Ik heb gebed nodig / Wil danken voor...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2005 22:37

*zucht die stomme feestdagen komen er aan* :cry:

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 14 dec 2005 23:05

Evelien schreef:*zucht die stomme feestdagen komen er aan* :cry:
Ervoor danken dat we de verjaardag van Jezus mogen vieren en 2005 overleefd hebben? Of bidden dat we eenzaamheid, commercie en 2006 overleven? Ik zal alle mogelijkheden meenemen in mijn gebeden de komende dagen.

Als het op eenzaamheid aankomt zijn met name de eerste weken in het nieuwe jaar moeilijk. De drukte en gezelligheid met familie zijn dan voorbij. Lichtjes verdwijnen. De dagen zijn nog steeds kort, koud en donker. Ik hoor regelmatig dat mensen daar nog meer moeite mee hebben dan met de feestdagen zelf.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 dec 2005 10:26

Hm ja goed punt. Mijn eerste reactie was: Hm? Die feestdagen zijn toch megagezellig? Maar vergat ff wat dat niet voor iedereen geldt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2005 12:55

Marnix schreef:Hm ja goed punt. Mijn eerste reactie was: Hm? Die feestdagen zijn toch megagezellig? Maar vergat ff wat dat niet voor iedereen geldt.

nee helaas.

Ik wil niet zielig doen maar het zijn voor altijd eenzame dagen.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 dec 2005 13:24

Vandaag een rouwkaart ontvangen waaruit bleek dat ook mijn tweede nichtje (van tweeling) gestorven is aan kanker.
Heel moeilijk en verdrietig allemaal. Haar zus werd vier jaar geleden begraven op 36 jarige leeftijd en nu zijzelf op veertigjarige leeftijd. Maakt het des te droeviger omdat ik uit een totaal ongelovige familie kom en haar ouders en oudste zus de Here Jezus niet (willen? ) kennen.
Je kan dan ook niet troosten met de gedachte dat ons afscheid geen vaarwel maar een tot ziens betreft.
Ik bid dat er uit al deze pijn en het verdriet een weg tot Christus gevonden mag worden, aangezien dit wellicht een opening biedt aan het hart.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

PeterE
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor PeterE » 15 dec 2005 18:47

Evelien,
Ik weet niet wie je mist waardoor de eenzaamheid zo sterk is. Maar er zijn toch wel familieleden of vriendinnen waarmee je de komende tijd doorkomt? Sterkte!

Clint,
Jij ook sterkte gewenst bij dit verlies. Ik meen te begrijpen dat deze helft van de tweeling wel christin was? Hoe dan ook, God is liefde en alleen Hij kan in de harten kijken. Wat er ook gebeurd met ons of onze overleden geliefden...het zal goed, eerlijk en rechtvaardig zijn.

Naast deze gebedspuntjes ook een punt van dank. Mijn vader gaat zijn zaak overdragen aan een broer (niet actief op dit forum :wink: ) en een neef. Nu hij net 70 geworden is, is daarmee een last van zijn schouders. Niet dat hij nog veel werkte maar de eindverantwoording ligt tot 1 januari nog wel bij hem.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 dec 2005 18:52

voor gisteren Hij weet wel waarom. 8)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 dec 2005 19:10

Is een belangrijke stap Peter. Maar als je 70 jaar bent geworden is het wellicht een goede keuze om terug te stappen en de "jeugd" de kar te laten trekken.
Dat hij mag genieten van de goede dingen des levens die uit Zijn rijke hand tot ons komen en...jij zelf natuurlijk ook, net als wij allen.
Zegen toegewenst
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2005 12:12

PeterE schreef:Evelien,
Ik weet niet wie je mist waardoor de eenzaamheid zo sterk is. Maar er zijn toch wel familieleden of vriendinnen waarmee je de komende tijd doorkomt? Sterkte!

zo'n sterke band heb ik niet met mijn familie. (ze zijn liever opzichzelf met zulke dagen).

Daarom afschaffen:

de bij-zondagen.

Gewoon werken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2005 12:49

Wat let je? werk ze al vast.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 dec 2005 10:38

Wil zo aan het einde van het jaar terugzien en mijn dank uitspreken voor:
Iedere dag eten en drinken zoveel ik opkon
Iedere dag warme en goede kleding, zoveel ik dragen kon
Iedere dag een warm bed om in te slapen
Iedere dag een dak boven mijn hoofd
Iedere dag vrienden om mij heen.
Iedere dag een stukje gezondheid
Iedere dag ach, te veel om op te noemen.
Maar bovenal iedere dag de zegen van het weten en beseffen
Dat Hij het Lam Gods ook mijn zonden droeg aan dat ruwhouten
Kruis.
Dat is toch wel de grootste en meest wonderlijke zegen om
Dank voor te zeggen.
Afbeelding

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 dec 2005 14:24

Wil danken voor het koude maar geweldig mooie weer van vandaag.
Dank u Heer en ook dat het binnen lekker warm is :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2005 14:28

Dat komt door de kachel Clint ;)

Ik wil de Heere danken (en alle mensen die ook voor mij baden) dat Hij mij rust heeft gegeven, mijn stress weg nam en dat ik zo mijn rijbewijs haalde..

Dank u Heere God!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 dec 2005 17:17

Ik bid dat mijn schoonvader (ik noem hem toch maar "mijn schoonvader" ondanks dat ik nog maar 5 weken met zijn zoon verkering heb) heel snel herstelt van de hartklachten en de verschijnselen van een Tia die hij onlangs heeft gekregen. Ik bid om sterkte voor het hele gezin en iedereen die er omheen en dichtbij staat. Het is een hele lieve vader voor mij en samen met mijn schoonmoeder (die overigens ook heel lief voor me is) wens ik ze sterkte in dit moeilijke jaar dat ze achter de rug hebben en voor het volgende jaar!
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2005 13:45

Raido schreef:Dat komt door de kachel Clint ;)

Ik wil de Heere danken (en alle mensen die ook voor mij baden) dat Hij mij rust heeft gegeven, mijn stress weg nam en dat ik zo mijn rijbewijs haalde..

Dank u Heere God!

:mrgreen: :mrgreen:
Dank U Heer, dat gebed helpt!!!!!

Terug naar “Archief”