Nou, ik vind het gewoon een erg zwaar middel voor als iemand niet naar de ambtenaar gaat maar naar de notaris.
Tja, maar dan heb je het over de vraag of samenwonen an sich verkeerd is of niet. Volgens mij is dat een heel andere discussie.
Zeker ook, omdat je als gemeente kennelijk niet in staat bent geweest in de voorliggende jaren iemand te overtuigen van de bezwaren tegen samenwonen.
Je doet nu alsof de situatie uit de lucht komt vallen en dat dan plompverloren de beslissing genomen wordt om iemand af te snijden. Wellicht is er al heel veel gedaan om de betrokkenen tot 'inkeer' te brengen. Ik vind niet dat je dan de gemeente de keuze van deze mensen kunt toerekenen. Overigens ken ik, zoals gezegd, enerzijds geen voorbeelen van samenwonende gemeenteleden maar anderzijds ook geen voorbeelden van (om deze reden) afgesneden gemeenteleden.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel een verademing vind om tot een gemeente te behoren waarin de tucht in ieder geval geen dood formulier achter in het psalmboek is.