Engelen?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

roosie16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Engelen?!

Berichtdoor roosie16 » 19 jul 2003 15:39

Hi!

(zal me eerst ff voorstellen kort :P want ik ben btje nieuw hiero :D, k ben dus roosie en ben 16 jaartjez! hele boeiende introductie :wink: )

maarre ik wilde ff vragen of jullie wel eens ervaren hebben dat er engelen bij jullie waren??
geloven jullie in beschermengelen??

zou graag willen horen! ik heb bijvoorbeeld door het lezen van boeken van Randy Alcorn en Frank Peretti en de televisie-serie 'Touched by an angel' veel meer duidelijkheid gekregen over engelen, een veel beter beeld zeg maar...

maar wat vinden julle er van??

bye! :D
me[/b]
Maak ons heilig!!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2003 16:31

boekentip:
Engelen
De schrijver, meneer Molenaar, is huisarts en heeft een heleboel mensen in zijn praktijk gevraagd of ze weleens een engel hadden ontmoet. Erg goed boek!

wina
Mineur
Mineur

Re: Engelen?!

Berichtdoor wina » 19 jul 2003 17:12

roosie16 schreef:Hi!

(zal me eerst ff voorstellen kort :P want ik ben btje nieuw hiero :D, k ben dus roosie en ben 16 jaartjez! hele boeiende introductie :wink: )

maarre ik wilde ff vragen of jullie wel eens ervaren hebben dat er engelen bij jullie waren??
geloven jullie in beschermengelen??

zou graag willen horen! ik heb bijvoorbeeld door het lezen van boeken van Randy Alcorn en Frank Peretti en de televisie-serie 'Touched by an angel' veel meer duidelijkheid gekregen over engelen, een veel beter beeld zeg maar...

maar wat vinden julle er van??

bye! :D
me[/b]

Ja Roosie,
Toen mijn man op sterven lag, zag hij elke avond engelen in de kamer.
Hij heeft ze zelfs geteld : 1x waren het er 28 en een keer 12 Hij zei zelfs : als jij naar de hal loopt ga je er dwars doorheen, het sluit a.h.w. achter je toe. Een andere dag zaten ze weer op het voeteneind van z.n bed. Ik denk zelf dat dat de engelen waren die hem begeleidden naar de hemel.
Weest blij in de Heer !

roosie16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor roosie16 » 19 jul 2003 18:32

cool wina!!
dat is egt super mooi!
persoonlijk geloof ik ook in engelen, maar ik weet niet of elk persoon een beschermengel heeft.
wat denk jij hier van???

God bless
Maak ons heilig!!!

joris

Berichtdoor joris » 19 jul 2003 18:42

dat engelen bestaan staat voor mij als een paal boven water. Alleen al omdat het in de bijbel staat. Maar ik geloof ook alle engelverhalen, zoals hierboven ook.

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik in een donker tunneltje liep rond 23.00 onderweg naar het station. Ik was alleen en aan de andere kan t van de tunnel kwamen 5 jongens mijn kant op. Ze liepen gewoon door de tunnel, maar vooral de ene die aan mijn kant liep was zeker weten van plan om mij te pakken. Ze waren ouder dan ik toen was. Ze hadden bier op en de hele tunnel rook naar wiet.
Ze liepen op een rij richting mij, en die ene liep rechtstreeks naar mij toe, met z''n hand al uitgestrekt. Maar ik keek hem recht aan en er gebeurde iets in zijn ogen. Hij liep rakelings langs mij heen en raakte me niet eens aan!!! Toen we beiden aan de andre kant van de tunnel kwamen keken we allebei om (je moet een hoek van 90 graden om om de trap weer op te gaan) En hij stond naar mij te kijken met verbazing op zijn gezicht.

Ik voor mij weet heel zeker dat er toen engelen waren. Dat kan gewoon niet anders. HEt was ook een tijd waarin ik veel met God bezig was en echt veel met Hem in gesprek was overal waar ik liep.

Zo op tekst staat het wat drogies, maar toen ik het meemaakte was het echt echt.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 19 jul 2003 19:04

roosie16 schreef:cool wina!!
dat is egt super mooi!
persoonlijk geloof ik ook in engelen, maar ik weet niet of elk persoon een beschermengel heeft.
wat denk jij hier van???

God bless

Roosie, ik geloof zelfs dat God op gebed hele legioenen engelen stuurt.
Er staat toch in psalm 91 dat God zijn engelen zal gebieden dat zij ons zullen behoeden op al onze wegen ? En aan Gods beloften hoef je nooit te twijfelen.
Weest blij in de Heer !

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 20 jul 2003 21:31

He roosie16.

Ik geloof dat er engelen zijn je moet er alleen oog voor hebben dan valt het je vanzelf op.
En ieder mens heeft een bescherm engel, je hebt af en toe van die momenten dat iets net goed gaat weet je, dat zie ik als de in greep van een bescherm engel.

roosie16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor roosie16 » 21 jul 2003 18:46

cor,
ik vraag me af hoe je dat weet dat iedereen een beschermengel heeft.
staat dat in de bijbel ofzo??
ben benieuwd
Maak ons heilig!!!

joris

Berichtdoor joris » 21 jul 2003 19:05

roosie16 schreef:cor,
ik vraag me af hoe je dat weet dat iedereen een beschermengel heeft.
staat dat in de bijbel ofzo??
ben benieuwd

in Matth 18: 10 staat bijvoorbeeld: kijk niet neer op een van deze kleinen. Ik zeg jullie: hun beschermengelen in de hemel staan altijd voor mijn hemelse vader. Of: ziet toe, dat gij niet eeen van deze kleinen veracht; want ik zeg ulieden dat hunne engelen in e hemelen altijd zien het aangezicht mjns vader, die in de hemelen is.

Verder maakt de verzoeking van Jezus in de woestijn door de duivel ook wel duidelijk dat engelen er ook zijn om Hem te beschermen. Ik ga er vanuit dat je boodschappers engelen hebt zoals gabriel en michael, maar ook beschermengelen. De elitetroepen van God.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 21 jul 2003 19:07

Cor schreef:He roosie16.

Ik geloof dat er engelen zijn je moet er alleen oog voor hebben dan valt het je vanzelf op.
En ieder mens heeft een bescherm engel, je hebt af en toe van die momenten dat iets net goed gaat weet je, dat zie ik als de in greep van een bescherm engel.

Hier kan ik dus helemaal niks mee...

Zeker niet omdat je het koppelt aan momenten dat iets net goed gaat. Waarom ook niet bij momenten dat het royaal goed gaat :?:

Voor de duidelijkheid; Ik geloof wel in engelen (en geesten in het algemeen). En op een moment als nu weet ik, dat ik er over het algemeen te weinig bij stil sta.
Maar ik heb ook geen zin om bij een bijna ongeluk te gaan denken dat een engel op het laatste moment aan m'n stuur trok. En dat voornamelijk omdat ik bijvoorbeeld net een boek van Peretti heb gelezen :!: (Ik zeg dit zo omdat ik dit wel eens bij mensen ben tegengekomen)

roosie16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor roosie16 » 21 jul 2003 19:29

:?:
voor mij is het nog niet helemaal 100% duidelijk want er staat geloof ik nergens in de bijbel dat iedereen een beschermengel heeft en ook niet dat je altijd een beschermengel hebt.
tenminste... niet dat ik weet...

tuurlijk geloof ik in engelen! vooral door peretti en alcorn boeken (kennen jullie dees?? super gaaf :D ) heb ik meer een beeld van engelen gekregen en ook wel door de serie 'touched by an angel'.

cor, heb jij dan wel eens engelen gezien? je zegt dat je er oog voor moet hebben maar hoe?? want meestal zie je engelen toch niet, of ben je het daar niet mee eens?
geloof je ook in demonen? want volgens mij zijn dat twee tegenpolen, engelen en demonen, ze haten elkaar, vechten tegen elkaar.
:?: :P
bye! God blezz
Maak ons heilig!!!

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 21 jul 2003 19:36

Ik denk eigenlijk dat je kan zeggen dat het geloof in beschermengelen eerder afkomstig is van een geloof anders dan het Christendom. Ga maar na: is het niet zo dat Christenen geloven dat ieder mens beschermd wordt door God? Dan heb je geen beschermengel nodig.
Wellicht als je in de oude Germaanse of klassieke godsdiensten duikt, dat je dan ook beschermengelen of iets dergelijks tegenkomt.

roosie16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor roosie16 » 21 jul 2003 19:39

:D jah dat vind ik ook altijd, ik heb altijd het idee dat ik liever beschermt wil worden door God dan door een engel... weet niet hoor
Maak ons heilig!!!

joris

Berichtdoor joris » 21 jul 2003 20:23

Storyteller schreef:Ik denk eigenlijk dat je kan zeggen dat het geloof in beschermengelen eerder afkomstig is van een geloof anders dan het Christendom. Ga maar na: is het niet zo dat Christenen geloven dat ieder mens beschermd wordt door God? Dan heb je geen beschermengel nodig.
Wellicht als je in de oude Germaanse of klassieke godsdiensten duikt, dat je dan ook beschermengelen of iets dergelijks tegenkomt.

nou vind het wel prettig hoor ene paar engelen om me heen! We hebben namelijk te maken met een geestelijke strijd, niet met een aardse en zichtbare strijd. ik heb voor mijn werk op plaatsen gewerkt waar ik de strijd gewoon kon voelen.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 21 jul 2003 20:31

joris schreef:nou vind het wel prettig hoor ene paar engelen om me heen! We hebben namelijk te maken met een geestelijke strijd, niet met een aardse en zichtbare strijd. ik heb voor mijn werk op plaatsen gewerkt waar ik de strijd gewoon kon voelen.

Fascinerend. Wat voor een werk doe je, als ik vragen mag. Dan zou je zelf engel moeten zijn, aangezien je zegt dat het geen aardse strijd is.
En werkelijk. Is strijd niet tegen alles waar de hemel voor staat?

Terug naar “Archief”