prostitutie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arwen
Verkenner
Verkenner

prostitutie

Berichtdoor Arwen » 31 dec 2005 12:04

Hallo allemaal,
Samen met mijn vriendin maak een mijn profielwerkstuk over de Keileweg, een tippelzone in Rotterdam die in september gesloten is. Beetje apart onderwerp misschien, maar wel heel boeiend en zeker origineel :)

Nu wilde ik graag weten, wat is jullie mening over prostitutie? moet het afgeschaft worden, en wat vinden jullie van prostituees?
Wat vinden jullie een Christelijke manier om met prostitutie en met prostituees om te gaan?

Alvast bedankt!
Christelijke Hogeschool Ede
Verpleegkunde: een bijdrage aan het leven!

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 31 dec 2005 14:53

Natuurlijk moet het afgeschaft worden. Maar dat zullen we in deze bedeling nooit bereiken. Het is in en in triest hoe in de seksindustrie met vrouwen en meisjes gehandeld wordt. Maar kennelijk voorziet het in een behoefte, we leven in een gebroken wereld en deze zonde zit in ons bloed, de Heere Jezus scherpt het zelfs toe, op het zien. Niemand van ons gaat ook in deze vrijuit.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 dec 2005 14:56

Zien? Aanzien om te begeren is wel iets anders dan een mooie vrouw bekijken en erkennen dat ze mooi is. :)

Anyway, afschaffen kan niet, het gebeurt zo niet legaal, dan wel illegaal. De opheffing van het bordeelverbod vond ik een stap in de goede richting van betere regulering en daarmee het welzijn van de betreffende vrouwen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 31 dec 2005 14:57

Aangezien ik een paar keer contact heb gehad met wat meiden van de Keileweg, weet ik er wel iets van. Hun verhalen zijn vaak hartverscheurend. Ongeveer driekwart van de meiden waarmee ik contact heb gehad, is niet vrijwillig in de prostitutie is gegaan.

Er zijn veel meiden bij uit de Oostbloklanden. Hen werd een gouden toekomst beloofd in het rijke westen. Eenmaal in Nederland aangekomen, kregen zij drugs toegediend en werden onder bedreiging van wapens op de Keileweg neergezet, uiteraard onder zeer streng toezicht van hun pooiers. Deze zogenaamde cocaïnehoertjes zijn inmiddels dusdanig verslaafd dat zij niet zonder drugs, en dus de prostitutie kunnen.

Andere meiden zijn in het vak terecht gekomen vanwege pure geldnood. Vaak waren dit bijstandsmoeders of drugsverslaafden, die prostitutie als de enige manier zagen om nog een beetje geld binnen te krijgen.

De jongste generatie prostituees zijn meestal begonnen nadat zij in contact zijn gekomen met loverboys. Uit 'liefde' voor hun 'vriend' hoefden ze het slechts een paar keer te doen, althans, dat werd hen voorgehouden. Langzamerhand werd de druk steeds groter en nu bestaat hun leven uit niets anders meer dan prostitutie. Veel loverboys laten hun naam in de nek van hun meiden tatoeëren, ontsnappen is niet mogelijk, tenzij je erg veel geluk hebt.

Prostitutie is het oudste beroep van de wereld en ik denk dat het altijd zal blijven bestaan. In veel gevallen wordt het niet vrijwillig gedaan, mijn manier van hoe ik met prostituees omga, is zoals ik met iedereen omga. Hard over hen oordelen vind ik de zwakste manier. En waarom? Omdat bijvoorbeeld ieder jong meisje in een loverboy kan trappen.

Mij overkomt dat niet, dat is zo makkelijk gezegd! Een vermanend vingertje klaarhebben is ook zo makkelijk. Ik denk dat menselijke benadering met liefde de juiste manier is om met prostituees om te gaan. En als je dat niet kunt, praat dan es met die meiden en luister naar hun verhalen.

Veel succes met je werkstuk!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 dec 2005 20:16

Ik heb een aantal prostituees op de afdeling (gehad) en, net wat Debor@ zegt, hun verhalen/voorgeschiedenissen zijn echt in en in triest!!! Het is erg moeilijk om hun vertrouwen te winnen als zij eenmaal opgenomen zijn voor hulp. Vaak zijn ze erg bang en willen ze ook niet blijven. Maar na een traject van jaren, meestal rond de 3 jaar, hebben ze hun vertrouwen weer wat terug en kunnen ze vaak (met hulp) weer terug de maatschappij in. Maar je hoort dan ook weer dat ze terug de prostitutie in zijn gegaan ivm geld nood of onder dwang. De meiden/vrouwen zijn vaak zo bevooroordeeld.... erg moeilijk om werk voor ze te krijgen.

Liefde en begrip hebben de meeste nodig! Begrip voor een werk wat juist vaak niet begrepen wordt. Mensen zeggen zo snel: het is je eigen schuld!
Ik sluit me bij Debor@ aan....

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 03 jan 2006 00:14

Succes met je (af)werkstuk ;)

Neej serieus, trieste bedoening. Triest ook dat een erg hoog percentage mannen 'hoerenloopt', of gelopen heeft.

Ergens begrijpelijk, iedereen heeft z'n behoeften, als het je verder toch niks scheelt, waarom dan ook niet?

Voor veel van die vrouwen is het triest ja. Toch over die loverboys: dieptriest, maar je kunt op enig moment toch ook 'nee' zeggen? Al zijn de trucks goed en is het wel weer logisch dat men eraan moet, maar toch.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jan 2006 00:55

Maar stel dat er helemaal geen prostitutie was, weet je hoeveel (meer) meisjes er dan verkracht zouden worden?

Heel kort door de bocht, ik weet het.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jan 2006 02:29

Smurffie schreef:Maar stel dat er helemaal geen prostitutie was, weet je hoeveel (meer) meisjes er dan verkracht zouden worden?

Ik weet het niet, maar ik denk niet heel veel meer. Je kunt het natuurlijk makkelijk afschuiven op je mannelijke behoeften, maar die kunnen ook best ingehouden worden. De drempel om naar de hoeren te gaan is meestal wel iets lager dan om iemand te verkrachten, waarbij komt dat verkrachters dat vaak nog niet eens uit pure lust schijnen te doen, maar vooral uit een soort machtsgevoel (ok ok, machtswellust dan :P ).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2006 16:05

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Maar stel dat er helemaal geen prostitutie was, weet je hoeveel (meer) meisjes er dan verkracht zouden worden?

Je zo wordt er vaak geredeneerd maar als ik kijk naar de mannen die meiden hebben verkracht en nu verblijven op mijn afdeling, die gaan toch niet naar een hoer, het is ook een soort van kick om dat te doen, klinkt raar maar zo omschrijven de meeste het wel!
En moet je eens gaan kijken bij de trippel zones, daar rijden regelmatig duurdere klasse auto's met mannen met een super goede baan die nooit iemand zouden durven en kunnen verkrachten....

maar ik heb het ook altijd geroepen hoor, alleen nu ik er op mijn werk mee te maken heb denk ik er anders over.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 jan 2006 16:18

Heel kort door de bocht inderdaad!
Degenen die op straat mensen verkrachten kicken daar juist op en vinden hun genot juist NIET in een bordeel!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 03 jan 2006 19:36

Cybercurse schreef:Toch over die loverboys: dieptriest, maar je kunt op enig moment toch ook 'nee' zeggen? Al zijn de trucks goed en is het wel weer logisch dat men eraan moet, maar toch.

Het trieste aan loverboys is dat ze meestal eerst flink de kat uit de boom kijken en dan een meisje uitkiezen. Vaak zijn dit onzekere meisjes met bijvoorbeeld weinig vrienden/vriendinnen en al helemáál geen verkering, een kleine sociale kring, pesterijen op school of in de buurt, problemen met ouders, kortom, gevoelig voor ieder beetje positieve aandacht. Een loverboy springt hier uiterst handig op in door het meisje te benaderen met een leuk etentje en nee, niet bij de Mac, maar een (vrij) luxe restaurant. Dan weet het meisje natuurlijk al niet meer wat haar overkomt. Ze wordt overladen met complimentjes en dergelijke en wordt ook nog eens keurig thuis of ergens in de buurt van haar huis afgeleverd in een prachtige auto.
In de periode die volgt krijgt ze allerlei cadeautjes, meestal sieraden en dergelijke. Er gaat een wereld voor haar open: ook voor háár is er een jongen! Raad wat gebeurt: ze is tot over haar oren verliefd op die jongen. Wat kan haar het schelen dat ze weinig vriendinnen heeft enz enz?
Langzamerhand pakt de loverboy haar helemaal in en dan is het al te laat. Probeer, als je je verplaatst in het meisje, dan maar eens nee te zeggen! Je moet heel, heel sterk in je schoenen staan als je dat kunt. En eigenlijk is het op dat moment ook gewoon allang te laat, maar dat terzijde.
Oke, verder. Ze wordt overstelpt met 'liefde', aandacht en cadeautjes. Ook weet hij haar langzaam maar zeker los te 'weken' van haar ouders, voor zover ze er een goede band mee had. Ze weet het heel zeker: dit is HEM! Als hij haar vervolgens tussen neus en lippen door eens wat vertelt over het werk van zijn vrienden (zijn mede-loverboys dus), heeft dat verder nog geen betrekking op het meisje.
Als hij er later nog eens en nog eens over begint en zegt dat zij samen hier rijk van kunnen worden en zo een mooi huis kunnen kopen voor een toekomst samen en haar vraagt of ze het ook niet voor één keertje wil doen, is de drempel om 'nee' te zeggen laag. Met een 'nee' vergooit ze haar mooie toekomst met hem... dus zegt ze ja.
Eenmaal achter de ramen verandert de lieve jongen in een keiharde pooier, die haar bedreigt met wapens en zegt haar te vermoorden als ze durft te ontsnappen. Er wordt haar fijn ingewreven dat ze toch nergens heen kan, hij weet haar thuisadres, vrienden heeft ze niet, alleen hem!
En dus blijft het meisje. In het web van de loverboy, dat is geloof ik ook een titel van een boek hierover. Lees dat eens als je er meer over wilt weten!

Het verhaal hierboven is een ruwe schets van hoe de meiden die ik gesproken heb, via een loverboy 'in het vak' gekomen zijn.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jan 2006 19:53

essieee schreef:

Heel kort door de bocht inderdaad!
Degenen die op straat mensen verkrachten kicken daar juist op en vinden hun genot juist NIET in een bordeel!

Oke, oke, het was maar een stelling. Ik weet er praktisch niets van af, heb er nooit iets mee te maken gehad, maar was benieuwd naar jullie reactie. :)

Je weet natuurlijk nooit het motief van iemand die een meisje verkracht, maar idd geloof ik wel dat het over het algemeen een soort kick geeft. Vreselijk wel :shock:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 jan 2006 22:56

Ja weet je.....het raakt me. Door m'n opname ben ik verschillende malen in aanraking gekomen met meiden die in de prostitutie hebben gezeten ( niet alleen meiden!!!!)
Daardoor ligt dit gevoelig.... :oops:
Btw.net als het verkrachten van.....want als het puur met kick te maken heeft hoe kan iemand een kind bijv. jarenlang sexueel misbruiken????

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 03 jan 2006 23:47

Vaak wordt het gezien als een "Noodzakelijk Kwaad"

Het 'probleem' (nee, die aanhalingstekens zijn niet om te baggataliseren maar om te nuanceren) ligt volgens mij niet bij de prostituees maar bij de hoerenlopers.

Volgens mij is het in deze wereld niet mogelijk het uit te bannen, hoe graag je het ook zou willen. Zolang er mensen zijn die vragen en aan de vraag voldoen (al dan niet illegaal) heb je 'handel'.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jan 2006 13:01

Btw.net als het verkrachten van.....want als het puur met kick te maken heeft hoe kan iemand een kind bijv. jarenlang sexueel misbruiken????
Het gaat ook vaak niet om de seksuele kick maar om de machtskick.. de meeste serieverkrachters doe het om het voelen van de macht.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”