Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 dec 2005 12:51

ik werk zelf in brabant en woon in zeeland dus kamer nummers kan ik wel zeggen want meer dan de helft van de kamers komen wij niet eens want die mensen zitten niet in de zorg bij ons
zijn nog helemaal zelfstandig maar echt niemand die ik ken komt in de service flat en mijn ouders vertellen toch niks door mijn moeder is zelf avond nacht hoofd en die verteld genoeg thuis maar ook nooit namen of zo dat hoef ik niet eens te weten.
maar als ik thuis kom vertel ik altijd gelijk wat ik meegemaakt heb

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 dec 2005 12:52

Ja dat is het vervelende, ze wil juist die 8 man om dr heen, lekker veel aandacht :?
Maar vijdag heb ik het aan mijn collega over gelaten, die is gediplomeerd en ik ben leerling :x Als ik er dan wat van zeg, zegt mijn collega gerust: nee hoor bel maar verder, om die confrontatie te voorkomen. Dan voel jij je als leerling ook behoorlijk voor gek staan :|

Maar gister was deze cliënt zo gezellig, sta er telkens weer versteld van hoe wispelturig die gedachtes van m'n cliënten zijn, echt interessant!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 24 dec 2005 16:22

Ik werk (loop stage) ook in de zorg!
op zit in de 2e van de SPW. echt super leuk die opleiding
Ik werk nu met verstandelijk gehandicapte kinderen (laag niveau). Hun ontwikkelings leeftijd is ong. 0-2,5 jaar. en ze zijn 10-16 jaar. ze kunnen allemaal wel lopen maar kunnen allemaal niet praten! van de 6 kinderen in de groep hebben er 4 kinderen nog autisme bij!

Al die verhalen die jullie vertellen komen me wel bekend vor. AL die agrssie enzo. ik krijg ook regelmatig een klap of word ik gebeten of geknepen maar ik vind het echt helemaal geweldig. tuurlijk schrik je op zo een moment (zeker als je gebeten word) maar ik vind het nog steeds leuk werk.

groetjes Rianne

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 dec 2005 16:33

Dat klinkt wel erg gaf Rianne!

op een groep met autisten werken is wel een vak apart opzich.
Maar wel super mooi. Leuk dat je het zo naar je zin hebt.

ik ga heerlijk genieten van 4 dagen vrij :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 dec 2005 17:12

Weer een dag voorbij! Erg gezellig!!!
Ik ging winkelen met een cliënt die morgen jarig is. Wij naar ons winkelcentrum (ben ik zelf erg bekend) en hij hard zingen joh! Eerst keken er mensen beetje vreemd maar sommige gingen gewoon meezingen!!! Echt heel gaaf, ook in een winkel, hij was nogal hard aan het kerstliedjes zingen, zegt die vrouw achter de kassa: meneer u mag wel heel de dag hier zingen, gezellig :P Leuke reacties, ik ben maar mee gaan zingen, zachtjes dan :wink:

En leuk dat hij het vond, heel de dag heeft hij het erover gehad!!! Vreemd dat mensen met kerst er wel tegen kunnen als er zo'n 'rare man' gaat staan zingen midden in een winkel! Normaal gesproken wordt je echt met de nek aangekeken omdat je vaak niet ziet dat ze gehandicapt zijn.

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 28 dec 2005 20:58

Hallo......... :D

Hier gaat alles erg goed tot nu toe op mn werk!!! Weinig onrust meer en agressie.. En tgaat nu al ruim 1,5 erg goed! waarschijnlijk helpt nu de medicatie wel.. Ipv akineton dus de rivotril.. En tis te hopen dat het nu komt doordat de medicijnen zo aanslaan dat ze rustig iss.. Twerkt nu weer veel ontspannener.. En ook voor de andere bewoners dus veel fijner!!

Hoe gaat het bij jullei??
Nog werken met Oud en Nieuw??
Ik iig wel.. En ga savonds gezellig vuurwerk afsteken met nog n andere woongroep!!
Werk ze vast!! Ik moet dr nog 4 en dan de nachtdienst in!! Succes!!!!!

@ Gerdien.. hoe was het feest met die pittigste bewoner???
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 dec 2005 21:04

jan10e schreef:@ Gerdien.. hoe was het feest met die pittigste bewoner???

echt super!!!!!

Kreeg hem in begin bijna niet mee maar heb hem gewoon opgelegt dat hij mee moest. Vaak is het zo dat je zze even de drempel over moet helpen.
Dat bleek nu ook wel weer. Wij hadden gerekend op een half uur, dat hij het zolang vol zou houden. Uit eindelijk is hij er 2 en half uur gebleven!!!!!
Echt supers gewoon! Heb ook super van hem genoten :wink:

ik hoef alleen oudjaarsavond te werken. Heb iig allerlei lekkers voor ze bestelt maar om 10 uur gaan de bewoners toch echt onder de wol!
Maar voor die tijd maken we er wel een feest van. Daarbij sta ik wel alleen. Das erg jammer want dan kan je niets exxtra's met zze doen of bar weinig iig!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 28 dec 2005 21:07

Tis opzich wel leuk om te werken..
Ik moet zelf tot half 12 avonds werken.. N extra lange dienst.. Niet egt leuk maar goed et kon niet anders.... En dan vroege dienst met NIeuwjaardag...
Maar ik heb even een extra hulpje.. verder ook alles zelf doen.. Maar wij willen gwoon buitenvuurwerk afsteken.. Verder niet veeel bijzonders.. Ehh wel oliebollen eten natuurlijk :D

maar gaaaf dat et zo goed gegaan is!! Egt super!!
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 dec 2005 21:11

idd wel ff lekker verwennen die gasten!!

wij gaan tosti's eten 's avonds. Verder oliebollen, appelflappen, chips en nog wat meer lekkers bestelt voor 's avonds!!
Dan kunnen ze iig niet zeggen dat ze met een lege maag naar bed zijn gestuurt de volgende dag :mrgreen:

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 29 dec 2005 19:08

GEZELLIG!!

Ik werk nu op een short-stay en dagbehandeling afdeling en wij zijn met oud en nieuw gesloten. De artsen doen dan alleen spoed operatie's. En gaan de patiënten naar andere afdelingen toe.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 dec 2005 19:18

ik moet met oud en nieuw in de thuiszorg.... oudjaarsdag de ochtend en avond route... en nieuwjaarsdag alleen de avondroute!! echt perfect!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2005 20:43

Werkse met oud en nieuw voor de mensen die moeter werken!!!
Ik ben vrij, al vanaf kerst tot 2 januari, heb met kerst gewerkt, was echt mega gezellig!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 dec 2005 21:46

ik werk alleeen oudjaarsavond en zondag ben ik vrij! Kerst ben ik ook vrij geweest. daarom moet ik wel werken :wink:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 29 dec 2005 23:00

Kga binnenkort 2 dagen meelopen bij Triade, bij gehandicapten, voor mn sectoronderzoek :P

Kweenog niet wat voor groep ofzo, mn oom zou et regelen :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 29 dec 2005 23:06

geweldig maaike!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”