niet mijn beeld van de weg naar God.
in jesaja 35 vers 8 en 9 staat:
8 En aldaar zal een verheven baan en een weg zijn, welke de heilige weg zal genaamd worden; de onreine zal er niet doorgaan, maar hij zal voor deze zijn; die dezen weg wandelt, zelfs de dwazen zullen niet dwalen.
9 Er zal geen leeuw zijn, en geen verscheurend gedierte zal daarop komen, noch aldaar gevonden worden; maar de verlosten zullen daarop wandelen.
er staat dat zelfs de dwazen niet kunnen verdwalen. als god je voor gaat, hoe kan je dan een smalle weg gaan.. de weg is duidelijk en zichtbaar. dus voor mij geen smalle weg, maar de heilige weg.
loop stevig achter jezus aan en geniet van het uitzicht.
(dit heb ik wel uit kauwgom, een leuk en inspirirend boekje waar ik veel aan heb.)
en voor herkenning, tja ik wil zoveel mensen herkennen, en ik wil zien hoe hun de weg hebben belopen, hoe hun hindernissen waren. ik wil dan alles leren over de anderen hoe hun God hebben bereikt, alles tot zijn eer. dat lijkt me echt geweldig, als je je eigen leven weer kan over zien, en dat dan ook bij je vrienden kan doen. schaamte hoef je dan niet te kennen. iedereen is even zondig en iedereen zou zichzelf dan kunnen herkennen in die zonden. en weet je wat het mooist is? het benadrukt noch sterker dat jezus voor onze zonden is gestorven. je word je er bedacht van. als onze zonden worden opgelezen en doorgekrast, is dat niet om ons even een hak te zettten, maar om de grootsheid God te benadrukken, dat hij jezus aan ons gaf. om zijn liefde op ons te benadrukken.
het punt is dat de evolutiedoctrine de wereld niet veroverde door kracht van argumentatie, maar in haar hoedanigheid als gnostische mythe