Moderator: Moderafo's
Pim schreef:lizzz schreef:ref. kerken groeien trouwens vrij hard
Da's eigen kweek Lizzz
Pim schreef:lizzz schreef:ref. kerken groeien trouwens vrij hard
Da's eigen kweek Lizzz
the_mask schreef:wahaha inderdaad...
Inderdaad waarom geen tv? je weet toch zelf wel wat je niet en wel kan kijken...
Cor schreef:Ik schat dat bij ons in de GerGem 65% tv heeft, wij hebben hem ook.
Er schijnen ook kerken in de GerGem te zijn waar 100% van de leden tv heeft.
Wat vinden jullie ervan dat de gene die TV hebben, niet aan het Avondmaal mogen, als dat bij de kerkenraad bekent is, dat schijnt in de GerGem een ongeschreven regel te zijn.
Brion schreef:Cor schreef:Ik schat dat bij ons in de GerGem 65% tv heeft, wij hebben hem ook.
Wat vinden jullie ervan dat de gene die TV hebben, niet aan het Avondmaal mogen, als dat bij de kerkenraad bekent is, dat schijnt in de GerGem een ongeschreven regel te zijn.
Ik zou wel eens willen weten of de stelling juist is dat:
in de Ger Gem mensen die TV hebben niet aan het avondmaal mogen, als dat bekend is bij de kerkeraad.
Voorlopig geloof ik er niks van, maar er zullen hier vast mensen zijn die het kunnen weten.
Brion schreef:Voorlopig geloof ik er niks van, maar er zullen hier vast mensen zijn die het kunnen weten.
Erik14 schreef:Cor schreef:Ik schat dat bij ons in de GerGem 65% tv heeft, wij hebben hem ook.
.
Dus het beeld wat o.a. het RD schetst dat geen van de ger. gemmers tv heeft klopt niet.
Of staan ze niet in de huiskamer?
Petertje schreef:
Helaas, helaas, verschillende staan inderdaad niet in de huiskamers. Een slecht TV programma (vloeken, geweld, sex) staat voor mij op gelijke hoogte met slechte lektuur, video's, internetpagina's, radioprogramma's etc. Je kunt zoveel pulp over je heen laten storten als je wilt, en je geest en lichaam met de verkeerde stroom mee laten sleuren. Maar.... waar hebben we het over? Laten we ons druk maken over onze relatie met God, die moet herstelt worden! We hebben een God die wil dat niemand verloren gaat. Zoek en gij ZULT vinden...
Brion schreef:Petertje schreef:
Helaas, helaas, verschillende staan inderdaad niet in de huiskamers. Een slecht TV programma (vloeken, geweld, sex) staat voor mij op gelijke hoogte met slechte lektuur, video's, internetpagina's, radioprogramma's etc. Je kunt zoveel pulp over je heen laten storten als je wilt, en je geest en lichaam met de verkeerde stroom mee laten sleuren. Maar.... waar hebben we het over? Laten we ons druk maken over onze relatie met God, die moet herstelt worden! We hebben een God die wil dat niemand verloren gaat. Zoek en gij ZULT vinden...
Wat flauw die laatste zinnen zeg! Als je het DAAR over wilt hebben dan open je toch een topic "relatie met God"? En als je je er niet druk over wilt maken, dan doe je toch niet mee met deze discussie?
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag gekregen, waar het verhaal nou vandaan komt dat in de Ger Gem mensen met TV niet aan het avondmaal mogen. Voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat het een broodje-aap-verhaal is.
Brion schreef:Petertje schreef:
Wat flauw die laatste zinnen zeg! Als je het DAAR over wilt hebben dan open je toch een topic "relatie met God"? En als je je er niet druk over wilt maken, dan doe je toch niet mee met deze discussie?
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag gekregen, waar het verhaal nou vandaan komt dat in de Ger Gem mensen met TV niet aan het avondmaal mogen. Voorlopig ga ik er toch maar vanuit dat het een broodje-aap-verhaal is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten