jezus is voor ons allen gestorven!!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 21 dec 2005 23:43

Raido schreef:Alleen als je samen met de Geest tot Jezus komt.. The Spirit Shall Guide Us.. als jij door de Geest 'warm' bent gemaakt, uitgedreven tot Christus maak jij de keuze, de aanname van Christus, dat doe jij, door de Geest, en dat is ook jou vrije wil.. Omdat Jezus dat eerst gewild heeft!

Vrij = vrij. Dus niet geleid door Wie of wat dan ook. Dat is vrij.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 22 dec 2005 11:26

Leuk dat we lekker allemaal letterkunde toe gaan passen op het wel of niet voor iedereen sterven van Jezus...

Misschien moeten we ons eens meer bezig gaan houden met de hoofdzaken. Dat we die mensen die niet geloven, waar jullie het telkens over hebben, dat we die eens gaan bereiken met het goede nieuws in plaats van alle muggen te ziften. Deze discussies zijn voor mij persoonlijk echt niet ter opbouw van mn geloof, dus daarom deze harde post. Want ik kan er niet tegen dat we als christenen zo bezig zijn, behalve als dit voor mensen ter opbouw van hun geloof is, dan heb ik niks gezegd.
Laat je leiden door Hem!

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 dec 2005 15:32

PeterD schreef:
Raido schreef:Alleen als je samen met de Geest tot Jezus komt.. The Spirit Shall Guide Us.. als jij door de Geest 'warm' bent gemaakt, uitgedreven tot Christus maak jij de keuze, de aanname van Christus, dat doe jij, door de Geest, en dat is ook jou vrije wil.. Omdat Jezus dat eerst gewild heeft!

Vrij = vrij. Dus niet geleid door Wie of wat dan ook. Dat is vrij.

nee vrij is, zelf keuzes mogen maken. ook bepalen wie of wat ons leid./ bij mij is dat de Heer, maar er zijn miljarden anderen anderen die dat niet zo zien.

Misschien moeten we ons eens meer bezig gaan houden met de hoofdzaken. Dat we die mensen die niet geloven, waar jullie het telkens over hebben, dat we die eens gaan bereiken met het goede nieuws in plaats van alle muggen te ziften.

jippiejahee!!!!!!!!!!! over 3 weken ga ik!!!!!!!!!!

op naar afrika...
Afbeelding

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 22 dec 2005 15:49

Afrika... net alsof hier niets te doen is... ;)
Laat je leiden door Hem!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2005 16:24

Tijn schreef:Afrika... net alsof hier niets te doen is... ;)
Afrikaantjes zijn toch zieliger joh! 8)

nee vrij is, zelf keuzes mogen maken. ook bepalen wie of wat ons leid./ bij mij is dat de Heer, maar er zijn miljarden anderen anderen die dat niet zo zien.
Hoe kom jij tot Jezus? omdat jij die keuze maakt?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 dec 2005 17:32

Raido schreef:
Tijn schreef:Afrika... net alsof hier niets te doen is... ;)
Afrikaantjes zijn toch zieliger joh! 8)

Hoe kom jij tot Jezus? omdat jij die keuze maakt?

ik kom tot de Heer (in gebed of door/ in de bijbel) omdat ik er voor kies om hem mijn leven t laten leiden. als de Heer ons niet zelf had willen laten kiezen had hij ons nooit vrije wil gegeven

enb op opmerkingen als "afrikaantjes (nogal denigrerend klinkt dat, kaaskop :mrgreen: ) zijn zieliger" en "is hier niks te doen" ga ik niet in. ik ga naar afrika en jullie zijn hier. ik doe daar mijn ding en jullie hier. dan doen we beide wat nuttigs. :wink:
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 dec 2005 17:48

PeterD schreef:Het wachten was dus op mij.... zucht...

Ok, Jezus heeft genoeg geleden om de zonden van de hele wereld te kunnen vergeven. Alleen: niet de hele wereld geloofd in Hem, dus is Hij niet voor iedereen op de wereld gestorven.

Maar dan is de vraag: komt geloof in Hem van Hem of vanuit de mens?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2005 18:42

ik kom tot de Heer (in gebed of door/ in de bijbel) omdat ik er voor kies om hem mijn leven t laten leiden. als de Heer ons niet zelf had willen laten kiezen had hij ons nooit vrije wil gegeven
Naar mijn mening is dat niet jou keuze maar de Geest die jou lijd tot Hem.

enb op opmerkingen als "afrikaantjes (nogal denigrerend klinkt dat, kaaskop zijn zieliger" en "is hier niks te doen" ga ik niet in. ik ga naar afrika en jullie zijn hier. ik doe daar mijn ding en jullie hier. dan doen we beide wat nuttigs.
Als ik klaar ben met mijn studie ga ik ook een half jaar iets goeds doen, ook Afrika vermoedelijk :)

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 22 dec 2005 21:55

Raido schreef:
Naar mijn mening is dat niet jou keuze maar de Geest die jou lijd tot Hem.

enb op opmerkingen als "afrikaantjes (nogal denigrerend klinkt dat, kaaskop zijn zieliger" en "is hier niks te doen" ga ik niet in. ik ga naar afrika en jullie zijn hier. ik doe daar mijn ding en jullie hier. dan doen we beide wat nuttigs.
Als ik klaar ben met mijn studie ga ik ook een half jaar iets goeds doen, ook Afrika vermoedelijk :)

maar t blijft een feit dat je zelf moet kiezen, want god kiest voor alle mensen, alleen sommigen niet voor hem...

met welke organisatie???
en wat????
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2005 22:16

maar t blijft een feit dat je zelf moet kiezen, want god kiest voor alle mensen, alleen sommigen niet voor hem...
Echter de keuze komt niet van jou zelf, maar is gewerkt door de Geest :) En dat God koos voor alle mensen, dat weet ik niet goed. De meeste vertalingen spreken over velen, de NBV over allen.

met welke organisatie???
Weet ik nog niet goed, Vi@frica, Stiching Oikonomos, Noaber Foundation, Wicliffe of zo iets :)
en wat????

PeterD

Berichtdoor PeterD » 23 dec 2005 08:33

Optimatus schreef:
PeterD schreef:Ok, Jezus heeft genoeg geleden om de zonden van de hele wereld te kunnen vergeven. Alleen: niet de hele wereld geloofd in Hem, dus is Hij niet voor iedereen op de wereld gestorven.

Het geloof in Hem, komt ook van Hem. En dan verwijs ik o.a. ook maar weer naar de tekst in mijn onderschrift.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2005 08:35

Dus een persoon die 'voor Jezus kiest' is een door de Vader getrokken persoon omdat je anders nooit voor Jezus zou willen/kunnen kiezen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 dec 2005 11:16

PeterD schreef:
Optimatus schreef:
PeterD schreef:Ok, Jezus heeft genoeg geleden om de zonden van de hele wereld te kunnen vergeven. Alleen: niet de hele wereld geloofd in Hem, dus is Hij niet voor iedereen op de wereld gestorven.

Het geloof in Hem, komt ook van Hem. En dan verwijs ik o.a. ook maar weer naar de tekst in mijn onderschrift.

Maar in dat geval heeft Christus niet voor de hele wereld geleden, daar God niet iedereen tot Zich brengt volgens de predestinatieleer, maar slechts voor het kleine kuddeke.

Ik kan dat niet aannemen, gelet op mijn verwerping van de predestinatieleer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 23 dec 2005 12:46

Optimatus schreef:
PeterD schreef:
Optimatus schreef:

Maar in dat geval heeft Christus niet voor de hele wereld geleden, daar God niet iedereen tot Zich brengt volgens de predestinatieleer, maar slechts voor het kleine kuddeke.

Ik kan dat niet aannemen, gelet op mijn verwerping van de predestinatieleer.

ik kan t gedeeltelijk aannemen, want volgens mij kiest God nog altijd voor iedereen.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 dec 2005 13:23

Jezus heeft de schuld voor iedereen op zich genomen!
wat een groot voorrecht!!!!

Als wij nu gaan beweren dat Hij dat maar deels heeft gedragen dan doe je wel erg af aan de lijdensweg van Jezus.

waarom niet iedereen gelooft in Jezus?

Als jij een kado krijgt van je ouders moet je zelf je hand nog uitstrekken om het aan te nemen.
God biedt jou en mij Zijn genade aan. Hij biedt het ieder mens hier op aarde aan. Alleen wij moeten het wel willen aannemen. Alleen hoevelen draaien hun rug naar God? ja, dan kan je ook niet zien dat God je Zijn genade aanbiedt.

dan kom je weer op vlak: aannemen en krijgen.
zegt God zelf niet: ik heb u geroepen maar gij hebt niet naar mij willen horen..
Wij hebben ook nog een eigen verantwoordelijkheid gekregen
boven de poort staat: Klopt aan de deur en u zal open gedaan worden
Als je er eenmaal door bent zie je er boven staan: Uit enkel en alleen genade.
Ja, je kan God alleen aannemen in Zijn kracht.
Ik geloof ook dat wij buiten Zijn kracht om niet eens aan willen nemen
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”