Hoeveel kracht heeft bidden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yeah its summer thank Ya!
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Hoeveel kracht heeft bidden?

Berichtdoor yeah its summer thank Ya! » 12 jul 2003 13:02

Hey allemaal
ik wil graag weten wat jullie denken over de kracht van je gebed
heb je dingen zien veranderen? Ervaar je God als je hem prijst?
Kun je God verbidden?
khoor en lees t graag!
liefs van mij
God is good
and His love endureth forever!!!!!!!

wina
Mineur
Mineur

Re: Hoeveel kracht heeft bidden?

Berichtdoor wina » 12 jul 2003 13:17

yeah its summer thank Ya! schreef:Hey allemaal
Kun je God verbidden?
khoor en lees t graag!
liefs van mij

Als iedereen eens besefte wat voor kracht er in gebed zit, zouden de bidstonden (als die er al zijn) in de kerken veel drukker bezocht worden.
Bidstonden zijn de motor van de kerk.
Je hoort zo vaak zeggen : God weet toch wel wat we nodig hebben, maar God wil gebeden zijn, Hij wil contact met zijn kinderen.
Ik heb inderdaad dingen zien veranderen.
Zelf betrek ik God in alle dagelijkse dingen, als was het m.n aardse vader.
En je kunt wel degelijk God verbidden, maar het is wél : Volhardt in het gebed, en doe een beroep op zijn beloftes die Hij geeft in de bijbel.
Weest blij in de Heer !

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2003 20:42

Ik merk zelf ook vaak een gevolg op het gebed. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat, als je graag iets wil, je maar even hoeft te bidden, en het werkt. Maar wel kun je er troost, bemoediging en sterkte in vinden, absoluut!
God verbidden? Tja, ik denk dat alles al in eeuwigheid besloten is, en dat er dus niet veel te verbidden valt.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 12 jul 2003 20:59

Afat82 schreef:Ik merk zelf ook vaak een gevolg op het gebed. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat, als je graag iets wil, je maar even hoeft te bidden, en het werkt. Maar wel kun je er troost, bemoediging en sterkte in vinden, absoluut!
God verbidden? Tja, ik denk dat alles al in eeuwigheid besloten is, en dat er dus niet veel te verbidden valt.

Hoe denk je dan over de geschiedenis van Hizkia in Jesaja ?
Dit was toch duidelijk God verbidden ?
Maar als je zo redeneert hoef je eigenlijk helemaal niet meer te bidden, want de meeste gebeden zijn toch verbidden: Je bidt om genezing, dan vraag je God toch ook om verandering in je ziektebeeld te bewerkstelligen ?enz.Dan zou je bij alle problemen kunnen zeggen :Het is Gods wil dat ik dit meemaak, want dit is van te voren besloten.
Als er in de bijbel staat dat we moeten bidden voor de vrede van Jeruzalem, en hij komt, was dit dan ook al in eeuwigheid besloten?
Daarom geloof ik wel dat God te verbidden valt.
Weest blij in de Heer !

caprice

Berichtdoor caprice » 12 jul 2003 21:39

Een paar teksten over de kracht van het gebed:

Spreuken 15:8
Het offer der goddelozen is den HEERE een gruwel; maar het gebed der oprechten is Zijn welgevallen.

Spreuken 15:29
De HEERE is ver van de goddelozen; maar het gebed der rechtvaardigen zal Hij verhoren.

Jona 2:7
Als mijn ziel in mij overstelpt was, dacht ik aan den HEERE, en mijn gebed kwam tot U, in den tempel Uwer heiligheid.

Mattheüs 21:22
En al wat gij zult begeren in het gebed, gelovende, zult gij ontvangen.

Handelingen 12:5
Petrus dan werd in de gevangenis bewaard; maar van de Gemeente werd een gedurig gebed tot God voor hem gedaan.

Romeinen 12:12
Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.

Kolossensen 4:2
Houdt sterk aan in het gebed, en waakt in hetzelve met dankzegging;

1 Timotheüs 4:5
Want het wordt geheiligd door het Woord van God, en door het gebed.

Jakobus 5:15
En het gebed des geloofs zal den zieke behouden, en de Heere zal hem oprichten, en zo hij zonden gedaan zal hebben, het zal hem vergeven worden.

Jakobus 5:16
Belijdt elkander de misdaden, en bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt; een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel.

Jakobus 5:17
Elias was een mens van gelijke bewegingen als wij; en hij bad een gebed, dat het niet zou regenen; en het regende niet op de aarde in drie jaren en zes maanden.

1 Petrus 3:12
Want de ogen des Heeren zijn over de rechtvaardigen, en Zijn oren tot hun gebed; maar het aangezicht des Heeren is tegen degenen, die kwaad doen.[/i]

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 jul 2003 22:47

Joh. 11:22
Maar ook nu weet ik, dat alles, wat Gij26) van God begeren zult, God U het geven zal.

26) alles, wat Gij
Namelijk zelfs ook dat mijn broeder weder levend worde.

Door wie wordt dit gezegt? Volgens mij door Martha tegen Jezus. Je kan alleen naderen tot God door Jezus. Dus als je iets begeert van God, moet je dus in het gebed voorleggen aan Jezus of in de naam van Jezus. Want alleen door zijn verlossingswerk kunnen wij naderen tot God!

Heerlijk, zoveel kracht in het gebed. Ik denk dat we veel te wijnig zien hoeveel kracht het gebed kan hebben. Laten we dan alles maar voorleggen aan Jezus, als Jezus het van God begeert zal Jezus het ook krijgen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: Hoeveel kracht heeft bidden?

Berichtdoor Ikke21 » 14 jul 2003 07:26

yeah its summer thank Ya! schreef:Hey allemaal
Kun je God verbidden?
khoor en lees t graag!
liefs van mij

Ik denk dat je gebed heel veel kracht kan hebben.
God is niet verplicht om je gebed op jou tijd te verhoren, maar Hij wil het wel doen. Ik heb hetzelf gister nog gemerkt, een goeie bekende van ons is overleden en ik was heel onrustig heel het weekend, ik bad of God me wat rustiger wilde maken en ik werd ook rustiger en kon gaan slapen....dit is maar een klein iets van de vele grote dingen van God werk.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 14 jul 2003 11:29

een gebed is pas krachtig als je eerlijk tot god bid
als je met twijfelingen totgod bid dan is het gebed niet krachtig
god wil alle gebeden verhoren

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 14 jul 2003 12:13

. Laten we dan alles maar voorleggen aan Jezus, als Jezus het van God begeert zal Jezus het ook krijgen.[/quote]

Dit is niet wat Jezus ons leerde, hij zegt uitdrukkelijk in Joh. 16 : 26 en 27 dat je rechtstreeks tot God moet bidden, maar "namens" Hem.
Lees het maar eens goed :
Te dien dage zult gij in mijn naam ( namens mij) bidden en ik zeg u niet dat Ik de Vader voor u vragen zal, want de Vader zelf heeft u lief, omdat gij Mij hebt lief gehad en geloofd hebt, dat Ik van God ben uitgegaan.
Weest blij in de Heer !

joris

Berichtdoor joris » 14 jul 2003 13:48

als je maar gleoof hebt. Ik ontdekte pas dat geloof in het rijtje gaven van de Geest staat, maar ook in het rijtje vrucht van de geest!

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 14 jul 2003 13:56

joris schreef:als je maar gleoof hebt. Ik ontdekte pas dat geloof in het rijtje gaven van de Geest staat, maar ook in het rijtje vrucht van de geest!

Geloof staat wel in het rijtje van de gaven, maar niet bij de vrucht van de Geest :
Liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.

Of je moet al een andere vertaling hebben.
Weest blij in de Heer !

joris

Berichtdoor joris » 14 jul 2003 13:58

trouw schijnt hetzelfde woord te zijn als ergens anders met geloof wordt vertaald las ik. Pisto ofzo.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 14 jul 2003 23:02

Van bidden kan heel veel uit gaan.

joris

Berichtdoor joris » 14 jul 2003 23:19

ik geloof in de gave van het geloof. Er is maar geloof nodig als van een mosterdzaadje, zo klein om net zulke dingen te doen als Jezus deed.

ikb en soms zo bang dat ik alsik bij het volk israel was toen het uit Egypte vertrok, dat ik niet geloofd had dat het pad door de rode zee echt was. Dat ik gedacht zou hebben dat het water zo zou gaan stromen, juist als ik in het midden was. Da tik gedacht zou hebben dat het een valstrik was ofzo.
Geloof! God geeft je geloof! Vertrouw niet op menselijke wijsheid, maar geloof!!!
Gebedsgenezing? ja ik gleoof dat God door mensen heen mensen kan beter maken. Daar is HIj God voor.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 17 jul 2003 19:33

Als we naar Gods wil bidden dan gebeurt ALLES door gebed. De schepping is immers ondergeschikt aan de Schepper. Als Hij alles gemaakt heeft dan kan Hij ook alles besturen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Terug naar “Archief”