Derkel schreef:Voor mij begint de zondag als ik zondags wakker wordt. In principe geldt voor mij dat door de weeks ook, dus waarom op zondag een uitzondering?? Kdenk daar misschien te nuchter over, maar jullie kunnen met niet wijs maken, wanneer je maandags ergens mee bezig bent, om 00.00 uur zegt, ik ben er nu dinsdag mee bezig?!
Deze redenatie is misschien nuchter, of passend bij hoe je verder over de week denkt en handelt, maar ik denk wel inderdaad als ik na 0.00 uur werk dat ik eigenlijk al op de volgende dag aan het werk ben.
Maar..dat heeft op zich niet zoveel te maken met wat je over de zondag denkt.
Mijn probleem met pas bij het wakker worden denken dat het zondag is, is het feit dat je de deur open zet voor jezelf om zaterdag maar te doen en laten wat je wilt en dat op late tijdstippen. Soms heb je gewoon grenzen nodig. Wanneer moet een visser stoppen of beginnen? Als hij wakker wordt pas? Of kan hij al om 0.00 uur beginnen?
En dan jezelf...er zijn vast wel dingen die je niet op zondag doen wilt die je doordeweeks wel doet...
Zodoende zorg ik gewoon dat ik zaterdagavond o ptijd op bed lig, heb je ook nergens problemen mee.