Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 dec 2005 14:13

waarnemer schreef:Wat ik niet snap is, dat het gehele bestuur niet aftreedt. Het is toch ongelovelijk, dat gedraai, voor mij is voor hen maar één mogelijkheid en dat is aftreden. Ook Van de Vlies heeft zijn partijleiderschap niet waargemaakt, ook hij hobbelt achter de feiten aan.
Trouwens op dit onderwerp heeft hij nog nooit zijn nek durven uit te steken.

je laatste zin vraag ik me af, want ik heb toch andere verhalen gehoord :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2005 14:40

Optimatus schreef:Kijk, vanuit mijn eigen optiek vind ik het uitstekend dat de SGP nu bakzeil aan het halen is. Maar gekeken vanuit de eigen achterban, lijkt het mij een enorme zwakte.

Juist niet. Een groot gedeelte van de achterban was het niet eens met deze toepassing van het vrouwenstandpunt en als democratische partij is het dan mi. terecht dat je je aanpast. Om macht kan het moeilijk gaan, want dat ze die zetels kwijt zouden raken wisten ze van tevoren ook wel.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 18 dec 2005 13:09

mark1983 schreef:Dat is 1 van de redenen waarom ik niet voor de SGP heb gekozen om lid van te worden ik vind als vrouwen de zelfde capaciteit hebben als de vrouw ze niet belemmerd hoeven te worden om politiek actief te zijn.
Ik zelf ben lid van de christenunie en ook voor de jongeren vereneging daarvan en daar zitten vrouwen in het bestuur en ze doen het gewoon goed dus ik vind dat de SGP hun statuten kan veranderen

Gr Mark

De discussie binnen de SGP gaat niet over capaciteiten...

Als jij toevallig vrouwen in het bestuur was tegengekomen zonder de juiste capaciteiten, was je het wel met de SGP eens geweest :?:

Riska

Berichtdoor Riska » 18 dec 2005 15:13

Cire schreef:Als jij toevallig vrouwen in het bestuur was tegengekomen zonder de juiste capaciteiten, was je het wel met de SGP eens geweest

Volgens mij gaat het helemaal niet om wel of niet capaciteiten. In andere partijen - van rechts tot links, christelijk of niet op bijbelse grondslag (let op: ik zeg niet: onchristelijke!!!) zitten vrouwen die het goed doen of waarvan ik denk: "ga iets anders kiezen dan besturen". Het gaat om het standpunt van de SGP in het algemeen dat er geen vrouwen in de politiek mogen, al dan niet met capaciteiten.
En ik zie toch de standpunten wat kantelen, tot mijn vreugde...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2005 15:28

Wellicht ziet de SGP nu ook in dat de partij lange tijd de vrouw dwarsboomde. Het is natuurlijk goed om te zien dat de partij nu eindelijk gaat veranderen. Wanneer komt de fusie met de ChristenUnie?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 19 dec 2005 10:33

Dat nooit! Geen fusie met de CU!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 dec 2005 10:43

Optimatus schreef:Wellicht ziet de SGP nu ook in dat de partij lange tijd de vrouw dwarsboomde. Het is natuurlijk goed om te zien dat de partij nu eindelijk gaat veranderen. Wanneer komt de fusie met de ChristenUnie?

Liever niet, laat ze gescheiden blijven maar een lijstcombinatie aangaan voor de restzetelverdeling

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2005 13:00

Optimatus schreef:Wellicht ziet de SGP nu ook in dat de partij lange tijd de vrouw dwarsboomde. Het is natuurlijk goed om te zien dat de partij nu eindelijk gaat veranderen. Wanneer komt de fusie met de ChristenUnie?

Je hebt er nog weinig van begrepen. Het gaat niet om het al dan niet dwarsbomen van vrouwen maar om het idee dat zij op grond van de bijbel menen te moeten concluderen dat die geen bestuurlijke functie mogen bekleden.

Suuz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Suuz » 30 dec 2005 17:12

Het is de vraag of vanuit de Bijbel te concluderen valt dat de vrouw geen politieke functies mag bekleden...in de laatste Banier..(SGP blad) stond een artikel van drs. W.J. van Duijn. Hij zegt daarin, wanneer er in de Bijbel gesproken wordt over man-vrouw verhouding gaat het meestal over de verhouding in het huwelijk. Deze verhouding is niet van toepassing in de politiek. Tevens spreekt hij ook over de profetes Hulda. Koning Josia gaat naar haar toe voor advies, over het gevonden wetboek van de tempel. hij benadert haar daar als een politiek-adviseur...hij gaat niet naar haar toe, omdat er geen mannen zijn, want de profeet Jeremia was toen ook al 5 jaar in functie.
het is natuurlijk wel zo, dat je als vrouw je eerste zorg hebt voor je gezin (uitzonderingen daargelaten)...maar als je die taak niet (meer) hebt dan mag je best de politiek in (mijn mening)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 dec 2005 16:17

heb jij op laat ik zeggen je 50ste nog zin om politiek te gaan bedrijven. met in achtneming dat je er al een tijdje uit bent?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Riska

Berichtdoor Riska » 31 dec 2005 16:26

johannes1 schreef:heb jij op laat ik zeggen je 50ste nog zin om politiek te gaan bedrijven. met in achtneming dat je er al een tijdje uit bent?

Waarom niet??? Is er iets mis met een 50-jarige dan??? :wink: :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 dec 2005 16:28

heet jij suuz :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 31 dec 2005 17:15

johannes1 schreef:heet jij suuz :mrgreen:

nee - ik ben ik - en zou, ook al ben ik niet de jongste meer heeeeeel graag de politiek ingaan... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 31 dec 2005 17:16

je gaat maar spelen in de refobliek. maar de vraag aan suuz was serieus bedoeld.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2005 21:12

Arco schreef:Dat nooit! Geen fusie met de CU!
W.A.N.T?

Ach ik weet het ook wel, het zijn allemaal verdoemde naamchristenen bij de CU..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”