TV&GER.GEM.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jul 2003 14:21

Ja ik snap je beter :D... Waarom tv? Omdat ik journalistiek doe en alles wil weten :P Nee, ik wil de radio en/of televisie kant op van de journalistiek vandaar...

the_mask
Verkenner
Verkenner

Re: TV&GER.GEM.

Berichtdoor the_mask » 24 jul 2003 19:21

Pim schreef:
lizzz schreef:ref. kerken groeien trouwens vrij hard

Da's eigen kweek Lizzz :wink:

wahaha inderdaad... :mrgreen:

Inderdaad waarom geen tv? je weet toch zelf wel wat je niet en wel kan kijken...
O taste and see that the LORD is good: blessed is the man that trusteth in him. Psalm 34:8

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jul 2003 19:27

Pim schreef:
lizzz schreef:ref. kerken groeien trouwens vrij hard

Da's eigen kweek Lizzz :wink:

:)

Gedeeltelijk wel, maar het is ook zo dat er weinig mensen 'zware' kerken verlaten. Minder leegloop. Maar ze zorgen idd zelf ook keurig voor volle kerken (positief hoor!)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 24 jul 2003 20:56

Ik schat dat bij ons in de GerGem 65% tv heeft, wij hebben hem ook.
Er schijnen ook kerken in de GerGem te zijn waar 100% van de leden tv heeft.

Wat vinden jullie ervan dat de gene die TV hebben, niet aan het Avondmaal mogen, als dat bij de kerkenraad bekent is, dat schijnt in de GerGem een ongeschreven regel te zijn.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 24 jul 2003 20:59

the_mask schreef:wahaha inderdaad... :mrgreen:

Inderdaad waarom geen tv? je weet toch zelf wel wat je niet en wel kan kijken...

Optimist...

Of misschien heb je ook wel gelijk! Ik weet het wel, maar mijn ervaring is dat ik niet altijd 'objectief' beoordeel. Midden in een leuke film zap ik niet zomaar weg als er dingen in voorkomen waar ik anders zeker niet naar zou kijken.

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 24 jul 2003 20:59

tv
Laatst gewijzigd door marle op 24 jul 2003 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 24 jul 2003 21:01

Cor schreef:Ik schat dat bij ons in de GerGem 65% tv heeft, wij hebben hem ook.

Wat vinden jullie ervan dat de gene die TV hebben, niet aan het Avondmaal mogen, als dat bij de kerkenraad bekent is, dat schijnt in de GerGem een ongeschreven regel te zijn.

Ik zou wel eens willen weten of de stelling juist is dat:
in de Ger Gem mensen die TV hebben niet aan het avondmaal mogen, als dat bekend is bij de kerkeraad.
Voorlopig geloof ik er niks van, maar er zullen hier vast mensen zijn die het kunnen weten.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 24 jul 2003 21:06

Brion schreef:

Ik zou wel eens willen weten of de stelling juist is dat:
in de Ger Gem mensen die TV hebben niet aan het avondmaal mogen, als dat bekend is bij de kerkeraad.
Voorlopig geloof ik er niks van, maar er zullen hier vast mensen zijn die het kunnen weten.

Ik hoorde dit pas voor het eerst namelijk, ik wist niks meer te zeggen van verbazing.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jul 2003 12:51

Brion schreef:Voorlopig geloof ik er niks van, maar er zullen hier vast mensen zijn die het kunnen weten.

volgens mij staat iemand die ik ken (met TV) onder stille censuur... (om zijn TV) en dat is geloof ik de officiele handelwijze die een kerkenraad aan moet houden, officieel valt TV onder de 'zonden'.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Erik14
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Erik14 » 25 jul 2003 13:12

.

Dus het beeld wat o.a. het RD schetst dat geen van de ger. gemmers tv heeft klopt niet.
Of staan ze niet in de huiskamer?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jul 2003 14:37

Verschilt heel erg per gemeente... maar in mijn (geboorte)gemeente heeft ook ongeveer 3/4 van de gemeente TV, duzzz... en ze voeren een gedoogbeleid :D
er schijnen wel gergems te zijn met (bijna) geen tv ook.

Oja, ze staan meestal in een "Rijssens kastje" :D een dicht kastje met 2 klapdeurtjes
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 25 jul 2003 14:40

Erik14 schreef:

.

Dus het beeld wat o.a. het RD schetst dat geen van de ger. gemmers tv heeft klopt niet.
Of staan ze niet in de huiskamer?

Helaas, helaas, verschillende staan inderdaad niet in de huiskamers. Een slecht TV programma (vloeken, geweld, sex) staat voor mij op gelijke hoogte met slechte lektuur, video's, internetpagina's, radioprogramma's etc. Je kunt zoveel pulp over je heen laten storten als je wilt, en je geest en lichaam met de verkeerde stroom mee laten sleuren. Maar.... waar hebben we het over? Laten we ons druk maken over onze relatie met God, die moet herstelt worden! We hebben een God die wil dat niemand verloren gaat. Zoek en gij ZULT vinden...

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 25 jul 2003 16:00

Petertje schreef:
Helaas, helaas, verschillende staan inderdaad niet in de huiskamers. Een slecht TV programma (vloeken, geweld, sex) staat voor mij op gelijke hoogte met slechte lektuur, video's, internetpagina's, radioprogramma's etc. Je kunt zoveel pulp over je heen laten storten als je wilt, en je geest en lichaam met de verkeerde stroom mee laten sleuren. Maar.... waar hebben we het over? Laten we ons druk maken over onze relatie met God, die moet herstelt worden! We hebben een God die wil dat niemand verloren gaat. Zoek en gij ZULT vinden...

Wat flauw die laatste zinnen zeg! Als je het DAAR over wilt hebben dan open je toch een topic "relatie met God"? En als je je er niet druk over wilt maken, dan doe je toch niet mee met deze discussie?

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag gekregen, waar het verhaal nou vandaan komt dat in de Ger Gem mensen met TV niet aan het avondmaal mogen. Voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat het een broodje-aap-verhaal is.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 25 jul 2003 16:42

Brion schreef:
Petertje schreef:

Wat flauw die laatste zinnen zeg! Als je het DAAR over wilt hebben dan open je toch een topic "relatie met God"? En als je je er niet druk over wilt maken, dan doe je toch niet mee met deze discussie?

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag gekregen, waar het verhaal nou vandaan komt dat in de Ger Gem mensen met TV niet aan het avondmaal mogen. Voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat het een broodje-aap-verhaal is.

Sorry Brion, dat je mijn reactie flauw vindt. Natuurlijk weet ik dat Ger Gem mensen niet aan het avondmaal mogen, in sommige gemeenten mag je met TV geen belijdenis doen of je kind laten dopen. Volgens mij moet je later zelf verantwoording aan God geven, daar zal de kerkenraad niet bij zijn. Daarom is het ieders eigen verantwoordelijkheid hoe je materiaal omgaat dat je huis binnenkomt. Natuurlijk kan de dominee en de kerkenraad je adviseren en waarschuwen. Maar ook niet meer dan dat en dan graag onderbouwd. Ik denk dat je met je broodje-aap verhaal het dichts bij de reden komt waarom TV een taboe is in GerGem wereld.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 jul 2003 16:58

Brion schreef:
Petertje schreef:

Volgens mij is het geen broodje aap verhaal.
Ik kan het niet bewijzen, maar mij staat ook bij dat er diverse behoudende gemeentes zijn die niet laten dopen bij TV bezit, zo ook geen avondmaalsgang bij TV> Ik dacht dat men ze dan niet tegenhield, maar na de eerste gang aan het avondmaal toch op bezoek gaan om de TV het huis uit te krijgen.
Overigens ken ik dit niet uit mijn eigen gemeente of andere gemeenten die ik ken.
Ik zal nog eens navraag doen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”