Gods leiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 30 dec 2005 19:58

Ik heb dit topic eigenlijk geopend omdat ik in mijn relatie heel erg duidelijk Gods leiding zag. Mijn vriend was echt alles wat ik ooit gebeden had.
Al mijn gebeden omtrent deze verkering en verkering in het algemeen kwamen uit.
Alles zat dus enorm goed, maar....... na zes dagen maakte hij het uit.
En hoe dan ook, ik blijf Gods leiding hier nog steeds in zien.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

harpiste
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor harpiste » 30 dec 2005 20:09

Eej liefu regenboog..
Knap van je dat je dat hier zomaar neer zet..
Ik heb nog nooit een relatie gehad, maar
ik heb wel gemerkt, dat als het weer es nix werd,
dat God mij er iets mee wilde leren..
En ik vertrouw echt op Hem dat Hij op de juiste tijd
geeft waar mijn hart soms best naar verlangt..

Liefs, harpje..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2005 20:46

Eh, harpje, hoe haal je het eigenlijk in je hoofd om als je 15 bent om verkering te bidden? :roll:

Technico

Berichtdoor Technico » 30 dec 2005 21:06

Aragorn schreef:Eh, harpje, hoe haal je het eigenlijk in je hoofd om als je 15 bent om verkering te bidden? :roll:

hum, ik heb ook 2,5 jaar verkering gehad die begonnen is bij leeftijd 16 - 13. Het is uit, ok, maar ik kan toch wel terug kijken op een mooie periode in mijn leven.
Niet dat ik het niet jong vind hoor, ik zie ook wel veel fouten die ik heb gemaakt als gevolg van mijn (of ons beider) onvolwassenheid en wil het daarom niet aanbevelen.

Maar ik kan het gevoel wel begrijpen :)

Wees alleen niet teleurgesteld als je, zelfs als 17-jarige, nog nooit verkering hebt gehad. Er zijn er denk ik meer die dat ook hebben, dan die al wel verkering hebben gehad.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Gods leiding.

Berichtdoor cornelis » 30 dec 2005 21:19

Ik weet heel zeker,dat ik mijn vrouw van God heb ontvangen.
Hij heeft onze wegen samengevoegd.
En nu na 28jaar huwelijk ervaren we nog hoe we elkaar steeds weer aanvullen.
We zijn elkaars verlengdens.
En nog altijd voel ik mij heerlijk in haar nabijheid.
Heb een hekel om alleen ergens heen te gaan,samen is zoveel meer.
Ik kan echt niet meer zonder haar,de kinderen zeggen zelfs als mamma eerder sterft als pappa,dan gaat pappa er achter aan.
Ik denk,dat ze gelijk hebben.
Maar ook hierin zal de Here ons leiden,wie het van Hem verwacht,wordt ook hierin niet teleur gesteld.
Dit wilde ik ook even kwijt,met vr Cornelis.

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 30 dec 2005 22:43

Aragorn schreef:Eh, harpje, hoe haal je het eigenlijk in je hoofd om als je 15 bent om verkering te bidden? :roll:

Nu, ik ben ook vijftien en omdat ik relatief vaak zie hoe slecht een huwelijk kan zijn, bid ik elke dag of ik later een gelukkig en gezegend huwelijk krijg!
Soms bid ik ook om verkering, maar ik bid er dan altijd achteraan: Uw wil geschiede. En of ik maar mag berusten in Zijn beleid!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2005 23:04

Technico schreef:

hum, ik heb ook 2,5 jaar verkering gehad die begonnen is bij leeftijd 16 - 13. Het is uit, ok, maar ik kan toch wel terug kijken op een mooie periode in mijn leven.

Oh, ik was ook 16, maar dat wil niet zeggen dat het gezond is om het op die leeftijd zo graag te willen dat je ervoor gaat bidden.

Technico

Berichtdoor Technico » 30 dec 2005 23:25

Aragorn schreef:Oh, ik was ook 16, maar dat wil niet zeggen dat het gezond is om het op die leeftijd zo graag te willen dat je ervoor gaat bidden.

Ik zie niet in waarom niet, je mag alles bij God neerleggen. God is niet alleen voor de grote wensen. Zolang je maar in gedachten houdt dat God deze wens verhoord wanneer het Hem uitkomt.

Als ik een pen nodig heb en ik bid daarvoor denk je ook, lekker vaag. Vind ik ook, zulke kleine dingen leg je niet voor God neer. Maar of dat terecht is vraag ik me af. We mogen/moeten God bij heel ons leven betrekken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2005 23:40

Ja, maar heb je verkering nodig als je 15 bent?

Technico

Berichtdoor Technico » 30 dec 2005 23:57

Aragorn schreef:Ja, maar heb je verkering nodig als je 15 bent?

Je hebt de wens 'verkering', dat komt uit het ervaren van een gemis, dus als een 15-jarige verkering wenst, vindt hij/zij dat nodig.
Of deze behoefte terecht is, zal per geval verschillen. Dat hangt ervan af wat de motieven zijn.

harpiste
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor harpiste » 31 dec 2005 03:59

Een mens is oncompleet.. Man en vrouw worden één..
En de één merkt het iets eerder als de ander maar dat begin je gewoon te merken in de puberteit..

Je zegt: zo'n verlangen dat je erom gaat bidden..
Maar weetje je mag met elk klein ding bij God komen..
En je mag best weten, ik heb gewoon moeten leren..
Gods weg is de beste, en op ZIJN tijd komt et heus wel..
Je kan iemand echt helemaal super vinden, maar dat gaat vanzelf
wel over.. de laatste keer heb ik echt heel veel strijd gehad..
Heb dr bes wel een paar keer flink om zitten huilen..
Gewoon omdat het toch niets werd..
Daarin heb ik geleerd, 'Uw wil geschiede'..

Nee je hebt het niet nodig.. maar betekent dat dat je er niet naar kunt verlangen?? Je verlangt toch ook wel es naar dingen die je niet per se nodig hebt??

Gzj, harpje

RED: één na laatste x :P:P
Laatst gewijzigd door harpiste op 31 dec 2005 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 dec 2005 11:28

Je kunt er zeker wel naar verlangen, maar ik denk dat verkering op je 15e of jonger tuurlijk best mogelijk is, maar ik denk dat je als vijftienjarige nog veel dingen niet ziet van een relatie, en je reageert dat echt nog als puber. Dat is niet fout maar ik vraag me vaak af of een echte relatie dan echt mogelijk is.

Ik heb zelf verkering gehad op mijn 13e-14e en 17e-18e. En bij allebei de verkeringen merkte ik dat ik veel dingen van tevoren niet zag en dat het echt niet zo geweldig was.
Pas sinds die verkeringen uit waren ebn ik diep na gaan denken. Waarom wil ik verkering?
Ik wilde alleen nog verkering met degene met wie ik ooit zou trouwen.
EN als je dan op je vijftiende verkering hebt, dan moet je heel erg lang verkering hebben, en ik weet niet of dat altijd slim en fijn is... (ik hoor het Alie Hoek nog zeggen: 4 jaar is lang zat ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 dec 2005 12:59

Technico schreef:
Aragorn schreef:Ja, maar heb je verkering nodig als je 15 bent?

Je hebt de wens 'verkering', dat komt uit het ervaren van een gemis, dus als een 15-jarige verkering wenst, vindt hij/zij dat nodig.
Of deze behoefte terecht is, zal per geval verschillen. Dat hangt ervan af wat de motieven zijn.

Nouja, iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar om daar op die leeftijd zo mee bezig te zijn..

Anyway. Laten we het anders over Gods leiding hebben. :P

harpiste
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor harpiste » 31 dec 2005 21:48

Ik zeg niet dat het moet, ik weet niet of het goed voor je is..
En of het dan al wel 'echt' is..
Mar zoals ik al zei..
Dat betekent niet dat je er niet naar kunt verlangen..

Maar ff on-topic..

Gzj, mich..

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 02 jan 2006 12:49

Het klinkt mij ook vrij apart in de oren om er naar te verlangen als je vijftien jaar bent. Dan moet je donaldducks lezen :P .

Wat mij uit vorige posts opviel, is dat alleen hetgene wat goed uitpakt voor de betrokkene als Gods leiding gezien wordt. Dat lijkt me onjuist, als je bijvoorbeeld in de catechismus kijkt staat er dat zomer en winter, vruchtbare en onvruchtbare tijden, enz enz, gewoon àlles dus, ons uit Zijn Vaderlijke hand toekomt [enigszins vrij vertaald dan]. Je moet dus ook de dingen die jou minder goed uitkomen, zien als Gods leiding. Overigens zie je vaak pas later dat iets wat je zelf onplezierig vond, een bepaald ander doel in je leven ten gunste geweest is.

Terug naar “Archief”