Dating sites

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 28 dec 2005 22:52

Raido schreef:
annvisser schreef:hmm.. kvoel me aangesproken.. :P Geweldig.. leuk dat je dat zegt..
Ik heb mezelf daartoe "verlaagd--jouw woorden", maar wel plezier gehad..
Je wilt toch niet bekennen dat jij daar naar toe bent gegaan om zo een toekomstige echtgenoot te leren kennen? Ik bedoel.. je gaat toch niet serieus op zoek naar iemand, via een website?

Dan liever refoweb, gewoon ongedwongen, misschien komt er wel wat uit voort..

Of nog beter: de live realiteit!
In het echt vind ik het stukken makkelijker om contact met mensen te krijgen.
En op internet kan je uiterlijk natuurlijk ook geen goed woordje voor je doen, terwijl dat in het echt wel kan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 dec 2005 22:57

Boekenlezer schreef:
Aragorn schreef:Bovendien denk ik dat, áls je dan zo graag iemand wilt, je je nog beter op refoweb kunt aanmelden omdat je dan veel sneller kunt zien of je een beetje dezelfde interesses hebt.

Refoweb als ontmoetingsplaats?
Heb ik nooit zo ervaren. (Maar ja, ik heb ook nog geen refoweb-meetings bezocht.)
Ik had tot nu toe het beeld:
- je hebt relatiewebpagina's, waarmee je makkelijk een ontmoeting kan regelen, maar helaas ligt het zoeken naar de ware daar te dik bovenop, wat tot vervelende ervaringen leidt,
- je hebt ook webpagina's waar je meer zakelijk/nuchter met mensen communiceert, maar dat leidt niet tot ontmoetingen.
'k Zou het best leuk vinden, hoor, een ontmoeting met de mensen van Refoweb. Of als ik eens met een dame pb's uitwissel - is wel eens gebeurd - ook eens wat verder te gaan, en elkaar te ontmoeten. Juist omdat er dan niet zo de druk is van 'het gaat om het vinden van de ware' maakt het leuk. Het mag ook zonder bijbedoeling, gewoon heel nuchter. Lekker gezellig en ontspannen, zonder wat erbij. Maar dat is gewoon niet gebeurd.

Maar ik heb wel opgevangen dat er hier wel zijn, bij wie dat bepaald anders is.

Nou, ik ben hier ook nooit gekomen om mensen te ontmoeten, slechts om te discussieren. Maar uiteindelijk heeft het onbedoeld toch geleid tot aardig wat irl-contacten en ken ik een aantal van mijn beste vrienden via rw. Het voordeel is dat je nu eenmaal gemakkelijker geestverwanten kunt herkennen dan wanneer je bijv. in de kroeg of waar dan ook mensen voor het eerst tegenkomt. En zo kan dat met een potentiële relatie ook gaan.

Overigens ken ik mijn vriendin niet via rw. :wink:

En op internet kan je uiterlijk natuurlijk ook geen goed woordje voor je doen, terwijl dat in het echt wel kan.

Is dat een voordeel dan?

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 29 dec 2005 06:49

Quote:

Is dat een voordeel dan?

Als je bij iemand over je uiterlijk een goed woordje moet doen.. dan heb ik geloof ik wel mn twijfels bij diegene.. Jij bent goed, zoals je bent!

topkok

Berichtdoor topkok » 29 dec 2005 09:06

ik vind: je kunt wel kennismaken via refoweb of via opzoeknaarjou.nl maar je moet elkaart tog wel beter leren in de real life, en niet door elkaar 1 keer gezien te hebben en hartstikke verliefd opelkaar te zijn, volgens mij ben je dan hopeloos:D:D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 dec 2005 09:16

Kheb er gewoon ontzettend veel plezier gehad, je wilt niet weten hoeveel bekenden je er nog tegenkomt! Khad toen n xtje zo'n mailtje gekregen.. en tsja.. zo rolde ik er in!
Je gebruikte opzoeknaarjou.nl dus wederechtelijk 8) mijn zusje heeft er ook wel eens op gezeten, gewoon lekker hopeloos doen.. Al met al vind ik het gewoon een trieste site :)

Of als ik eens met een dame pb's uitwissel - is wel eens gebeurd - ook eens wat verder te gaan, en elkaar te ontmoeten. Juist omdat er dan niet zo de druk is van 'het gaat om het vinden van de ware' maakt het leuk. Het mag ook zonder bijbedoeling, gewoon heel nuchter. Lekker gezellig en ontspannen, zonder wat erbij. Maar dat is gewoon niet gebeurd.
Scah msn aan als je dat nog niet hebt, voeg alle leuke mensen toe en je behoort tot de ware refoweb intelligentsia, en wie weet groeit c.q. bloeid aldaar wel wat leuks op :) Aan de lijst stelletjes te zien is dat wel gebeurd.. Ik heb ook wel eens pb'tjes gehad (enzo) :roll:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 dec 2005 10:05

annvisser schreef:
Quote:

Is dat een voordeel dan?

Als je bij iemand over je uiterlijk een goed woordje moet doen.. dan heb ik geloof ik wel mn twijfels bij diegene.. Jij bent goed, zoals je bent!

Goed, ik heb geloof ik weer eens iets gezegd wat blijkbaar niet overkomt zoals bedoeld, en wat een eigen leven gaat leiden.
Ik heb het al helemaal niet over het aanprijzen van eigen uiterlijk.
Het ging me om de non-verbale dingen die je 'live' hebt, en die het contact makkelijker maken. Die heb je achter de PC niet.
Je prijst jezelf verbaal helemaal niet aan in het echt. Natuurlijk niet! Je komt op een bepaalde manier over, gewoon vanzelf. Bijvoorbeeld als een leuk en vriendelijk persoon, om eens een voorbeeld te noemen. (Men ziet je immers, en krijgt visueel al een indruk, zonder dat je zelf wat doet.) Dat soort dingen gaan non-verbaal een stuk gemakkelijker, dan wanneer alles voor 100% van de woorden afhangt die je gebruikt, zoals op de PC.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 dec 2005 13:06

Dat is idd waar, maar dan nog kan dat zowel een voordeel als een nadeel zijn denk ik.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2005 20:31

Aragorn schreef:Dat is idd waar, maar dan nog kan dat zowel een voordeel als een nadeel zijn denk ik.

Hoezo kan irl non-verbale communicatie een nadeel zijn? Met lichaamshouding, gezichtsuitdrukking e.d. erbij heeft de ontvanger van je boodschap toch gewoon een veel completer beeld van wat je zegt, hoe je het bedoelt en wie jij bent? Wel zo eerlijk/helder.

En ja, als je dan bijv irl als een nurks persoon overkomt, dat zij zo - may be kun je daar wat aan veranderen (als die indruk verkeerd is) of bén je gewoon zo en dan is 't alleen maar eerlijk dat de ander die info meekrijgt... Stel je voor dat hij/zij die 'nurk' na een leuke online communicatie irl ontmoet en dan pas blijkt dat 't een 'nurk' is... 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 29 dec 2005 20:50

(nurk --> leuk woord :puh: )

Oke, als je het zo bedoelde boekenlezer, ik had het idd verkeerd opgevat, of jij had het verkeerd geformuleerd, laten we dat maar in het midden laten :wink:

Je kunt je via de computer, via je woordkeus bijv. heel anders over laten komen, natuurlijk kan dat! Maar.. ook in real life kan de ander zich zo heel anders voor doen, wat de ander ook nog niet direct in de gaten hoeft te hebben.. Ik bedoel maar, dat kan altijd !

En, Raido.. je vind het een trieste site? Hieruit neem ik aan dat je er zelf ook op bent geweest?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 dec 2005 22:07

LeChat schreef:
Aragorn schreef:Dat is idd waar, maar dan nog kan dat zowel een voordeel als een nadeel zijn denk ik.

Hoezo kan irl non-verbale communicatie een nadeel zijn? Met lichaamshouding, gezichtsuitdrukking e.d. erbij heeft de ontvanger van je boodschap toch gewoon een veel completer beeld van wat je zegt, hoe je het bedoelt en wie jij bent? Wel zo eerlijk/helder.

Non-verbale communicatie is niet perse een nadeel, maar mensen (ver)oordelen vaak wel al snel op basis van uiterlijke verschijning waardoor ze zichzelf de kans ontnemen erachter te komen dat iemand misschien toch wel een interessant persoon is. Als je iemand dan eerst online leert kennen kan het dat je er veel sneller achter komt hoe iemand is.

Maar het kan natuurlijk ook andersom, dat iemand online niet boeiend lijkt terwijl hij/zij irl juist wel een leuk persoon blijkt te zijn.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 dec 2005 01:17

Dat eerste is ook waar, ja.
En wat die online-minder-boeiende-persoon betreft: ik denk niet dat je iemand waarmee je op een site als opzoeknaarjou.nl, waar het hier tenslotte over gaat, in contact komt en die je niet boeiend vind irl gaat ontmoeten... Dus die onverwachte irl-meevaller gaat misschien wel op bij een refowebmeeting o.i.d, maar niet bij datingsites.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2005 09:36

En, Raido.. je vind het een trieste site? Hieruit neem ik aan dat je er zelf ook op bent geweest?
Ik vind sites die als doel hebben het koppelen van mensen triest. Dus ook opzoeknaarjou.nl, daarbij heeft mijn zusje er nogal wat uurtjes achter vertoeft..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 30 dec 2005 17:14

Raido schreef:
Ik vind sites die als doel hebben het koppelen van mensen triest. Dus ook opzoeknaarjou.nl, daarbij heeft mijn zusje er nogal wat uurtjes achter vertoeft..

Wat dus betekent dat het errug leuk is, anders had ze er ook niet zoveel uurtjes achter gezeten :lol: :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 30 dec 2005 17:32

Ik weet niet of mensen zich erin herkennen, maar ik sta vooral gereserveerd tegenover relaties via internet omdat je mijns inziens maar een deel van iemand te zien krijgt.
Het probleem daarbij is dat je de stukjes die je niet te zien krijgt maar al te graag zelf aanvult vanuit je fantasie. En dan valt de werkelijkheid altijd tegen.

Er is in dit, en/of in andere topics al aangegeven dat de een minder en de ander meer spontaan is over internet dan irl. Dat geeft een vertekend beeld van iemand.

Ik zeg niet dat dit altijd het geval is (ik ken mensen die elkaar over internet hebben leren kennen en nog steeds een goede relatie hebben), maar mijn ervaringen zijn niet echt positief.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 dec 2005 19:36

Technico schreef:Ik weet niet of mensen zich erin herkennen, maar ik sta vooral gereserveerd tegenover relaties via internet omdat je mijns inziens maar een deel van iemand te zien krijgt.
Het probleem daarbij is dat je de stukjes die je niet te zien krijgt maar al te graag zelf aanvult vanuit je fantasie. En dan valt de werkelijkheid altijd tegen.

Er is in dit, en/of in andere topics al aangegeven dat de een minder en de ander meer spontaan is over internet dan irl. Dat geeft een vertekend beeld van iemand.

Ik zeg niet dat dit altijd het geval is (ik ken mensen die elkaar over internet hebben leren kennen en nog steeds een goede relatie hebben), maar mijn ervaringen zijn niet echt positief.

Bij mij is de ervaring inderdaad positief. Irl vielen mijn vriend en ik elkaar niet tegen. (Mijn vriend en ik hebben elkaar via het forum van RefoWeb leren kennen).
We hadden hele goede gesprekken gehad via PB en later via MSN. Pas na 3 maanden hebben we wat afgesproken. Ik vond het eerlijk gezegd een voordeel, dat we eerst de gelegenheid hadden elkaar via gesprekken te leren kennen voordat we elkaar zagen. Daardoor beoordeelden we elkaar ook niet van te voren op uiterlijk.

Terug naar “Archief”