Hekserij en meer van dat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 31 dec 2005 12:08

Lieve Riska

We verschillen denk ik een beetje van mening betreffende dit al. Geeft niet hoor, meestal ligt de waarheid ergens in het midden en ik stel voor dat we hem daar dan ook maar even laten liggen. Begrijp jou punt dat je de boel niet moet overtrekken, jij zal ook mijn punt begrijpen dat we op moeten passen met (kinderspelletjes) omdat het occulte hoe verbastert in een sprookje, nog altijd gevaarlijk is.

Ik heb gezegd wat ik wilde en ik hoop jij ook.
Om er een bijbeltekst aan toe te voegen: Maar de liefde is de meeste van al.

Broeder(zuster) Hug?
:mrgreen: :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Riska

Berichtdoor Riska » 31 dec 2005 15:19

Clint schreef:Lieve Riska

We verschillen denk ik een beetje van mening betreffende dit al. Geeft niet hoor, meestal ligt de waarheid ergens in het midden en ik stel voor dat we hem daar dan ook maar even laten liggen. Begrijp jou punt dat je de boel niet moet overtrekken, jij zal ook mijn punt begrijpen dat we op moeten passen met (kinderspelletjes) omdat het occulte hoe verbastert in een sprookje, nog altijd gevaarlijk is.

Ik heb gezegd wat ik wilde en ik hoop jij ook.
Om er een bijbeltekst aan toe te voegen: Maar de liefde is de meeste van al.

Broeder(zuster) Hug?

Prima - ik kan me er geheel in vinden...
:mrgreen: :mrgreen:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 31 dec 2005 15:27

Amen zusje :lol:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Hekserij en meer van dat

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 15:00

"De angst voor de satan wordt veroorzaakt door een klein geloof".

Dat wordt in het eerste bericht hier op de topic genoemd. Maar is juist een klein geloof niet een groot geloof? Het zaadje van de mosterdboom??
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 15:08

peter77 schreef:Volstrekt niet mee eens. Het probleem zit hem nu juist in het feit dat als we hekserij (verkleedpartijtjes waar kinderen met Grotestke lelijke maskers en dergelijk als kinderspelletjes gaan zien die, zolang het maar als sprookje is bedoeld, door de beugel moet kunnen. Daarom hebben we ook de hedendaagse discussies over lectuur van bijvoorbeeld harry Potter etc. Jong geleerd (en onschuldig bevonden) is oud gedaan.
(wil er geen bijbelteksten aan toevoegen)
Voor mij staat vast dat de hedendaagse jeugd mede daarom zo open staat voor het occulte, omdat alles door de volwassenen als een spel gezien wordt zonder goed te overzien, dat de occulte wereld erachter geen onschuldig kinderspel is.
Dromenvangers, magische sterren aan het plafond die gloeien in de nacht, toverstokjes en dergelijke lijken wellicht onschuldig, doch ze zijn het begin van een ontdekkingstocht naar meer.
Raad je aan het boek (kind en occultisme Moria) eens te lezen.

Ik ben het met je eens. Wat ik nu ga zeggen schaam ik me voor maar goed ik denk dat het op dit topic wel thuis kan.

Mijn ouders lieten me ook altijd 'kennismaken' met de 'onschuldige dingen' wat met wicca en dergelijke te maken kan hebben. Er hing een dromenvanger voor mijn raam en televisie waarin heksen, spoken en geesten voorkwamen was absoluut geen uitzondering. Ik geloof dat dit juist er mede voor heeft gezorgd dat ik op mijn 14 in aanraking kwam met occultisme. Ik zag het als een onschuldig iets. Maar ik werd erdoor gevangen. Ik weet dat het heel bizar klinkt maar ik kan geesten zien, nog steeds, ook al houdt ik me er echt niet meer mee bezig, ook niet onbewust. Dit is een gave. Toch gebruik ik deze gave niet omdat ik niet weet of deze gave van God of de duivel komt.

Ik heb van mijn 14 tot 15e een heel slecht jaar gehad. Ik ging op in het geesten oproepen en hield me met nog meer van dat soort praktijken bezig. Ik vergat Wie God was. Door het gebed van een groep mensen die om me heen stonden leerde ik weer de Heere kennen. Nu mag ik weten dat ik een Kind van God ben.

En als God voor mij is, wie is dan tegen mij?

Ik geloof dat het gene wat ouders toe staan zeker van invloed is op hun kinderen. Daarom wil ik straks aan mijn kinderen ook meegeven dat heksen, spoken, geesten en weet ik het al niet meer ( dus ook boeken of films waarin het voorkomt) niet thuis hoort in het leven van een Christen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 25 apr 2006 15:09

Wat is groot geloof en wie van ons mensen kan zeggen dit te bezitten? Is ons geloof niet veelal te vergelijken met dat kleine mosterdzaad? Doch de vraag mag ook zijn, is het "echt" geloof inplaats van is het groot geloof.

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 25 apr 2006 15:10

peter77 schreef:Wat is groot geloof en wie van ons mensen kan zeggen dit te bezitten? Is ons geloof niet veelal te vergelijken met dat kleine mosterdzaad? Doch de vraag mag ook zijn, is het "echt" geloof inplaats van is het groot geloof.

Amen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 25 apr 2006 15:13

Oh onze reacties hebben elkaar overlapt. Mijn ervaringen zijn soortgelijk aan de jouwe en het is daarom (denk ik) dat we de gevaren van alles wat je al aanhaalde veel beter herkennen.
Wel te gek dat je (net als ik) nu een kind van God bent en kan onderscheiden wat goed en wat niet goed is.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 25 apr 2006 17:43

Ik denk dat je als je iets dergelijks hebt mee gemaakt pas echt het gevaar er van in ziet.
Dat heeft echt niks met klein geloof te maken maar met de realiteit.
Ja, ik WEET dat Jezus satan heeft overwonnen op het kruis van Golgotha. En dat wij in Hem meer dan overwinnaars zijn!
Maar ik weet ook dat de wereld nog steeds satans domein is en dat hij rond gaat als een briesende leeuw.

Ik heb thuis een dvd liggen die laat zien hoe gevaarlijk Harry Potter echt is en wat het met de kinderen doet.
Voor meer info en vragen kun je op de site van Henk van Zon terecht.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 25 apr 2006 17:51

de verloren zoon (sorry dochter) is weer thuis.
gelukkig maar.
Welkom Simone :lol:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 26 apr 2006 09:49

ja, ik ben er weer :mrgreen:
Of dat leuk is moet je maar afwachten. :lol:
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

rai
Mineur
Mineur

simon de tovenaar

Berichtdoor rai » 01 mei 2006 19:01

In de bijbel vind je ook veel waarzeggsters en tovenaars. Zo had ik afgelopen zaterdag zitten te kijken naar simon op NG daar ging het over welke mensen of geloven zou het christendom doen overtreffen zie hieronder het stuk waar het over ging. simon de tovenaar. Handelingen 8

1 En Saulus had mede een welbehagen aan zijn dood. En er werd te dien dage een grote vervolging tegen de Gemeente, die te Jeruzalem was; en zij werden allen verstrooid door de landen van Judea en Samaria, behalve de apostelen.
2 En [enige] godvruchtige mannen droegen Stefanus te zamen [ten] [grave] en maakten groten rouw over hem.
3 En Saulus verwoestte de Gemeente, gaande in de huizen; en trekkende mannen en vrouwen, leverde hen over in de gevangenis.
4 Zij dan nu, die verstrooid waren, gingen [het] [land] door, en verkondigden het Woord.
5 En Filippus kwam af in de stad van Samaria, en predikte hun Christus.
6 En de scharen hielden zich eendrachtelijk aan hetgeen van Filippus gezegd werd, dewijl zij hoorden en zagen de tekenen, die hij deed.
7 Want van velen, die onreine geesten hadden, gingen [dezelve] uit, roepende met grote stem; en vele geraakten en kreupelen werden genezen.
8 En er werd grote blijdschap in die stad.
9 En een zeker man, met name Simon, was te voren in de stad plegende toverij, en verrukkende de zinnen des volks van Samaria, zeggende van zichzelven, dat hij wat groots was.
10 Welken zij allen aanhingen, van den kleine tot den grote, zeggende: Deze is de grote kracht Gods.
11 En zij hingen hem aan, omdat hij een langen tijd met toverijen hun zinnen verrukt had.
12 Maar toen zij Filippus geloofden, die het Evangelie van het Koninkrijk Gods, en [van] den Naam van Jezus Christus verkondigde, werden zij gedoopt, beiden, mannen en vrouwen.
13 En Simon geloofde ook zelf, en gedoopt zijnde, bleef gedurig bij Filippus; en ziende de tekenen en grote krachten, die er geschiedden, ontzette hij zich.
14 Als nu de apostelen, die te Jeruzalem waren, hoorden, dat Samaria het Woord Gods aangenomen had, zonden zij tot hen Petrus en Johannes;
15 Dewelken, afgekomen zijnde, baden voor hen, dat zij den Heiligen Geest ontvangen mochten.
16 (Want Hij was nog op niemand van hen gevallen, maar zij waren alleenlijk gedoopt in den Naam van den Heere Jezus.)
17 Toen legden zij de handen op hen, en zij ontvingen den Heiligen Geest.
18 En als Simon zag, dat, door de oplegging van de handen der apostelen de Heilige Geest gegeven werd, zo bood hij hun geld aan,
19 Zeggende: Geeft ook mij deze macht, opdat, zo wien ik de handen opleg, hij den Heiligen Geest ontvange.
20 Maar Petrus zeide tot hem: Uw geld zij met u ten verderve, omdat gij gemeend hebt, dat de gave Gods door geld verkregen wordt!
21 Gij hebt geen deel noch lot in dit woord: want uw hart is niet recht voor God.
22 Bekeer u dan van deze uw boosheid, en bid God, of misschien u deze overlegging uws harten vergeven wierd.
23 Want ik zie, dat gij zijt in een gans bittere gal en samenknoping der ongerechtigheid.
24 Doch Simon, antwoordende, zeide: Bidt gijlieden voor mij tot den Heere, opdat niets over mij kome van hetgeen gij gezegd hebt.
25 Zij dan nu, als zij het Woord des Heeren betuigd en gesproken hadden, keerden wederom naar Jeruzalem, en verkondigden het Evangelie [in] vele vlekken der Samaritanen.
26 En een engel des Heeren sprak tot Filippus, zeggende: Sta op, en ga heen tegen het zuiden, op den weg, die van Jeruzalem afdaalt naar Gaza, welke woest is.
27 En hij stond op en ging heen; en ziet, een Moorman, een kamerling, [en] een machtig heer van Candace, de koningin der Moren, die over al haar schat was, welke was gekomen om aan te bidden te Jeruzalem;
28 En hij keerde wederom, en zat op zijn wagen, en las den profeet Jesaja.
29 En de Geest zeide tot Filippus: Ga toe, en voeg u bij dezen wagen.
30 En Filippus liep toe, en hoorde hem den profeet Jesaja lezen, en zeide: Verstaat gij ook, hetgeen gij leest?
31 En hij zeide: Hoe zou ik toch kunnen, zo mij niet iemand onderricht? En hij bad Filippus, dat hij zou opkomen, en bij hem zitten.
32 En de plaats der Schriftuur, die hij las, was deze: Hij is gelijk een schaap ter slachting geleid; en gelijk een lam stemmeloos is voor dien, die het scheert, alzo doet Hij Zijn mond niet open.
33 In Zijn vernedering is Zijn oordeel weggenomen; en wie zal Zijn geslacht verhalen? Want Zijn leven wordt van de aarde weggenomen.
34 En de kamerling antwoordde Filippus en zeide: Ik bid u, van Wien zegt de profeet dit, van zichzelven, of van iemand anders?
35 En Filippus deed zijn mond open en beginnende van diezelfde Schrift, verkondigde hem Jezus.
36 En alzo zij over weg reisden, kwamen zij aan een zeker water; en de kamerling zeide: Ziedaar water; wat verhindert mij gedoopt te worden?
37 En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd. En hij, antwoordende, zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is.
38 En hij gebood den wagen stil te houden; en zij daalden beiden af in het water, zo Filippus als de kamerling, en hij doopte hem.
39 En toen zij uit het water waren opgekomen, nam de Geest des Heeren Filippus weg, en de kamerling zag hem niet meer; want hij reisde zijn weg met blijdschap.
40 Maar Filippus werd gevonden, te Azote; en [het] [land] doorgaande, verkondigde hij het Evangelie [in] alle steden, totdat hij te Cesarea kwam.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 mei 2006 18:58

simone schreef:Ik heb thuis een dvd liggen die laat zien hoe gevaarlijk Harry Potter echt is en wat het met de kinderen doet.
Voor meer info en vragen kun je op de site van Henk van Zon terecht.

waarschijnlijk dezelfde dvd die ik ook heb liggen.
een aanrader voor iedereen, of je nu voor of tegen het Harry Potter gebeuren bent.
veel kinderen en ook volwassenen zijn gevoelig voor occultisme en de gevolgen zijn vaak niet te overzien.
alle magie, occultisme, hekserij etc is van satan.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 04 mei 2006 19:21

Ik ken de dvd niet maar geloof jullie op je woord dat het een goede dvd is. Maar wij hebben geen kinderen en zowel Harry Potter als Balkenende komen hier niet binnen :lol:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 05 mei 2006 10:06

inderdaad een hele goede dvd.

Als christen zijnde moet je gewoon weten wat er allemaal speelt.
Je moet weten wie satan is en waar hij mee bezig is. Hoe kun je anders tegen iemand strijden?
en of wij nu willen of niet, we moeten strijden.
Efeze 6 zegt dan ook; Gij hebt niet te strijden tegen vlees en bloed maar tegen overheden en machten.

Een goed boek die helpt is; vijanden die tegenover ons staan van Derek Prince.

C. T. STUDD

Terug naar “Archief”