De beloften in de bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Charity
Mineur
Mineur

Re: De beloften in de bijbel

Berichtdoor Charity » 16 jul 2003 00:14

Willempie schreef:Voor wie zijn de beloften in de bijbel? in de eerste plaats voor de bekeerden, maar zijn ze ook voor de mensen die op die beloften vertrouwen en daarin geloven?
Er staat ergens: "al wat gij begeren zult in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen." Aan de andere kant denk ik weer: Je kunt jezelf toch niet zomaar allerlei beloften toeëigenen?

Als God iets belooft dan doet Hij dat ook. Dus ook aan jou en mij, en hoe kun je nou op de Heere vertrouwen terwijl je niet in Hem gelooft? Als je niet in Hem gelooft vertrouw je hem toch ook niet?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 16 jul 2003 15:17

Willempie schreef:Voor wie zijn de beloften in de bijbel? in de eerste plaats voor de bekeerden, maar zijn ze ook voor de mensen die op die beloften vertrouwen en daarin geloven?
Er staat ergens: "al wat gij begeren zult in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen." Aan de andere kant denk ik weer: Je kunt jezelf toch niet zomaar allerlei beloften toeëigenen?

Willempie, heb je weleens geteld hoe vaak de Here Jezus gezegd heeft: bekeert U? Als we onszelf niet kunnen bekeren, waarom zou de Here Jezus (deel van de Drieenig God) deze opdracht steeds keer op keer aan de mensen op aarde gegeven hebben? :wink:
Ps. 18: 30 Want met U loop ik door een bende, en met mijn God spring ik over een muur.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 17 jul 2003 17:54

Petertje schreef:
Willempie, heb je weleens geteld hoe vaak de Here Jezus gezegd heeft: bekeert U? Als we onszelf niet kunnen bekeren, waarom zou de Here Jezus (deel van de Drieenig God) deze opdracht steeds keer op keer aan de mensen op aarde gegeven hebben? :wink:

Ik denk dat God dat gedaan heeft om aan de mensen te laten zien hoe klein en nietig ze eigenlijk zijn, dat ze zichzelf nog niet eens kunnen bekeren, en dat ze, in hun nood daarom, zich naar God wenden.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 18 jul 2003 13:48

Afat82 schreef:
Petertje schreef:

Ik denk dat God dat gedaan heeft om aan de mensen te laten zien hoe klein en nietig ze eigenlijk zijn, dat ze zichzelf nog niet eens kunnen bekeren, en dat ze, in hun nood daarom, zich naar God wenden.

Hoe kom je erbij om deze gedachte hoger/belangrijker te maken dan de woorden van de Here Jezus? Kun je mij vertellen waar je deze gedachte in de Bijbel leest? B.v. in Matth. 18 staat: 3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert3)(in NBG vertaald met bekeert), en wordt gelijk de kinderkens,4) zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan. Jij denkt echt dat de Here Jezus zegt: 'Bekeert U', Hij eigenlijk bedoelt: 'doe het maar niet, want je moet eerst dit en dat.." Dus eigenlijk neem je de woorden van de Here Jezus niet serieus. Waarom geloof je de woorden van de Here Jezus niet :?: :?: :?:

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 18 jul 2003 14:06

gewoon doen, mensen. Laat God maar eens zien dat het je ernst is. Ga zonden uit je leven schrappen. Etc.

Terug naar “Archief”