Raido schreef:Blijf gewoon rustig zitten hoor, probeer niet te kritisch te luisteren filter er uit wat voor jou van toepassing is, dat doe ik ook, doe ik dat niet dan loop ik te bokken over dat de dominee zo zwaar is, het alleen hel en verdoemenis is.. Zie ook eens hoe ruim het evangelie ook in de gergem is (en nee ik ben echt niet DE gergemmer).Dreamster schreef:Ik vind op dit moment de kerk niet echt een fundament voor mn geloof...eerder een rukwind die alles omver wil waaien..
Ik zie mijn kerk (gergem) als mijn thuisbasis vanwaaruit ik als een scheepje overal wel eens aanleg, net als een schip heb ik dus een thuishaven (en ik kerk wel voornamelijk gergem, maar ook wel eens wat anders).. Ik denk dat er wel ergens een kerk je gemeente moet zijn, dat wil niets zeggen over dat je niet alleen in die kerk mag zitten.
Kijk...als je ouder ben kan dat wel...Maar bijvoorbeeld de catechesatie is bedoel als lering en onderwijzing...Jippie....het enige wat ik daar leer is dat die man geen enkel benul heeft van wat er in mijn koppie omgaat...
Dat is misschien ook wel moeilijk...tja..