Jonge moeders praat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 13:24

eea wordt misschien ook wel in stand gehouden door ouders enzo.

'je bent pas een compleet mens als je kinderen hebt'
tja, niet echt leuk naar mensen toe die vrijgezel zijn of [on]bewust kinderloos. want die zullen dat niet snel of nooit bereiken. is het waar?

het is overigens in gezelschap vaak zo dat er met kinderen ook niet snel meer gepraat wordt over [zoals ik er dan tegenaan kijk] interessante onderwerpen. men reageert op kroost dat rondloopt of praat over voorheen genoemde onderwerpen. geeft natuurlijk helemaal niets. maar het is ook een heel gemakkelijk gespreksonderwerp. niet diep zeg maar. niet.. tja.. hoe moet ik het uitleggen. een kleine wereld.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 06 dec 2005 14:34

Nou, inderdaad...je zult maar kinderloos zijn. Krijg je spontaan het idee dat het leven pas begint als je zo'n klein koter hebt rondlopen. Ik zou spontaan opstappen op zo'n feestje, en zeker als het over afkolven en aanverwante zaken gaat. Je zou voor de gein natuurlijk kunnen vragen of ze daar de Bosch Super X-5 afkolver voor gebruiken. Ze zullen waarschijnlijk nee zeggen, waarop jij doodleuk kan zeggen: moet je eens proberen meid, de boeren zijn er lovend over. Werkt als een speer bij koeien...!!!!
10 tegen 1 dat het onderwerp wordt veranderd. En openbare borstvoeding? Gelijk met bijbelteksten strooien!!! Gij zult geen aanstoot geven! Moeten ze wel gevoelig voor zijn als het mensen uit de refo hoek zijn, die zien kinderen werpen tenslotte ook als goddelijke opdracht.
Maar of de gezelligheid er dan nog is op het feestje is natuurlijk de vraag, maar dat terzijde.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2005 16:15

Kinderen werpen 8) is dat een sport?

Maar goed, wat sela dus al zegt als er kinderen zijn worden er geen diepe onderwerpen aangesneden. Bij ons thuis praten mijn ooms van mij vaders kant met mijn vader over beleggen, financiele rompslop, wetten en belastingenen (oom 1 is directeur van een accountanct cantoor, nummer 2 chef finacieën bij de gemeente en mijn vader ook chef financieën), komen er van de andere kant ooms (1 scheikundedocent en 1 wiskunde/natuurkundedocent) dan gaat het vooral daar over...

en mijn moeder, gaat vaak over school (1 tante is docent nederlands) en over van alles en nog wat.. maar inderdaad jonge, net getrouwde mensen (en vooral de zwangere dames) zullen het daar wat vaker over hebben, dat is niet ongezond ofzo.. maar voor mannen en anderen kan dat best hopeloos lijken). Kijk ik kijk hier gewoon nooit in dat zwanger-topic, kan mij het schelen hoe je kind in de stuip ligt, trappelt, of je al blauwe sokjes hebt gekocht of een live-persen-persen verslag...

Hier is het een keuze, in een gesprek niet.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2005 16:45

sela schreef:eea wordt misschien ook wel in stand gehouden door ouders enzo.

'je bent pas een compleet mens als je kinderen hebt'
tja, niet echt leuk naar mensen toe die vrijgezel zijn of [on]bewust kinderloos. want die zullen dat niet snel of nooit bereiken. is het waar?

het is overigens in gezelschap vaak zo dat er met kinderen ook niet snel meer gepraat wordt over [zoals ik er dan tegenaan kijk] interessante onderwerpen. men reageert op kroost dat rondloopt of praat over voorheen genoemde onderwerpen. geeft natuurlijk helemaal niets. maar het is ook een heel gemakkelijk gespreksonderwerp. niet diep zeg maar. niet.. tja.. hoe moet ik het uitleggen. een kleine wereld.

Inderdaad, dat is nog wel het ergste, dat vaak toch al banale verjaardagspraat nu helemaal geen kans meer heeft om ergens over te gaan.

Maar misschien is het wel een heel logisch verschijnsel omdat op familieverjaardagen veel mensen met verschillende leefwerelden bij elkaar zitten en ze het derhalve alleen maar kunnen hebben over die dingen die iedereen deelt. En dat zijn dan in de meeste gevallen oppervlakkige dingen natuurlijk.

Overigens, of ik compleet mens ben maak ik zelf wel uit.. :roll: Ik las pas in de krant dat een dominee op huwelijkscatechese ook beweerde dat je pas een compleet mens bent als je een partner hebt. Dat lijkt me nogal simplistisch en bovendien onbijbels.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 06 dec 2005 17:56

Lijkt me idd erg fijn om te horen zoiets. Ben je daar vrijgezel, moet je dus maar als een speer een partner vinden, want anders is je leven niet compleet. En huwelijks catechese? Lijkt me een interessant onderwerp, waar wordt dan zoal over gesproken?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 dec 2005 19:34

Tis soms wel vervelend ja als die moeders en ook vaders nergens anders meer over praten dan hun kind(eren). maarja ik merkte het zelf ook toen ik nog een broertje kreeg na 15 jaar dat ik regelmatig over hem praatte.... :P En dan is dat nog niet eens mijn eigen kind.... :oops:

sela schreef:idd, waar moet je dan kijken. 'voel me over het algemeen ook bijzonder verlegen onder dergelijke omstandigheden.

Je kunt gerust naar de baby kijken als die borstvoeding krijgt, als de moeder het vervelend vind gaat ze heus niet bij de rest zitten....

Borstvoeding geven is juist mooi, zo is het vrouwelijk lichaam gemaakt, moet je daar dan apart voor gaan zitten?

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 07 dec 2005 10:05

Borstvoeding geven is juist mooi, zo is het vrouwelijk lichaam gemaakt, moet je daar dan apart voor gaan zitten?[/quote[/quote]

Niet alle vrouwen hebben mooie borsten en ik wil ze zeker van bepaalde mensen niet zien.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 10:16

Niet alle vrouwen hebben mooie borsten en ik wil ze zeker van bepaalde mensen niet zien.
Dan is borstvoeding nog wel mooi, lammetje doelt op de schepping van de borst dat dat mooi is.. maar dan nog vind ik het meer dan logisch dat je als vrouw niet in gezelschap je kind een borst geeft, waarom loop je dan nog met kleding aan?

*zeikt tegen de kast, wat raido vind dat ook mooi gemaakt*

Maar ik ga hier niets meer zeggen, ik heb gisteren met een vriendin over bevallen, zwangerschappen, stuitliggingen en adoptiekinderen gehad *hypocriet :D*

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2005 15:32

[/quote]
Niet alle vrouwen hebben mooie borsten en ik wil ze zeker van bepaalde mensen niet zien.[/quote]

Maar je ziet die borst niet eens als je het goed doet :? Die baby ligt er voor, je kleding zit er een stuk overheen, maarja, het is maar wat je gewend ben :wink: Heb op de kraamafdeling genoeg borstvoedende vrouwen gezien.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 15:45

Het gaat toch om het idee of niet? Iemand met een diep decolete zie je de borsten ook niet totaal van, maar dan is het ook hel en verdoemenis als je dat zou dragen..

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 07 dec 2005 16:22

mee eens raido.
sommige lui zijn zo behoudend en als het om borstvoeding gaat, hup uit die aardappelen zak, en dan zit ik daar tegenover mijn biertje weg te slurpen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 07 dec 2005 20:23

Mwa.. Ik geef ook borstvoeding (al 5 maanden goed he =D> =D> , sorry barry, nu ff mijn mening)

Op een verjaardag zal ik de laatste zijn die openbaar ga zitten voeden. Maar om nu iedere keer als ik met héle goede vrienden of familie zit naar een andere kamer te gaan vind ik ook al wat. En lammetje heeft gelijk. Het is goed verborgen te houden met enige oefening.. :mrgreen:

Als het gaat over jonge-moeder-praat.

Het is een kleine moeite om rekening te houden met een ander. Gewoon een variabel praatje houden is goed te doen. Er is méér in het leven. Daarom is die kraamweek er denk, een week lang nergens anders over praten dan bevalling, baby, kolven, borsten, beschuit, verzorging etc. etc. En dat ís gewoon nodig. (Vind ik dan)

En als mannen het enkel en alleen over het werk en computers willen hebben dan geef ik ook een brul, dus dat mogen ze dan ook tegen mij doen...

En tóch overvalt het iedere moeder denk ik. Het is gewoon een vreselijk mooi wonder en schitterend iets. Heerlijk!

Misschien een nuttig advies:(om maar niet over koeienmelkmachines e.d. te hoeven beginnen) Word het je teveel, zeg dat dan gewoon. Ik denk dat dan iedere jonge moeder antwoord: "Sorry, waar het hart vol van is loopt de mond van over..Maarre lekker weertje vandaag he....!"

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 dec 2005 20:44

Ja nogwel aardig koud, als mijn kleine mannetje maar niet kou vat :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2005 20:59

lammetje schreef:Borstvoeding geven is juist mooi, zo is het vrouwelijk lichaam gemaakt, moet je daar dan apart voor gaan zitten?

Bespeur ik hier een impliciete aanmoediging om ook maar en public seks te hebben? :)

linda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linda » 07 dec 2005 21:36

haha wat een mannen hier....bespeur ik hier enige angst voor "de vrouw" :D:D

Terug naar “Archief”