Vrouwen binnen de SGP??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 dec 2005 11:53

Precies, kleinigheidje houd je toch...zei de CDA stemmert... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 10 dec 2005 13:54

Precies, kleinigheidje houd je toch...zei de CDA stemmert...

Vind ik ook. Beetje kindermoorden moet kunnen. Koning Herodes was er ook niet vies van. :roll:
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

André

Berichtdoor André » 10 dec 2005 14:17

Omega schreef:

Vind ik ook. Beetje kindermoorden moet kunnen. Koning Herodes was er ook niet vies van. :roll:
Ik weiger verschil te zien in kindermoord e/o doodstraf invoeren, maar das redelijk offtopic inmiddels.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 dec 2005 14:54

André schreef:
Omega schreef:

Ik weiger verschil te zien in kindermoord e/o doodstraf invoeren, maar das redelijk offtopic inmiddels.
Wat heeft een kind misdaan? Die ouders hebben wat fout gedaan, niet dat kind..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 dec 2005 15:19

en die moordende psychopaat is natuurlijk ook een product van de maatschappij...dus van ons...oeps.... 8) Enfin, ik vind beiden niet kunnen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 dec 2005 15:28

Omega schreef:

En als het leven van moeder èn kind in gevaar komt? Moeten ze dan allebei dood?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 dec 2005 15:37

Dan is er geen probleem Optimatus, die ingreep is ook nog nooit verboden geweest naar mijn idee. Waar het omgaat is de toepassing er van, je haalt nu een uitzonderings geval aan..

Net als Kathleen, ik ben tegen beide.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 10 dec 2005 18:52

Wat de SGP aan het doen, is eigenlijk heel dom ... hier winnen ze geen stemmen mee. En blijkbaar is een gedeelte van de achterban het niet eens met het bestuur, als al twee bestuursleden opstappen en hun lidmaarschap opzeggen.

Omdat de rest van het bestuur niet meer wil samenwerken met de CU omdat de CU vrouwen op de lijst hebben staan. Dit komt zo ondemocratisch over, zo vrouwonvriendelijk ..... Ze willen blijven voldoen aan dat ene regel in de Bijbel dat vrouwen niet mogen stemmen en zich niet verkiesbaar mogen plaatsen.

Houden ze zich dan ook precies aan alle andere regels en wetten die in de bijbel staan?
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 dec 2005 18:58

Ik denk dat een democratische partij het niet kan en mag negeren als zo'n groot deel vd achterban het hier niet mee eens is, waaronder ook een groot aantal SGP-prominenten.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 10 dec 2005 19:33

Big Mac schreef:Wat de SGP aan het doen, is eigenlijk heel dom ... hier winnen ze geen stemmen mee. En blijkbaar is een gedeelte van de achterban het niet eens met het bestuur, als al twee bestuursleden opstappen en hun lidmaarschap opzeggen.

Omdat de rest van het bestuur niet meer wil samenwerken met de CU omdat de CU vrouwen op de lijst hebben staan. Dit komt zo ondemocratisch over, zo vrouwonvriendelijk ..... Ze willen blijven voldoen aan dat ene regel in de Bijbel dat vrouwen niet mogen stemmen en zich niet verkiesbaar mogen plaatsen.

Houden ze zich dan ook precies aan alle andere regels en wetten die in de bijbel staan?

Als de regel zo duidelijk in de bijbel zou staan zou het geen probleem geven.
Het is nu juist de vraag of dit ook voor de politiek geldt of alleen voor het kerkelijkleven.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 dec 2005 19:56

En blijkbaar is een gedeelte van de achterban het niet eens met het bestuur, als al twee bestuursleden opstappen en hun lidmaarschap opzeggen.

dit zijn 2 losse feiten hoor :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Riska

Berichtdoor Riska » 10 dec 2005 20:01

De EO had vandaag een gesprek met de burgemeester van Barendrecht. Er werden zeer zinnige dingen gezegd en later in het programma had Willem Ouweneel er ook zo het een en ander over te zeggen.
O.a. dat man EN vrouw aangesteld zijn in Genesis om de aarde te beheren( hij zei: "regeren")...
Uit het gesprek begreep ik dat men domweg wil dat de partij eindelijk eens wat moderner wordt en vrouwen niet meer in de weg wil staan.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 dec 2005 20:02

laten we het rapport van maart maar even afwachten, voordat we onze hoofden gaan breken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

karel1
Verkenner
Verkenner

reageer op het SGP Hoofdbestuur!

Berichtdoor karel1 » 11 dec 2005 19:12

reageer op http://www.sgp-katwijk.nl
(niet op zondag!)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 dec 2005 15:15

Nieuws!:

Hoofdbestuur SGP draait besluit terug
DEN HAAG - Het hoofdbestuur van de SGP heeft maandagmorgen zijn besluit over de kiesverenigingen Amersfoort, Enkhuizen, Gorinchem en Zoetermeer teruggedraaid.

Ruim een week geleden verbood het partijbestuur de kiesverenigingen van genoemde plaatsen een lijstineenschuiving aan te gaan met de ChristenUnie, omdat daardoor vrouwen op verkiesbare plaatsen zouden komen.

Nu geeft het hoofdbestuur aan dat vier hoofdbestuursleden (Kolijn, Bregman, Hoek en Zevenbergen), in samenspraak met de Kamerfractie, zich nog eens over de vier verzoeken gaan buigen met de uitdrukkelijke intentie de lijstineenschuivingen toe te staan.

De beslissing van het hoofdbestuur om zijn besluit van anderhalve week geleden terug te draaien is mede ingegeven door de enorme commotie die in de partij is ontstaan. Naar aanleiding van het verbod op lijstineenschuiving, ging in de SGP een storm van protest op. Met name wethouders, burgemeesters en gemeenteraadsleden spraken publiekelijk hun onstemming uit over de volgens hen verkeerde beslissing. Twee hoofdbestuursleden, ds. Van Daalen en burgemeester Van Belzen, traden terug uit het partijbestuur. Wethouder Van Akkeren van Gorinchem en burgemeester Van Putten van de gemeente Putten zegden hun lidmaatschap van de partij op.

Het is nog niet zeker of het herziene besluit van het hoofdbestuur betekent dat er in de vier plaatsen alsnog een ChristenUnie/SGP-lijst komt. In Enkhuizen bijvoorbeeld is SGP-raadslid Van Pijkeren vorige week al overgestapt naar de ChristenUnie. De voormalige SGP’er is bij de ChristenUnie op de twee plaats van de kieslijst gezet, direct onder de (vrouwelijke) lijsttrekker.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”