Jonge moeders praat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barry rab
Verkenner
Verkenner

Jonge moeders praat

Berichtdoor barry rab » 06 dec 2005 12:22

Ik weet niet of jullie dit ook wel eens hebben.
In mijn vriendenkring en familie zijn diverse mensen de laatste tijd vader en moeder geworden.
Dit is leuk, alleen kan ik mij blauw ergeren aan de vrouwen dat wanneer ze maar zwanger zijn en of een kind hebben het maar over 1 onderwerp kan gaan, je raad het kinderen.

Dit is zo vermoeiend, voor dat je op een verjaardag maar een bakje koffie op hebt gaat het al over borstvoeding phhhhhhhhhhhhhhh.
En gaat het er niet over dan wel via een omweg, voor je het weet gaat het weer over die gevulde pamper met die twee rijstkorrels.

En ze hebben het ook niet door dat er mensen bij zitten die geen vaste relatie hebben en of geen kinderen kunnen krijgen.

graag jullie reactie

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:25

wat je hierboven beschrijft is iets wat ik best wel herken..
alsof er geen andere wereld meer bestaat.

het is zelfs een angst voor me. in hoeverre kun je jezelf vertrouwen dat je niet eenzelfde gedrag gaat vertonen..

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 06 dec 2005 12:26

door intresse in je mede mens te blijven tonen, en niet altijd aan jezelf te denken

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:27

maar 'die mensen' zijn ip ook niet verkeerd zeg maar, en toch onstaat de door jouw omschreven situatie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2005 12:29

Tja, als je de hele dag alleen maar omgeven bent door je koter(s) en dus weinig anders meemaakt en tot je neemt is dit denk ik een vrij logisch gevolg..

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:30

anderzijds: zo af en toe maak ik mannen mee [die werken] die het nog beter kunnen dan hun vrouw..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2005 12:31

Ha, die kende ik nog niet. :D Dan zal het wel meer een geval zijn van waar het hart vol van is.. :P

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:32

help.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2005 12:40

sela schreef:anderzijds: zo af en toe maak ik mannen mee [die werken] die het nog beter kunnen dan hun vrouw..
Hum, ik ooit eens bij het RD stage gelopen daar was een meid ook zwanger (later twee zelfs) we zaten met zijn vijven in de auto, ik in het midden achterin en het ging verdraaid de hele tijd over borstvoeding, weeen, overgeven de meest enge dingen als afkolven (alsof je een koe bent :mrgreen: )..

Echt mannen praten dan graag over auto's onder elkaar, maar vrouwen... vooral zwangere vrouwen.. *veegt zweet af*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2005 12:41

afkolven ja! :shock: Dat is wel zo'n ranzig woord. :?

Ik praat overigens nooit over auto's.

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:43

* schraapt keel *
volgens mij heeft het te maken met weten waarom je leeft oid.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2005 12:47

sela schreef:* schraapt keel *
volgens mij heeft het te maken met weten waarom je leeft oid.
Hoe bedoel je dat? dat een vrouw is om te baren en dat ze het dus over haar primaire taak hoort te hebben of?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 12:59

nee, voor zowel man als vrouw.
waar het hart vol van is..
mensen die veranderen na een kind.
er veel over praten.
daar is misschien aan af te leiden
dat het hun leven zin geeft?
ze opeens weten waarvoor ze te leven hebben?

probeer een verklaring te vinden voor de feiten zoals genoemd in de eerste posting.

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 06 dec 2005 13:00

Nou en het ergste is dat de meesten zo preuts zijn als ik weet niet wat , en wanneer ze een koter krijgen gaan ze op een verjaardag in het volle gezelschap de borst geven.

Kijk ik tegen zo'n witte borst aan die nog nooit de zon heeft gezien. phhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2005 13:05

idd, waar moet je dan kijken. 'voel me over het algemeen ook bijzonder verlegen onder dergelijke omstandigheden.

Terug naar “Archief”