Moderator: Moderafo's
Pim schreef:En wat staat er dan in de grondslag waar men het niet mee eens is? Ik denk dat ik me er echt niet zo druk om zou maken, als er ruimte blijft om je eigen soort kerk in stand te houden. Het lijkt wel alsof men tegen elke vorm van vooruitgang alleen maar bezwaren wil zien. Overigens moet ik, voor zover dat nog niet uit bovenstaand stukje blijkt, zeggen dat ik vrijwel geen kennis heb van de hele problematiek, maar wel benieuwd ben naar wat uitleg hierover.
Tja, dan vergeet je denk ik toch om het nieuws een beetje te volgen. Kijk ook een op www.sowkerken.nl, daar lees je precies wat de grondslag is an de nieuwe PKN.Pim schreef:En wat staat er dan in de grondslag waar men het niet mee eens is? Ik denk dat ik me er echt niet zo druk om zou maken, als er ruimte blijft om je eigen soort kerk in stand te houden. Het lijkt wel alsof men tegen elke vorm van vooruitgang alleen maar bezwaren wil zien. Overigens moet ik, voor zover dat nog niet uit bovenstaand stukje blijkt, zeggen dat ik vrijwel geen kennis heb van de hele problematiek, maar wel benieuwd ben naar wat uitleg hierover.
Ik denk dat er in de praktijk niets zal veranderen voor hen.
johannes1 schreef:Ik denk dat er in de praktijk niets zal veranderen voor hen.
er zijn zaken die dan wel gebeuren die nu nog niet gebeuren, zoals dominees van andere kerken bij je preken, homohuwelijk en zulk soort dingen.
johannes1 schreef:er zijn zaken die dan wel gebeuren die nu nog niet gebeuren, zoals dominees van andere kerken bij je preken, homohuwelijk en zulk soort dingen.
Maargoed, als je daar dus tegen bent, en tegen nog veel meer zaken van de PKN, hoezo word je dan lid van die kerk?
johannes1 schreef:Ik denk dat er in de praktijk niets zal veranderen voor hen.
er zijn zaken die dan wel gebeuren die nu nog niet gebeuren, zoals dominees van andere kerken bij je preken, homohuwelijk en zulk soort dingen.
Lalage schreef:Dus elke gemeente zal apart blijven bestaan, net zoals nu ook het geval is in de gereformeerde en hervormde kerk. Alleen de vrijgemaakten hebben een eigen synode.
BJ schreef:Lalage schreef:Dus elke gemeente zal apart blijven bestaan, net zoals nu ook het geval is in de gereformeerde en hervormde kerk. Alleen de vrijgemaakten hebben een eigen synode.
Heeft alleen de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt een eigen synode.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten