schreef:Geen beter filter dan Jezus Christus...

Maar wij kunnen toch zo gemakkelijk zondigen?
Het is al meermalen gebeurd dat tijdens een zoekopdracht sites werden gevonden die eruitgefilterd werden. Dan ben ik toch blij dat ik filternet heb.

Ja is opzich waar, beter een filter dan geen filter. Ik heb zelf een programma die flitert, Maar ja die blockt zelfs refdag.nl "occult/newage"
Veder denk ik eigenlijk ook wel dat een filter beter is dan geen filter, maar des al niet te min, denk niet dat zo'n filter je kan beschermen.

Terug naar “Archief”