In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2005 13:48

Dat hoop ik ook :D

Gelukkig zijn er een hoop mensen die er inderdaad genuanceerder over denken, niet iedereen doet dat trouwens....

Het inderdaad een afbeelding van de brede en smalle weg, die door sommigen wordt versimpeld tot "de weg met kroegen en bioscopen en de weg met alleen maar kerken" :D

Maar de afbeelding van de hemel / nieuwe aarde is wel een beetje op de bijbel geinspireerd..... de heuvel, het goud, de muren etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: In de Hemel geen herkenning?

Berichtdoor fem » 02 jan 2006 14:57

Annemieke86 schreef:Sommige mensen zeggen dat er in de Hemel geen herkenning is. Ik kan het echter (nog) nergens vinden in de Bijbel. Weet iemand hoe dit zit?

mensen zeggen altijd dat er geen herkenning is omdat je anders mensen zult missen, en daar verdrietig om kunt worden.

ik heb geen idee en het boeit me ook geen hol want dat zie ik dan wel, en als er geen erkenning is dan is de hemel keitof, en als er wel erkenning is is de hemel ook keitof, want de hemel is zonder voorwaarde keitof, dus wat boeit het, ik heb er zin in, jullie ook?
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2006 16:30

fem schreef:ik heb er zin in, jullie ook?

Nee, dat heb ik niet. Ik wil leven. Wat erna komt, zie ik wel. Daar heb ik zo mijn gedachten over en alles wat ik weet is, dat het goed is, want God is daar.
Maar ik heb er geen zin in, in de betekenis van: "ik verheug mij erop". Ik mag leven en daar mag ik wat van maken. Dat is ook mijn opdracht.
Begrijp mij goed - als mijn tijd daar is, is het ook goed. Maar 'ik heb er zin in' geeft iets aan wat er bij mij niet leeft. Ik ben bereid - ik hoop bereid te zijn - en dat is iets anders.

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 02 jan 2006 16:59

ehm ja, ik denk dat het misschien ook wel niet helemaal een goede gedachte is van mij om er zin in te hebben, maar als je een keer weer helemaal gek wordt van je gepieker ofzow, dan is het toch niet raar om te denken, wow als ik in de hemel kom hoef ik nooit meer na te denken omdat ik alles al weet! Wow daar heb ik zin in!

of wel?

hoe kun je eigenlijk geen zin in de hemel hebben, ik bedoel, dat is vrij normaal als je er nog geen zin in hebt op de manier zoals jij het zegt, omdat mensen gemaakt zijn om op de aarde te leven. Maar toch begrijp ik niet zo goed hoe dat kan.

ow dit is wel een beetje offtopic volgens mij.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

Riska

Berichtdoor Riska » 02 jan 2006 17:35

Herkennen in de hemel heeft ook te maken met "zin in hebben' hoor...

Kijk, natuurlijk is het een blij vooruitzicht, dat er straks geen pijn en verdriet meer is en dat we alle zorgen achter ons mogen laten.
En ik heb ook perioden gekend dat het leven zo zwaar was, dat er een zeker verlangen was...
Maar ik denk dat daar ook gevaren in schuilen.
Dat we opgeven te vechten bv.
Dat we de ander opschepen met goedkope troost: "straks, in het hiernamaals"... "Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw"...
In een tijd dat ik het heel zwaar had werd mij dit soms gezegd en dat maakte mij dan eigenlijk heel boos. Want het was ook een gemakkelijke oplossing om zich niet te hoeven inspannen dat er misschien iets zou kunnen veranderen.
Onze opdracht is te leven...

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 02 jan 2006 18:11

ja daar heb je gelijk in. Je moet nu leven, en denken aan wat er nu gebeurt. Maar je hoeft ook niet bang te zijn voor de dood, je hoeft er gewoon niet aan te denken! chill.
thnx 4 your inzicht.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2006 00:03

Riska schreef:Herkennen in de hemel heeft ook te maken met "zin in hebben' hoor...

Kijk, natuurlijk is het een blij vooruitzicht, dat er straks geen pijn en verdriet meer is en dat we alle zorgen achter ons mogen laten.
En ik heb ook perioden gekend dat het leven zo zwaar was, dat er een zeker verlangen was...
Maar ik denk dat daar ook gevaren in schuilen.
Dat we opgeven te vechten bv.
Dat we de ander opschepen met goedkope troost: "straks, in het hiernamaals"... "Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw"...
In een tijd dat ik het heel zwaar had werd mij dit soms gezegd en dat maakte mij dan eigenlijk heel boos. Want het was ook een gemakkelijke oplossing om zich niet te hoeven inspannen dat er misschien iets zou kunnen veranderen.
Onze opdracht is te leven...

Ik verlang er naar daar te zijn, maar zolang ik hier leef, leef ik hier :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

amused
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor amused » 07 jan 2006 11:56

Afbeelding

niet mijn beeld van de weg naar God.
in jesaja 35 vers 8 en 9 staat:
8 En aldaar zal een verheven baan en een weg zijn, welke de heilige weg zal genaamd worden; de onreine zal er niet doorgaan, maar hij zal voor deze zijn; die dezen weg wandelt, zelfs de dwazen zullen niet dwalen.
9 Er zal geen leeuw zijn, en geen verscheurend gedierte zal daarop komen, noch aldaar gevonden worden; maar de verlosten zullen daarop wandelen.

er staat dat zelfs de dwazen niet kunnen verdwalen. als god je voor gaat, hoe kan je dan een smalle weg gaan.. de weg is duidelijk en zichtbaar. dus voor mij geen smalle weg, maar de heilige weg.
loop stevig achter jezus aan en geniet van het uitzicht.

(dit heb ik wel uit kauwgom, een leuk en inspirirend boekje waar ik veel aan heb.)

en voor herkenning, tja ik wil zoveel mensen herkennen, en ik wil zien hoe hun de weg hebben belopen, hoe hun hindernissen waren. ik wil dan alles leren over de anderen hoe hun God hebben bereikt, alles tot zijn eer. dat lijkt me echt geweldig, als je je eigen leven weer kan over zien, en dat dan ook bij je vrienden kan doen. schaamte hoef je dan niet te kennen. iedereen is even zondig en iedereen zou zichzelf dan kunnen herkennen in die zonden. en weet je wat het mooist is? het benadrukt noch sterker dat jezus voor onze zonden is gestorven. je word je er bedacht van. als onze zonden worden opgelezen en doorgekrast, is dat niet om ons even een hak te zettten, maar om de grootsheid God te benadrukken, dat hij jezus aan ons gaf. om zijn liefde op ons te benadrukken.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 16 jan 2006 17:13

in openbaring staat dat je een nieuwe naam krijgt die niemand kent dan die hem ontvangt en een zuigeling van weinige dagen en een oude man zullen niet meer gevonden worden dat staat in jesaja
maar ook dat als je naam niet in het boek des levens staat je geworpen word in de poel van vuur
dat zijn degenen die aan de linkerkant van Jezus moeten staan
en tot hen zal Hij zeggen gaat weg van Mij vervloekten in den poel van vuur en sulfer die den duivel en zijn engelen bereid is
als je onbekeerd bent ben je het nog nooit met God eens geworden
naar de hel te gaan en als je zo sterft zal je plaats aan de linkerkant zijn

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 16 jan 2006 18:01

ik denk dat als we in de hemel komen we een nieuw lichaam krijgen, dat is volmaakt. geen littekens of gebroken neuzen.we krijgen ook een nieuwe naam. maar ik denk dat je nog wel weet wie je broers en zussen en vader en moeder waren. maar dat we dan allemaal broers en zussen van elkaar zijn.iedereen staat in dezelfde verhouding met elkaar.
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2006 13:55

Inderdaad, want zouden er nog gezagsverhoudingen inde hemel zijn?

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 18 jan 2006 00:39

JJM schreef:ik denk dat als we in de hemel komen we een nieuw lichaam krijgen, dat is volmaakt. geen littekens of gebroken neuzen.we krijgen ook een nieuwe naam. maar ik denk dat je nog wel weet wie je broers en zussen en vader en moeder waren. maar dat we dan allemaal broers en zussen van elkaar zijn.iedereen staat in dezelfde verhouding met elkaar.

onze kattebakgever weet hier veel over te vertellen, maar iig, hij zei ook dat Jezus de littekenen van de spijkers had. hij vertelde dat we waarschijnlijk wel littekens zullen zien, maar neit meer wonden, alleen de tekenen daarvan ofzow, maar ja, het boeit allemaal geen niks.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 18 jan 2006 08:10

Marnix schreef:Inderdaad, want zouden er nog gezagsverhoudingen inde hemel zijn?

Volgens mij staat er ergens dat de engelen de mensen zullen dienen. Dus daar is sowieso een gezagsverhouding. Ook tussen God en de mensen is er een gezagsverhouding.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 18 jan 2006 15:23

Wat moet je met herkenning van personen die je in dit leven kent? Niet hard bedoeld hoor, maar wat wil je er nou uiteindelijk mee? Stel dat niemand uit je familie naar de hemel gaat. Maak je je daar dan ook druk om en zeg je dan tegen iemand die net zijn/haar ouders is tgen gekomen, 'he wat leuk voor je, maar mijn ouders zijn hier niet...' ? Denk je dat je dan echt op de nieuwe aarde op zoek gaat op een manier van: 'waar zijn mijn ouders?' of 'he daar is mn ex'? Tja het klinkt allemaal misschien een beetje dom, maar zo komt die vraag of je elkaar herkent een beetje op mij over...
Casae Sentum Quoque Habent

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jan 2006 17:19

Ik zou toch wel super blij zijn als ik mensen tegen kwam in de hemel die ik kende!

Ik heb zoveel van een vrouwtje gehoord dat ik haar graag wil ontmoeten al is het in de hemel pas. Gewoon omdat ze altijd zo getuigt heeft van God dat vele mensen haar hier nog herrineren. Daarbij mijn moeder bij haar in huis gewoont heeft en zij later bij mijn vader thuis overleden is!

Ook zou ik graag mijn oma daar weer willen zien. Gewoon zeker willen weten dat ze er echt is. Nu heb ik nog wel is twijfels.

Ik weet niet of ik het al is gezegt heb, maar eht boekje: Zullen wij elkaar in de hemel kennen? van o.a. J.C. Ryle is een aanrader.
Door een aantal mensen wordt de uitgelegt wat de hemel inhoud en ook dat we elkaar daar zullen kennen!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”