Flappie schreef:froske schreef:Daar ben ik het zeker mee eens. Het is niet de bedoeling van God dat je als homo een losbandig leven gaat leiden.
Ik ben het met je eens dat een relatie in liefde en trouw kan en dat God daar een zegen over wil geven. We moeten niet uit het oog verliezen dat dit leven gegeven is door God en daarom zullen we wel God op de eerste plaats moeten hebben staan.
Hmm misschien sorry dat ik reageer maar ik heb hier wel moeite mee. Het lijkt mij niet dat de bijbel een homoseksuele relatie goedkeurt, ook denk ik niet dat je voor een homoseksuele een zegen van God kan vragen aangezien, naar mijn inzicht, dat niet naar Gods scheppingsorde is.
Vind je het adopteren van kinderen wel goed? Het verbaast me vaak dat christenen zeggen dat homoseksualiteit niet mag, omdat het tegen Gods scheppingsorde is. Maar het adopteren van kinderen is net zo goed tegen de scheppingsorde. Dan is het geen probleem. "laat die ouders toch gelukkig zijn met hun kind(eren)!". Ik vind het zelf ook geen probleem dat ouders kinderen adopteren, het is alleen wel tegen de scheppingsorde.
Ik heb wel enorme bewondering voor een vriend van me die vecht, ja echt strijd levert om geen relatie aan te gaan. Ik vind het ook moeilijk een oordeel te vellen aangezien ik níet weet hóe zwaar die strijd is. Ik kan hem alleen maar steunen.
Ik heb ook enorme bewondering voor mensen die zo'n keuze maken. Het is daarom ook erg goed dat je hem daarin steunt!