De zondag als rustdag, in plaats van de Sabbath ?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 15 jul 2003 10:05

Kena,

Die beeldvorming die ik steeds weer zie stuit mij nogal tegen de borst. Iedere keer worden de messiasbelijdende christenen zo'n beetje op de eerste plaats gezet, en vervolgens komen de NT-christenen er achteraan hobbelen. Vooruit dan maar, ze mogen er ook bij. Ik vindt die houding bijzonder onprettig, en volgens mij is die ook absoluut onterecht.

Ik voel hier toch steeds weer dat zelfgenoegzame: 'wij hebben Abraham tot een vader'.

Toch ook steeds nadruk op die orthodoxe joodse wetten, terwijl Jezus daar duidelijk genoeg over geweest is.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 10:10

Beste Klaas,

Als je één der wetten van de decaloog niet erkent, en er dus ook geen ervaring mee wil opdoen in het lichtr van Jezus' verlossingsplan, dan ga je verloren! Iemand die de grondwet van een Hemelse Koninkrijk niet aanvaarden kan, hoort daar niet thuis.

Als iemand dolgraag politieman wil worden, hij slaagt en men vraagt hem de wetten van het Lichaam van de Politiedienst na te volgen, en je zegt dat je alleen geen uniform wil dragen, volgens die zelfde voorschriften, dan wordt je GEEN politieman!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2003 10:20

Boudewijn:
Als je één der wetten van de decaloog niet erkent (...) dan ga je verloren!

Nog geen ja of nee, maar dit is duidelijk genoeg. Boudewijn, je dwaalt. Je verspreid hiermee een valse leer. Een leer die dicht bij de dwaling van de Rooms Katholieke kerk komt. In wezen ontken je de genoegzaamheid van Jezus' werk voor onze verlossing.

Ik raad je aan Paulus' brief aan de Romeinen (vooral de 1e helft) nog eens goed te bestuderen. Hij is hierin overduidelijk als het gaat om de grond van ons behoud. Die grond zijn niet onze daden, maar die van Jezus.

Als dit de leer is die jouw kerkgenootschap verspreid dan is er voor jou maar 1 advies: ga uit van haar!

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

joris

Berichtdoor joris » 15 jul 2003 10:23

Dat is ooki niet waar volgens mij Klaas.

De grond van je behoud is het geloof!

Door het geloof werd abraham, noach enz behouden. De rechtvaardige zal leven door het geloof. rom 1:17.

maar dan moet je de tien geboden nog wel kennen. Als het goed is staan die in je hart geschreven.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 10:26

Hallo Klaas,

Je schreef:

@@. Boudewijn, je dwaalt@@

Zo zo jongen, terwijl Jezus in een drievoudige oproep in Openbaringen oproept tot GEHOORZAANHEID aan het Eeuwig Evangelie, zegt Klaas dat ik dwaal. Jongen, jonge wat een eigenwijze jongen ben je toch.

Zelfs in het voorbeeld van de politie, zie je nog de gelijkenis niet!

Tevergeefs eren ze Mij (Matt 15)

En nog ZIET Klaas NIET wat Jezus nu bedoelt. En Klaas zegt dat Jezus dwaalt!

Tevergeefs Klaas, onderhand doen Cyber, Kena en ik zaken TEVERGEEFS.
Laat de Heilige Geest het maar bewerken. Leer mij nu Klaas, waar jij door een ANDERE DEUR het Koninkrijk binnen kunt komen dan de WEG, de WAARHEID en het LEVEN (Jezus)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 10:30

Inderdaad Joris:

Door het geloof! Satan gelooft ook Joris, amar NIET in Jezus wetten en geboden en ook niet in Jezus voorbeeld en in Jezus LAATSTE OPROEPEN.

Neen, Joris, Satan VERZET ZICH MET ZIJN VOLGELINGEN tot aan het EINDE, zelfs als zij de VERLOSTEN, (vlak voor) SABBAT terugkeren naar de aarde en de HEILIGEN in de poorten staan van het Hemelse Jeruzalem, ja dan zelfs beste Klaas en Joris, VERZETTEN ZE ZICH NOG tegen die Hemelse Stad en dat Hemelse Koninkrijk, waar de Sabbat centraal staat in hun leven, en de WETTEN van een Eeuwige God gelden.

joris

Berichtdoor joris » 15 jul 2003 10:37

Boudewijn schreef:Inderdaad Joris:

Door het geloof! Satan gelooft ook Joris, amar NIET in Jezus wetten en geboden en ook niet in Jezus voorbeeld en in Jezus LAATSTE OPROEPEN.

Neen, Joris, Satan VERZET ZICH MET ZIJN VOLGELINGEN tot aan het EINDE, zelfs als zij de VERLOSTEN, (vlak voor) SABBAT terugkeren naar de aarde en de HEILIGEN in de poorten staan van het Hemelse Jeruzalem, ja dan zelfs beste Klaas en Joris, VERZETTEN ZE ZICH NOG tegen die Hemelse Stad en dat Hemelse Koninkrijk, waar de Sabbat centraal staat in hun leven, en de WETTEN van een Eeuwige God gelden.

is er iemand die anders beweerd? Satan gelooft ook in de verlossing door Jezus christus, de verzoening van de relatie tussen God en mensen. Satan weet ook dat het voorhangsel gescheurd was vanuit God en dat de joden dat snel weer hebben opgehangen. Satan weet donders goed dat geloof alleen genoeg is en vertrouwen op God. Geloof en Vertrouwen komt overigens van hetzelfde woord. Daarom probeert hij ons ook met ene kluitje in het riet te sturen en ons te laten denken dat we door de wetten te houden bij Jezus kunnen komen.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2003 10:43

Hoi Surfer,

Ik vind je reactie naar Kena toe nogal merkwaardig. Ik heb helemaal niet de indruk dat in haar visie de gelovigen uit de heidenen er maar wat bijhangen.
Ze maakt onderscheid tussen messias-belijdende joden en gelovigen uit de heidenen op basis van de geboden die ze dienen te onderhouden. Maar meer ook niet dacht ik. Als ze al bijzondere voorrechten toekent aan de Joodse gelovigen dan heeft ze dat hier in ieder geval niet kenbaar gemaakt.

Klaas

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 10:57

In Openbaring 19 zien we een beschrijving van de laatste zaken die over de wereld komen, vlak voor de uiteindelijke vernietiging van deze aarde.

Zij die de wetten van het Hemelse Koninkrijk bewust naast zich neer leggen, zullen vernietigd worden. Wie de verzen van Openbaring 19 leest zal dat terug vinden in vers 15. Zij die zich Christenen noemden en niet aan de maatstaf van het Koninkrijk wilden voldoen, worden door Jezus gewoon Heidenen genoemd. Als Christen-heidenen kregen zij de gelegenheid om te groeien in Jezus' gerechtigheid, maar zij wilden Zijn grondwet niet (allemaal) aanvaarden. Nu is Jezus niet meer de Jezus en Verlosser, maar reeds Koning der Koningen. Hij zelf reinigd de aarde. op een signaal van Zijn Vader.

Openbaring 14: 17-20 leert ons dit

Zoals de goede oogst rijpt, zo rijpt ook de kwade. De mens bezegeld zijn EIGEN lot. als hij of zij Gods liefde (en dat is de wet) verwerpt. Hij of zij worden een prooi van de duivel en GELOOFT de leugen. GERECHTIGHEID eist de dood van hen die de WET van GOD overtreden. Wie niet gelooft dat Christus daarvoor gestorven is, moet dan uiteindelijk die straf zelf dragen.
Bij Zijn (weder-) komst zal Jezus, op een teken vanuit de Hemel, waar de wet en de geboden al eeuwig gelden, vernietigen. Wie zich buiten het Hemelse Jeruzalem bevinden, zullen dat vreselijke lot moeten ondergaan. De gelovigen die Jezus belijden en wilden zien in de wet en de profeten, in het -persoonlijke- getuigenis van Jezus, ontkomen aan dat oordeel (der Goddelozen)
Wie de Here aanroept, aanvaardt ook Zijn geboden en wetten.
Vraag is nu; kan een liefdevolle God mensen vernietigen. Een antwoord daarop vinden we terug in Openbaring 15 t/m 19!
(Omschrijving van de plagen en de valse profetie, haar plaats op de wereld en haar invloeden; geestelijk en burgerlijk; economisch en praktisch)

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2003 11:01

Joris:
De grond van je behoud is het geloof!

Prima, daar ga ik geen punt van maken. Ik geloof dat Jezus' werk genoegzaam is om mij, en elke andere zondaar, zalig te maken.
Waar het mij om gaat is dat je behoud niet afhangt van het houden van de wet. Het is niet een beetje van mij en een beetje van Jezus, om maar eens een reclameslogan te parafraseren.

Klaas

cyber
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor cyber » 15 jul 2003 11:07

Boudewijn

zoals jij de openbaringen interpreteerd klopt niet

openbaringen 1 vers 19 en 20
......... hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden moet.......

dus nadat het op geschreven is, is het in werking getreden
en dit slaat niet alleen op de zogeheten eindtijd

verder is dit een heel andere discussie
hier gaat het over Sabbat of Zondag
en daar kunnen we het beter bijhouden
in verband met de overzichtelijkheid

misschien het openen van een nieuwe discussie??

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 11:08

Hallo Joris,

Als je nu stelt dat het "behoud je geloof is" waarom geloof je Jezus dan niet als Hij zegt; de geboden en de wet te houden!
Met andere woorden, warom WIL JE NIET een rechtvaardig oordeel ondergaan, als juist de wet er (voor) is om je te kunnen rechtvaardigen!
Satan beschuldigd God er juist van dat Hij onrechtvaardig is omdat de mensen zich niet aan de wet (zouden) kunnen houden (Job).
Waarom Joris, zeg jij nu in feite het zelfde. Stel dat je niet geoordeeld kon worden, volgens de Nederlandse grondwet, als jij ergen van beschuldigd wordt, waar je helemal niet schuldig aanm bent. Zou je het dan niet fijn vinden als er dan juist een wet was, om je VRIJ te pleiten!

Welnu, zo is het ook met God. Zij wet. PLEIT JE VRIJ van de beschuldigingen van Satan. Als je Gods wet NIET wil aanvaarden, dus de Sabbat ook niet, dan KAN SATAN aanspraak op je maken, omdat God geen ANDERE wet heeft dan alleen die wet. JUIST daarom MISLEID de Duivel mensen. DIE WET VAN GOD te overtreden. Helaas, moeten de mensen wel ZELF Gods wet erkennen, want wil van mensen GEEN SLAVEN MAKEN!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 jul 2003 11:33

Beste Cyber,

Ik haalde Openbaringen 19 en div. aan i.v.m. het duidelijk maken van de consequentie indien we vast blijven houden aan verkeerde wetten.

Met betrekking tot dit:

@@openbaringen 1 vers 19 en 20
......... hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden moet....... @@

Wordt verwezen naar

TEKST: Openbaring 1:19 en 20 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal.
Het geheimenis der 7 sterren die gij gezien hebt in Mijn rechterhand en de 7 gouden kandelaren; de 7 sterren zijn de Engelen der 7 gemeenten, en de kandelaren de 7 gemeenten.

Hier zien we Jezus zich doen verschijnen aan Johannes, als de 'Zoon des mensen', een titel die Jezus na aan het hart ligt, juist op het moment dat Hij de mens spoedig zal gaan verlossen.

Wat Jezus in feite in vers 19 wil zeggen is dit:

@@Mijn hele Schriftwoord is geschreven naar de wil mijns Vaders . Maar geen enkel ANDER BOEK, dan de Openbaringen is op een ZO UITDRUKKELIJK BEVEL beschreven van de Vader.
Johannes (daarom) schrijf.... vertolk in duidelijke taal de ONUITPUTTELIJKE dingen die AAN UW OOG VOORBIJ GAAN.

M.a.w. Boven ALLE Overheid en Macht en Heerschappij stijgen de (laatste) woorden van een Hemelse Vader zo duidelijk aan de harten van de Christengemeenten, OMDAT de Hemelse Vader een EINDE wil maken aan deze wereld, daar de mens niet meer wil luisteren en Satan een gevaar gaat worden voor de (meest) trouwe volgelingen van Jezus.

Jezus staat dus pas aan het BEGIN van de uitleg van de Openbaringen! Hij beschrijft aan Johannes de belangrijkheid van dat Boek en de wijze waarop het geschreven dient te worden.
De in vers 20 genoemde:

7 gemeenten en 7 kandelaren

Leren ons hoe belangrijk God het acht dat deze (op zich) trouwe discipelen
nog een allerlaatste oproep krijgen om de geboden en wet tot hart van hun geloof te maken, als VOORBEELD voor hen die nog gered willen worden. God wil nog éénmaal de Christenen oproepen om de geboden en wetten tot levend voorbeeld van het Woord te maken voor de wereld. Andere hulpmiddelen heeft Hij immers niet. Zij, die Jezus zeggen te volgen, dienen het zichtbare voorbeeld van Hem te zijn.

De7 kandelaren zijn de lichten, de BIJSTAND die Christus de diverse gemeenten wil geven, om tot Zijn fundament terug te keren, want hoewel zij een vals evengelie belijden, menen zij het het oprecht. Daarom roept Hij hen op terug te keren naar het fundament wat Hijzelf heeft gelegd.

Wat een prachtigvoorbeeld van Jezus, om ons nog tot voorbeeld te willen maken voor de wereld.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 15 jul 2003 11:49

Hoi Klaas,

dit is hoe het op mij overkomt, natuurlijk kun jij het anders ervaren.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2003 11:56

Ik kan inderdaad niet beoordelen hoe iets op jou overkomt.

Ik vind echter wel dat, wanneer je een negatief gevoel krijgt bij iets wat iemand schrijft je moet toetsen of dat wat jij veronderstelt (een midnerwaardige kijk op heiden-gelovigen) in het geschrevene aanwezig is of dat je het erin leest. Ik was wellicht wat bevooroordeeld doordat Kena het voor me opnam en ik heb daarom haar bijdragen nog eens doorgelezen. Ik heb echter geen objectieve aanleiding kunnen vinden voor jouw 'verdachtmakingen'.

Natuurlijk staat het je vrij te melden hoe iets op je overkomt maar wees voorzichtig met de conclusies die je trekt.

Klaas

Terug naar “Archief”