Refoweb Ticket Systeem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Refoweb Ticket Systeem

Berichtdoor Chip! » 05 aug 2005 10:06

Omdat ik op m'n eigen pc geen internet aansluiting heb, en wel een php server heb draaien, kan ik lekker programmeren in plaats van me te vervelen.
En dat heb ik gedaan, ik heb het ticketsysteem wat ik lange tijd geleden heb gemaakt weer opgepakt, en fouten aangepast + nieuwe functie's toegevoegd.
Het systeem is nog niet helemaal af, er zitten nog een aantal schoonheidsfoutjes in, en er mist een ban-functie.
Toch wil ik erg graag dat mensen het voor me testen om te kijken of het een beetje hack-proof is, en of het een beetje makkelijk werkt.

Dus bij deze:
Het ticketsysteem kun je online vinden op http://www.geensite.nl/ticket
Login van het Refoweb Support Team is dit:
Username: AdMiN
Password: rEfOwEb
(gelieve dit niet te wijzigen, eventueel kun je wel een eigen username aanmaken)
De php code kun je vinden in http://www.geensite.nl/refoweb/ticket.zip

Commentaar is altijd welkom, volgende week kan ik niet reageren, dan ben ik een week op vakantie, maar daarna kan ik alles lezen :D

Alvast bedankt voor het testen :D
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 aug 2005 10:30

Code: Selecteer alles

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/home/geensite/domains/geensite.nl/public_html/ticket/admin/problem.php on line 69

In pagina http://www.geensite.nl/ticket/admin/problem.php

Verder ziet het er goed uit qua werking, misschien nog een optie om het heel mooi aan te pakken, een soort auto-ticket-creation, waarbij de klant naar support@refoweb.nl met in het onderwerp bijvoorbeeld [Chat] waarom doet die bagger refomirc het weer, waarna jou systeem automatisch een ticket aanmaakt in categorie Chat met ondeer werp waarom ... weer en de inhoud van het mailtje oppakt als probleem omschrijving ;-)

en klein editje, noem Refoweb Support Team, Admin Login ofzo ik moest wel 30seconden zoeken :mrgreen: (en bouw een mooie css, dat lettertype is niks :P)

O ja, zorg er voor dat je website nette html uitspuugt (nog liever XHTML) en zet er wel even een moo doctypje boven aan :)

edit 4 al weer: dat password moet echt wel met ** hoor.. :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 aug 2005 10:36

Ik kan niet verbinden met de database. Reden: Table 'geensite_ticket.ticket_text' doesn't exist
De query was: INSERT INTO ticket_text (code, datum, author, text) VALUES ('1732', '05-08-2005 11:39', 'AdMiN', 'Shut up and reboot BSOFR')

Ik probeerde de ticket te sluiten van die lozegirl, het ticketje is nou wel opgelost maar de omschrijving staat er niet bij :)

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 05 aug 2005 18:11

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/local/home/geensite/domains/geensite.nl/public_html/ticket/admin/problem.php on line 69

Hmm, i see, tabelletje in install.php vergeten. Fixed op http://www.geensite.nl/ticket, nog even de nieuwe zip uploaden en dan is het ook in install.php fixed.
Excuses :) Als het goed is moet het nu werken ;)

misschien nog een optie om het heel mooi aan te pakken, een soort auto-ticket-creation, waarbij de klant naar support@refoweb.nl met in het onderwerp bijvoorbeeld [Chat] waarom doet die bagger refomirc het weer, waarna jou systeem automatisch een ticket aanmaakt in categorie Chat met ondeer werp waarom ... weer en de inhoud van het mailtje oppakt als probleem omschrijving

Mjah, is denk ik nog wat hoog gegrepen. Op dit moment worden er vragen per mail verstuurd die dan weer naar de diverse RST-medewerkers worden doorgestuurd. Vrij omslachtig, dus dit is al wel een hele vooruitgang.

en klein editje, noem Refoweb Support Team, Admin Login ofzo ik moest wel 30seconden zoeken

Had ik eerder ook :D (de link naar het ticket panel is ook /ticket/admin/admin.php, maar dat vond ik toch niet echt wat. Het gaat namelijk om RST-medewerkers, en niet om een Admin. Ik kan eigenlijk ook niet iets anders bedenken wat wel logisch is en toch de inhoud dekt... Maar ideën zijn altijd welkom ;)

(en bouw een mooie css, dat lettertype is niks )

Ga ik doen! Ik heb nog geen ervaring met css, dat is ook wel duidelijk terug te zien ;) Maar ik wil er wel mee gaan werken, dus dat komt goed!

O ja, zorg er voor dat je website nette html uitspuugt (nog liever XHTML) en zet er wel even een moo doctypje boven aan

Ja, die html moet ik nog naar gaan kijken, dat is idd bagger. Ik heb geen kennis van XHTML, dus dat zal wel even blijven liggen.
Waar is zo'n doctype handig voor? Ik zie het regelmatig staan, maar ik zie persoonlijk het nut er niet van in...

edit 4 al weer: dat password moet echt wel met ** hoor..

Nou, dat heb ik niet gedaan omdat dat wachtwoord optioneel is, als de gebruiker zijn wachtwoord wil mededelen kan dat uiteraard, maar het is geen soort beveiliging, het word namelijk gewoon doorgegeven aan RST-medewerkers. Dat ik er voor gekozen heb om toch <input type = text> te gebruiken ipv password is zodat de gebruiker z'n eigen wachtwoord kan controleren op e.v. typfouten.

Bedankt voor het commentaar! Meer is uiteraard welkom! |:)|
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 05 aug 2005 18:34

Ik kijk er binnenkort even naar, ben nu bezig met het registratie systeem dus ff geen tijd.

<?php echo "Hello World!"; ?>

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 aug 2005 15:37

De doctype is een schoonheidsdingetje waarin je zet watvoor bestandformaat geperst wordt dus b.v. XHTML 1.0 Strict of XHTML 1.1 Trans, XHTML is gewoon HTML met een verbod op heel veel opmaak dingen die je dan in css zet (bv. table bgcolor mag niet) bgcolor komt dan in de css te staan.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2005 13:18

ok, ik ben nu aan het knutselen met css, wel handig, en het scheelt een hele hoop programmeerwerk ;)

Nu nog de ban-functie, even zorgen dat de inlogfunctie voor gebruikers gevalideerd wordt, en dan kan ie in beta-fase :)

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 28 nov 2005 13:55

Woeii ik kan m'n eigen topic weer kicken :D

Goed, ik ben een tijdje aan het coden geweest (en een hele tijd niet 8))
Het is nu in beta, en op dit moment zijn de vorderingen duidelijk te zien, vind ik zelf.

- De ban-functie werkt, nog niet met proxy's, maar er word een ip weergegeven :)
- Er zijn categorieen gebruikers. Per categorie is alles volledig in te stellen.
- CSS is toegevoegd. Nog niet heel prominent aanwezig, maar het is er ;)

Er zitten nog wat bugjes in, en nog wat dingen waar ik aan moet gaan coden:
- In de antwoorden van gebruiker worden (soms?) geen enters weergegeven. Ik kan het helaas niet reconstrueren :(
- Een bug veranderd de categorie van de vraag in de categorie van RST medewerker.
- Wachtwoorden zijn bij het inloggen niet hoofdlettergevoelig. Bij het wijzigen wel.

Dingen die nog moeten komen:
- Url's in texten weergeven zou handig wezen. (Dus zoals bij phpbb: Geensite)
- Notificatie's moeten nog worden gebouwd. Zodra een gebruiker een vraag stelt in bijvoorbeeld de categorie: "Chat", dan moeten de medewerkers die daar een notificatie voor hebben aantstaan, een mailtje krijgen dat die vraag is gesteld.
- De copyright-regel moet altijd onderaan de pagina komen te staan. Ik weet alleen nog niet hoe dat moet :mrgreen:

Testers zijn nog steeds welkom :D
Standaard kun je inloggen met de volgende gegevens:
Gebruiker: rst
wachtwoord: rst

Mensen die verder willen gaan testen, neem even contact met me op, dan geef ik je administrator-login gegevens.
Alvast bedankt |:)|

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 dec 2005 15:11

Zeer netjes henk! d:)b

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 dec 2005 16:12

- Wachtwoorden zijn bij het inloggen niet hoofdlettergevoelig. Bij het wijzigen wel.

Bij java is daar een toLowercase methode voor. Weet alleen niet of je zoiets bij php ook hebt.

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 14 dec 2005 18:55

<?php echo "Hello World!"; ?>

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 14 dec 2005 22:22

henkie schreef:Zeer netjes henk! d:)b

Dank, dank |:)| Het is leuk om te doen!

Eigenlijk wil ik juist dat wachtwoorden altijd hoofdlettergevoelig zijn, ik heb dat nu opgelost met md5. Is ook nog veilig, zo kan henkie je wachtwoord niet bekijken ;-)

Overigens ben ik nu bezig met de layout, daarvoor heb ik de subsilver skin gekozen, een screenshotje van het huidige systeem:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Klik op thumbnail om de ware grootte te zien)

Ten laatste: De final versie is druk in ontwikkeling, binnen een weekje o.i.d hoop ik die te uploaden :)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 dec 2005 22:42

Kunnen die rode lijnen die hier en daar ertussen zitten eruit?

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 14 dec 2005 22:44

Mjah, echt mooi is het niet, maar dat is toch wel iets waar ik pas op het laatst naar zou gaan kijken. Het geeft een onderscheid tussen het "menu" en de huidige functies.

Als dat het enige was wat er niet goed aan zou wezen, hoefde ik me weinig zorgen te maken ;)

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Refoweb Ticket Systeem

Berichtdoor eddywally » 18 dec 2005 19:33

Chip! schreef:Omdat ik op m'n eigen pc geen internet aansluiting heb, en wel een php server heb draaien, kan ik lekker programmeren in plaats van me te vervelen.
En dat heb ik gedaan, ik heb het ticketsysteem wat ik lange tijd geleden heb gemaakt weer opgepakt, en fouten aangepast + nieuwe functie's toegevoegd.
Het systeem is nog niet helemaal af, er zitten nog een aantal schoonheidsfoutjes in, en er mist een ban-functie.
Toch wil ik erg graag dat mensen het voor me testen om te kijken of het een beetje hack-proof is, en of het een beetje makkelijk werkt.

Dus bij deze:
Het ticketsysteem kun je online vinden op http://www.geensite.nl/ticket
Login van het Refoweb Support Team is dit:
Username: AdMiN
Password: rEfOwEb
(gelieve dit niet te wijzigen, eventueel kun je wel een eigen username aanmaken)
De php code kun je vinden in http://www.geensite.nl/refoweb/ticket.zip

Commentaar is altijd welkom, volgende week kan ik niet reageren, dan ben ik een week op vakantie, maar daarna kan ik alles lezen :D

Alvast bedankt voor het testen :D

Chip het zacht er wel oke uit maar ik kijk er visual naar en ik zou persoonlijk het sterrretje wat kleiner maken.

Terug naar “Archief”