Jonge moeders praat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2005 23:34

Welja, heb jij nog nooit jonge moeders hierover horen praten? 8)

Maar, ondanks dat het reuze interessant is, moet ik idd toch toegeven dat het oorspronkelijke onderwerp een weinigje uit het oog raakt. :P

André

Re: Jonge moeders praat

Berichtdoor André » 08 dec 2005 01:34

barry rab schreef:Dit is zo vermoeiend, voor dat je op een verjaardag maar een bakje koffie op hebt gaat het al over borstvoeding phhhhhhhhhhhhhhh.
En gaat het er niet over dan wel via een omweg, voor je het weet gaat het weer over die gevulde pamper met die twee rijstkorrels.
Meestal gaat het vanzelf over in jonge moeders basisschool praat.
Ik weet niet wat ik liever hoor eigenlijk, weet je Jantje heeft al leesnivo 6 gehaald in groep 3, wat goed hè, blaat, blaat. :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 dec 2005 09:07

André schreef:
barry rab schreef:Dit is zo vermoeiend, voor dat je op een verjaardag maar een bakje koffie op hebt gaat het al over borstvoeding phhhhhhhhhhhhhhh.
En gaat het er niet over dan wel via een omweg, voor je het weet gaat het weer over die gevulde pamper met die twee rijstkorrels.
Ik weet niet wat ik liever hoor eigenlijk, weet je Jantje heeft al leesnivo 6 gehaald in groep 3, wat goed hè, blaat, blaat. :P

tja, en wat zegt dat over een kind? al kan et wel goed lezen dan.. in de praktijk kan et wle een ellendig rotkind zijn die je et liefst een mega schop onder zn r*** geeft!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2005 10:18

Nou zeg! dan komt de tijd dat het kind wat heeft, ja hij heeft ADHD, PDD-NOS, Altzheimer, ABCD of TNT :roll: dat kind kan er niets aan doen dat het een rotkind is, dat moet je accepteren ppm :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 08 dec 2005 10:56

Kinderen zijn niet rot :( Als kinderen lastig gedrag vertonen, heeft dat vaak een oorzaak. Dat kan idd een stoornis zijn zoals PDD-NOS of wat dan ook, maar het kan ook de omgeving (opvoeding, etc) zijn die het kind zo maken. Dus ik zou ze geen schop geven, maar liefdevol benaderen.

We dwalen alleen wat af van het oorspronkelijke onderwerp, maar ik heb het idee dat daar ook wel genoeg over gezegd is?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

sela

Berichtdoor sela » 08 dec 2005 11:01

nu, ik wilde nog ff opmerken dat het feit dat ik af en toe schrik als er iemand tegenover me opeens borstvoeding geeft in het openbaar ws. dat schrikeffect oplevert door de controverse met het normale gedrag wat idd meestal vertoont wordt. iemand die normaal gesproken een vracht kleding draagt en op het moment van borstvoeding, floep, zo'n witte borst.

op zich geeft zoiets niets. het is de natuur. we kennen het allemaal. maar het is die tegenstelling denk ik waar je verlegen van wordt. het blijft frapant dat het dan opeens wel kan..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2005 11:10

op zich geeft zoiets niets. het is de natuur. we kennen het allemaal. maar het is die tegenstelling denk ik waar je verlegen van wordt. het blijft frapant dat het dan opeens wel kan..
Klopt, dat is gewoon de kern. We leven in een cultuur waarin bijna alles kan, je mag bijna alles zien in het openbaar, maar als je het helemaal ziet is het raar, vreemd en onsociaal. Grappige mensen wij 8) In afrika denken ze daar wat anders over..

André

Berichtdoor André » 08 dec 2005 12:24

paprikameisje2 schreef:
André schreef:

tja, en wat zegt dat over een kind? al kan et wel goed lezen dan.. in de praktijk kan et wle een ellendig rotkind zijn die je et liefst een mega schop onder zn r*** geeft!!
Ehm, ik bedoel eigenlijk dat jonge moeders vanzelf wel ergens anders over gaan praten, dan over volle pampers en borstvoeding.
Het ging ook over jonge moeders praat en niet zozeer of een kind wel/niet lief is. (wat overigens wel weer met de opvoeding te maken heeft)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 dec 2005 13:24

sela schreef:nu, ik wilde nog ff opmerken dat het feit dat ik af en toe schrik als er iemand tegenover me opeens borstvoeding geeft in het openbaar ws. dat schrikeffect oplevert door de controverse met het normale gedrag wat idd meestal vertoont wordt. iemand die normaal gesproken een vracht kleding draagt en op het moment van borstvoeding, floep, zo'n witte borst.

Ik denk dat het ook gewenning kan zijn.
Een eerste keer (of de eerste paar keer) vind je het misschien vreemd om te zien. Zelf kijk ik er helemaal niet raar van op. Het heeft totaal geen sexuele/erotische lading en is iets heel natuurlijks in mijn ogen.

nog even over moederpraat.
Ik vind het logisch dat moeders praten over hun kinderen. Ik praat ook over mijn studie, mijn vriendje e.d. tegen mensen omdat het mij bezighoud. Als het er maar niet alleen over gaat. Wanneer iemand helemaal opgaat in iets is het altijd vervelend. Open blijven staan voor anderen is erg belangrijk.
Time flies when you have none!

sela

Berichtdoor sela » 08 dec 2005 13:37

Sterretje schreef:Ik denk dat het ook gewenning kan zijn.
Een eerste keer (of de eerste paar keer) vind je het misschien vreemd om te zien. Zelf kijk ik er helemaal niet raar van op. Het heeft totaal geen sexuele/erotische lading en is iets heel natuurlijks in mijn ogen.
[...]

het heeft zeker niet een dergelijke lading. net als dat je eea op het strand je niet meer opvalt. daarom vroeg ik me ook af wat het dan wel is..

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 08 dec 2005 14:52

sela schreef:nu, ik wilde nog ff opmerken dat het feit dat ik af en toe schrik als er iemand tegenover me opeens borstvoeding geeft in het openbaar ws. dat schrikeffect oplevert door de controverse met het normale gedrag wat idd meestal vertoont wordt. iemand die normaal gesproken een vracht kleding draagt en op het moment van borstvoeding, floep, zo'n witte borst.
neem dan lekker een zonnebankje, weg witte borst!

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 08 dec 2005 14:53

oja, en je hebt het trouwens ook met opa's die ergens in de 70 zijn en een nieuwe heup krijgen. Die pratendan de heeeeele avond over heupen: dat is minstens even saai :x

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 dec 2005 15:09

Bejaarden zijn sowieso vaak saai. Die hebben het dan idd alleen maar over hun kwaaltjes.

André

Berichtdoor André » 08 dec 2005 15:56

Aragorn schreef:Bejaarden zijn sowieso vaak saai. Die hebben het dan idd alleen maar over hun kwaaltjes.
Mmm, redelijk generaliserend jongeman, m'n pa is van bouwjaar '35 en heeft het over opritten bestraten, 3 m3 zand halen, schuttingen bouwen en meer van dat soort ongein.
En het grappige is, hij voert het nog uit ook. :shock:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 dec 2005 16:07

'35 is ook niet bejaard! hooguit wat meer jaartjes dan mijn ouders...

Terug naar “Archief”