Heilig Avondmaal voor ambtsdragers?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jul 2003 13:22

en jij moet mijn; andere manier niet verkeerd opvatten.

Er wordt het zelfde bedoeld alleen staat het er niet met precies dezelfde woorden, dat bedoelde ik met andere manier

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 18 jul 2003 14:08

Ikke21 schreef:Dit stukje komt precies op hetzelfde neer als wat Verdi zei!! Maar goed, het is maar goed dat je onze dominee niet gehoord heeft toen hij hierover preekte......zo schitterend.

Ik probeer je te vertellen dat je geen leringen van mensen aan moet nemen. Iemand kan prachtig preken, vertellen o.i.d. maar dat wil nog niet zeggen dat het de waarheid is. Om maar iets te noemen: NGB: dat er dienaars of herders moeten zijn, om Gods Woord te prediken en de sacramenten te bedienen. Waar staat in de Bijbel dat de sacramenten alleen door dienaars en herders mag bediend worden? M.i. hebben we dit overgenomen uit de Katholieke Kerk. Lees Joh. 4 vers 1 en 2 eens. Daar staat dat de Here Jezus niet zelf doopte, maar zijn discipelen. Wij zouden zeggen dat een sacrament toedienen gedaan moet worden door de belangrijkste persoon aanwezig, de Here Jezus in dit geval. Maar nee, Hij liet dat de discipelen doen.
Dit was helemaal in het begin van de Here Jezus wandeling op aarde. Zijn discipelen begrepen nog lang niet alles van de Here Jezus, maar ze waren Hem wel gehoorzaam.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 jul 2003 14:16

Petertje schreef:
Ikke21 schreef:Dit stukje komt precies op hetzelfde neer als wat Verdi zei!! Maar goed, het is maar goed dat je onze dominee niet gehoord heeft toen hij hierover preekte......zo schitterend.

Ik probeer je te vertellen dat je geen leringen van mensen aan moet nemen. Iemand kan prachtig preken, vertellen o.i.d. maar dat wil nog niet zeggen dat het de waarheid is. Om maar iets te noemen: NGB: dat er dienaars of herders moeten zijn, om Gods Woord te prediken en de sacramenten te bedienen. Waar staat in de Bijbel dat de sacramenten alleen door dienaars en herders mag bediend worden? M.i. hebben we dit overgenomen uit de Katholieke Kerk. Lees Joh. 4 vers 1 en 2 eens. Daar staat dat de Here Jezus niet zelf doopte, maar zijn discipelen. Wij zouden zeggen dat een sacrament toedienen gedaan moet worden door de belangrijkste persoon aanwezig, de Here Jezus in dit geval. Maar nee, Hij liet dat de discipelen doen.
Dit was helemaal in het begin van de Here Jezus wandeling op aarde. Zijn discipelen begrepen nog lang niet alles van de Here Jezus, maar ze waren Hem wel gehoorzaam.
Alleen is het zo vervelend dat ook de opvatting dat alleen pred. de sacramenten mogen bedienen, gebaseerd wordt op de bijbel.

zucht, ik word er zo moe van als iedereen iedere keer maar weer wijst naar de RKK, als iets hem niet aanstaat. Er zijn redenen genoeg om aan te nemen, dat ook Paulus al de mening toegedaan was dat alleen ambtsdragers mochten dopen.
The one thing you can give and still keep is your word.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 jul 2003 13:18

Terug naar het onderwerp aub!
Hier geen discussies over de NGB.

Terug naar “Archief”