Beleven refo's liefde anders dan niet-refo's?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 09:50

Sjonge jonge... nouja ieder moet z'n eigen grenzen bepalen. Ik ben blij dat mijn vriend er wel tegen kan, beter dan puberjongetjes ;)

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 10:07

tja je moet een kat niet op het spek binden. HEb je het je vriend al eens gevraagd hoe hij het vindt overigens?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:09

joris schreef:tja je moet een kat niet op het spek binden. HEb je het je vriend al eens gevraagd hoe hij het vindt overigens?

Ja, ik vraag hem hoe hij dingen beleeft en of 't niet een te grote verleiding is. Ik moet zeggen dat hij wel heel anders is dan andere vriendjes die ik had, die wilden 'meteen' met me naar bed (waren niet echt christelijke vriendjes). Maar volgens jongens die ik gesproken heb, maakt het ook wel uit of je 16 bent of 22, omdat je dan niet meer pubert.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:13

Joris, mijn vriend en ik praten er ook vaak zat over, tuurlijk heb je allebei een bepaald verlangen naar elkaar, wat overigens heel natuurlijk is, maar daarom willen we allebei wel wachten totdat we getrouwd zijn en dat gaan we best wel volhouden want dat duurt niet zo heel erg lang meer. :D :P

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 10:25

Ikke21 schreef:Joris, mijn vriend en ik praten er ook vaak zat over, tuurlijk heb je allebei een bepaald verlangen naar elkaar, wat overigens heel natuurlijk is, maar daarom willen we allebei wel wachten totdat we getrouwd zijn en dat gaan we best wel volhouden want dat duurt niet zo heel erg lang meer. :D :P

gaaf dat te lezen!!! bij mij speelde ook mee dat ik wil wachten en dat mijn vriendin dat niet perse wilde. oF eigenlijk legde zij de grens een stuk verder dan ik.

Of het aan leeftijd ligt weet ik niet, ik ben overigens 25 dus niet echt een puber meer, mhet licht ook aan hoe je in elkaar steekt. Hoe rosmantisch, hoesnel je hormonen op hol slaan, hoe gevoelig je bent op bepaalde lichaamspunten. m''n vriendin moest ik bijna slaan voordat ze t een beetje fijn ging vinden, bij mij was een korte adem in mijn nek al genoeg om tegen t plafond te vliegen.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 07 jul 2003 19:44

Iedereen heeft zijn zwakke en sterke kanten en als je die weet van elkaar, hoef je, je wederhelft ook niet in een verleiding te laten komen dan wordt het een stuk makkelijker.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 jul 2003 14:12

Ikke21 schreef:inderdaad joepie, je kan het beter gelijk doen voordat je lekker samen in bed gaat liggen.

Is het überhaupt wel slim om als je nog verkering hebt samen IN bed te gaan liggen 's avonds laat? De verleiding is dan erg groot denk ik om op een gegeven moment de grenzen die je wellicht afgesproken hebt te verleggen. Ook al heb je net samen gebeden (en misschein ook wel om voor deverleiding bewaart te blijven) dan is het denk ik nog niet slim. Je hoeft toch niet in bed te liggen om nog even van elkaar te genieten?
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 11 jul 2003 14:21

Ikke21 schreef:Joris, mijn vriend en ik praten er ook vaak zat over, tuurlijk heb je allebei een bepaald verlangen naar elkaar, wat overigens heel natuurlijk is, maar daarom willen we allebei wel wachten totdat we getrouwd zijn en dat gaan we best wel volhouden want dat duurt niet zo heel erg lang meer. :D :P

Gandalf......kijk even wat ik nog meer heb geschreven

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jul 2003 14:44

Gandalf schreef:
Ikke21 schreef:inderdaad joepie, je kan het beter gelijk doen voordat je lekker samen in bed gaat liggen.

Is het überhaupt wel slim om als je nog verkering hebt samen IN bed te gaan liggen 's avonds laat? De verleiding is dan erg groot denk ik om op een gegeven moment de grenzen die je wellicht afgesproken hebt te verleggen. Ook al heb je net samen gebeden (en misschein ook wel om voor deverleiding bewaart te blijven) dan is het denk ik nog niet slim. Je hoeft toch niet in bed te liggen om nog even van elkaar te genieten?

Dat ligt toch voor iedereen anders, wat een te grote verleiding is en wat niet.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 11 jul 2003 15:18

Tuurlijk lalage, maar hij zei het toch tegen mij.......dus wees ik hem op mijn eerder geschreven stukje

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 17 jul 2003 23:11

Memmem schreef:Het burgelijk huwelijk is door Napoleon ingesteld, voor die tijd was er alleen een kerkelijk huwelijk.

Ik heb trouwens ook wel eens begrepen dat het nog niet eens zo heel lang de gewoonte is om in de kerk te trouwen.
Ik bedoel dus dat christenen dat bijvoorbeeld 100 jaar geleden lang niet allemaal deden.

Ik vind het echt onzin om te beweren dat sex hebben betekend voor God getrouwd te zijn. In ieder geval geef je het woord trouwen dan gewoon een andere betekenis.
Bij trouwen en het huwelijk gaat het er juist om dat het voor de samenleving duidelijk is welke man en vrouw bij elkaar horen. En normaliter met de bedoeling om bij elkaar te blijven.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jul 2003 07:38

daar ben ik het niet met je eens. Sex is voor een man en een vrouw die getrouwd zijn, het is voor na het huwelijk....dus als je met elkaar naar bed gaat voor het huwelijk ben je voor God getrouwd. De man is ingegaan tot de vrouw!!!

En het huwelijk is wel meer dan alleen maar samenleven hoor.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2003 08:34

Ikke, je bent het waarschijnlijk wel met cire en mij eens dat een huwelijk niet alleen uit sex bestaat ;)
Wel staat er in de bijbel dat als een man gemeenschap heeft gehad met een vrouw, dat hij haar dan zo snel mogelijk moet trouwen. Dus je kunt niet zeggen dat je voor God getrouwd bent als je seks hebt gehad, maar het is wel duidelijk dat je het eigenlijk moet bewaren voor in het huwelijk. Als het dan per ongeluk toch mis gaat, moet je in ieder geval zo snel mogelijk trouwen. Zo duidelijk?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 jul 2003 08:55

hahah lalage, je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook niet he...maar het is huwelijk is meer dan alleen maar samenleven o.a. lief en leedt samen delen, in vreugde en verdriet elkaar bijstaan. Samenleven klinkt zo koeltjes in mijn oren.

Wat jij zegt over, als je seks met elkaar hebt gehad, om dan zo snel mogelijk te trouwen.......waarom?? Dit komt toch een beetje op hetzelfde neer als dan voor God getrouwd te zijn, waarom zou je dan anders ineens snel gaan trouwen??

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2003 08:58

Ligt aan je definitie van samenleven.

Blijkbaar vindt God trouwen niet hetzelfde als seks hebben, maar vindt Hij wel dat het ene bij het andere hoort ;)

Terug naar “Archief”