caprice schreef:Een aantal jaren geleden waren er boeren die absoluut niet mee wouden met de melkmachine. Maar op een gegeven moment wordt je gedwonnen. Internet is voor mij strikt noodzakelijk, en kan er dus echt niet om heen. Veder heb ik ook een DVD speler, ik heb films gekeken die niet door de beugel kunnen, maar dit wil ik echt niet meer, dus als ik gezellig een avond een DVD wil kijken dan wordt het de lijst checken op internet met verantwoorde films.
Ik wil in de wereld staan, maar niet van de wereld zijn. Ik wil graag wat uitstralen, niet door me af te zonderen van de wereld, maar door met uitvindingen die God geeft goed om te gaan. (soms wel moelijk!)
Maar er is zoveel kaf onder het koren, zodat ik me wel eens afvraag of er wel koren onder dat kaf is.
Daarom lees ik liever een boek. Een film kijken is iets persoonlijks, en ik vind dat niet een kwestie van afzonderen van de wereld wat echt merkbaar is bij andere mensen. Voor TV geld hetzelfde. Het scheelt nog kosten voor de kabel ook.
Ik heb enkele films bekeken in mijn leven, maar die beelden blijven veel te lang in je hoofd hangen, en de satan gebruikte ze 's zondags om me van de preek af te leiden, dus voor mij hoeft het niet meer.[/quote]
TV neem ik denk ik ook niet, omdat er maar weinig goeds komt op de TV komt. Ik ben het wel weer aardig met je eens, iedereen moet voorzichzelf eerlijk een grens stellen om eerlijk met God te leven.
DVD en internet vindt ik voor mijnzelf kunnen, maar ik weet dat daar ook gevaren aan zitten. "Zelf" kan ik er nu mee omgaan. Ik ben blij dat ik toe de tijd open internet heb genomen. Want er is geen beter filter dan Jezus Christus.