Moderator: Moderafo's

Miekie schreef:Wat wordt er precies met wereld bedoelt? Het lijkt me sterk dat Paulus bedoelt dat je geen zonden mag doen zoals stelen, liegen, haten e.d. De Bijbel staat vol met verboden daarover. Het lijkt me vrij overbodig als Paulus dat hier weer zou doen. Ik denk dat Paulus bedoelt dat je niet zoals de wereld de hele dag met alles bezig moet zijn zonder dat je tijd hebt voor God, zoals Jezus het zelf zegt:
Markus 4:19 En de zorgvuldigheden dezer wereld, en de verleiding des rijkdoms en de begeerlijkheden omtrent de andere dingen, inkomende, verstikken het Woord, en het wordt onvruchtbaar.
Maar Paulus wil juist zeggen dat we vol moeten zijn van God, zoals hij dat het vers ervoor zegt: ( vertaling 'Het Boek' in Statenvertaling staat het zo ingewikkeld)
Rom 12:1 Ik zeg u daarom, broeders, dat u zich helemaal aan God moet wijden. Temeer omdat Hij u al Zijn liefdevolle goedheid aanbiedt. Laat uw lichaam een levend offer zijn; heilig, zodat het een vreugde voor God is. Als u zich bedenkt wat Hij voor u heeft gedaan, is dat toch niet teveel gevraagd?
Je moet deze tekst dus niet in de strijd tegen allerlei uiterlijke dingen gooien ( bijvoorbeeld meisjes moeten rokken aan, wánt ze moeten anders zijn dan de wereld). Je moet deze tekst juist als een vervolg op vers 1 lezen en je richten op God en niet op deze wereld.
Sofieke schreef:En dus kom jij toch weer op het uiterlijke uit....
Niet met de mode mee, dus de meiden geen broek.... Toch?

Schriftgeleerde schreef:Vorige week heeft de Paus aangetoont dat hij de zonnegod Mitrha vertegenwoordigd door zich te tooien met een rode hoed, de Kamauro net zoals de muts van de Kerstman is deze Kamauro niets meer of minder een teken van de zonnegod Mitrha. Zonder blaam tooide de Paus zich hier als de Koning van het licht. Inderdaad als de Plaatsvervanger van Christus, maar feitelijk dus Mitrha. In de kern zelfs als Nimrod, de eerste veroveraar van de wereld en zich verzettende tegen God.

Christus en OT-Joden? waar heb je het over?Dat is nu precies wat het probleem bij de Joden van het OT ook was. Terwijl Christus in hun midden was, begrepen ze Zijn boodschappen niet en pasten die op de dode letter van het voorbeeld toe. Echter,Christus is immers een voorbeeld van het Levende Schriftwoord.
het derde geheim van Fatima
"Wie verwachtte dat er apocalyptische voorspellingen in stonden of wie dacht dat de toekomst er mee voorspeld zou worden", blijft gedesillusioneerd, zei kardinaal Joseph Ratzinger bij de presentatie. Op de gezichten van de journalisten was dan ook weinig enthousiasme te bespeuren.
bronvermelding: Katholiek Nieuwsblad
Het Purim feest is geen herinnering aan Haman, maar het de verlossende hand van JHWH.Notabene in maart 2000 bezocht de Paus Israël, waarbij zijn bezoek begon op de dag van het Purimfeest. Een herinering aan het feit dat Haman die in de 5e eeuw besliste dat ale Joden gedood moesten worden.

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 42 gasten