Chronicles of Narnia

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 29 dec 2005 19:54

RECI-TATIVO schreef:http://cslewis.drzeus.net/papers/wardrobe_metaphor.html

Misschien iets voor die meneer om eens te leren in context te lezen. Volg je zijn redeneertrant dan is zelfs de Bijbel een occult boek, er komen immers demonen in voor. Context-lezen is zoooooo belangrijk, juist door het naar eigen believen selecteren uit teksten, al dan niet christelijk, is er een hoop ellende extra de wereld in gekomen.

Op diezelfde site zijn meer essays te raadplegen waarin de metaforen, symboliek, tijd en ruimte van de Narnia Chronicles vanuit wetenschappelijk perspectief belicht worden. Erg interessant ter verdieping van de verhalen.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 jan 2006 12:19

Wow, die film is echt gaaf!

Hij was niet saai, niet kinderachtig, en die ingekorte scenes viel volgens mij nog wel mee..

Aad
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aad » 02 jan 2006 13:47

Jos123 schreef:Ben benieuwd wat jullie van de film op zich vonden. Ik vond het nl. nogal saai. Veel kinderachtig gezeur van de kinderen tegen elkaar, veel scenes enorm ingekort.

Dat ben ik wel met je eens. Erg saai, en de dialogen waren nogal duf. Dat jongste meisje sprak en dacht bijna als een volwassene. Daarnaast hadden ze al bijzonder snel door waar het allemaal over ging. Dat kwam op mij echt heel ongeloofwaardig over. (Al is een fantasiefilm natuurlijk altijd ongeloofwaardig)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 jan 2006 13:51

Ik vond de film niet slecht, maar zeker ook niet echt goed. Het verhaal is vrij eenvoudig, maar het is nu eenmaal een kinderboek. Op zich vond ik de film wel goed gemaakt.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Maaike

Berichtdoor Maaike » 02 jan 2006 14:15

Wat me trouwens wel opviel was dat je heel goed kon zien dat die figuren en Aslan nep waren. En met de omgeving was ook gerommeld.

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 03 jan 2006 23:49

Ik ben ook naar de film 'Narnia' geweest. Ik vond het een goede film. De strijd tussen goed en kwaad kwam goed uit de verf. Die sprekende dieren vond ik erg onnatuurlijk, maar tja.. in een fantasiewereld kan dat.
Deze film is wel een aanrader vind ik.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 04 jan 2006 16:04

Ik heb de film binnengehaald op m'n pc ( :oops: ) en een stukje ervan gezien. Op zich vond ik de film wel strak in elkaar zitten, hoewel ik idd ook dat meisje wel erg volwassen vind spreken...
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 04 jan 2006 20:02

frekje schreef:Ik heb de film binnengehaald op m'n pc ( :oops: ) en een stukje ervan gezien. Op zich vond ik de film wel strak in elkaar zitten, hoewel ik idd ook dat meisje wel erg volwassen vind spreken...

hoe?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2006 12:47

Vind je? Ik weet niet exact de leeftijden in het boek.... Wat de actrices betreft, bedoel je Lucy of Susan? Lucy is 10, Susan is 17. Ik ahd het idee dat het wel aardig klopt?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Maaike

Berichtdoor Maaike » 05 jan 2006 19:36

De boom in met je 17 zeg, die Peter is ouder dan zij, dan zou die 18 ofzo moeten zijn, daar zie ik em in dei film eeecht niet voor aan

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 05 jan 2006 20:44

Maaikje schreef:
frekje schreef:Ik heb de film binnengehaald op m'n pc ( :oops: ) en een stukje ervan gezien. Op zich vond ik de film wel strak in elkaar zitten, hoewel ik idd ook dat meisje wel erg volwassen vind spreken...

hoe?

Met een torrent-programma, zoek maar op google naar goede torrentprogramma's, hier mag ik geen reclame maken :) zoekterm: 'torrent'
Afbeelding

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 05 jan 2006 20:45

Marnix schreef:Vind je? Ik weet niet exact de leeftijden in het boek.... Wat de actrices betreft, bedoel je Lucy of Susan? Lucy is 10, Susan is 17. Ik ahd het idee dat het wel aardig klopt?

Lucy.... voor mijn idee is dat meisje enorm slim. In principe moet dat ook wel kunnen, maar dan is ze dus wel erg intelligent :)
Afbeelding

Aad
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aad » 05 jan 2006 22:21

frekje schreef:
Marnix schreef:Vind je? Ik weet niet exact de leeftijden in het boek.... Wat de actrices betreft, bedoel je Lucy of Susan? Lucy is 10, Susan is 17. Ik ahd het idee dat het wel aardig klopt?

Lucy.... voor mijn idee is dat meisje enorm slim. In principe moet dat ook wel kunnen, maar dan is ze dus wel erg intelligent :)

Idd. Toen ik haar haar teksten uit zag braken dacht ik: ben ik nou zo dom, of is zij nou zo slim? :)

Hoewel ik geen meisje ben, durfde ik ook zeker niet op m'n tiende alleen door een bos te lopen, en ging ik ook zeker niet midden in de nacht m'n bed uit om nog eens bij een trol met haar op z'n rug een bakje thee te gaan drinken.

Al met al nogal ongeloofwaardig dus, maar dat mag natuurlijk in een fantasiefilm.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jan 2006 23:54

Hoewel ik geen meisje ben, durfde ik ook zeker niet op m'n tiende alleen door een bos te lopen, en ging ik ook zeker niet midden in de nacht m'n bed uit om nog eens bij een trol met haar op z'n rug een bakje thee te gaan drinken.

Mwah, aan de andere kant is juist die naïviteit van jonge kinderen soms verbazingwekkend. Die gesprekken aanknopen met mensen en dieren waar volwassenen vaak liever een blokje om voor lopen.

Aad
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aad » 06 jan 2006 00:07

Aragorn schreef:

Mwah, aan de andere kant is juist die naïviteit van jonge kinderen soms verbazingwekkend. Die gesprekken aanknopen met mensen en dieren waar volwassenen vaak liever een blokje om voor lopen.

Ik heb daar ook aan gedacht, maar volgens mij zijn ze op die leeftijd (10 jaar) die fase alweer te boven.....

Terug naar “Archief”