Glutenvrij leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 06 dec 2005 11:53

Ik kan zelf gelukkig wel tegen gluten, maar heb wel zeer uitgebreide voedselallergie (tarwe, schaal- en schelpdieren, varkensvlees, noten, cacao, peulvruchten, koemelkeiwit etc etc).
Omdat het zoveel is is het eigenlijk nauwelijks mogelijk om dat allemaal weg te laten. Dus ben ik altijd vreselijk moe en heb ik heel veel last van mijn maag en darmen.
Met veel dieetvoedsel is het inderdaad gewoon een kwestie van even wennen. Net alsof je geen suiker meer in de koffie doet. In het begin vind je het vies, maar na een tijdje weet je niet beter.

Charlie, ben je nog op andere allergieën getest?

perfectsound
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor perfectsound » 09 jan 2006 10:50

hoihoi, Ik mag zelf ook veel dingen niet eten, omdat ik daar hoofdpijn of migraine van krijg. En ja ik was ook erg moe en merk dat het nu ook minder word. Ik mag niet (komtie):

geen koffie, thee, suiker, cacao, varkensvlees, melk en zoete melkproducten, kaas, overmatig zout, rode wijn, pinda's of pindakaas, pittige kruiden en middelen waar de zoetstof aspartaam in zit. En dat zijn er aardig wat ben ik achter gekomen. Ik ben nu ruim een maand bezig om van al die dingen af te blijven en ik heb nog geen migraine gehad (ik had zo'n 3 a 4 aanvallen in de maand) en me hoofdpijn is een stuk minder. Merk als ik bijv iets neemt met veel suiker erin heb ik gelijk hoofdpijn.

Ben je nog op andere allergien getest??

topkok

Berichtdoor topkok » 12 jan 2006 10:11

ik wil voor mezelf 4 weken geen glute eten, kijken wat dat voor effecht heb op je lichaam!!

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 09 feb 2006 19:41

topkok schreef:ik wil voor mezelf 4 weken geen glute eten, kijken wat dat voor effecht heb op je lichaam!!

als je dat volhoudt dan heb je een mega zelfbeheersing. Bij mij vermoeden ze ook dat ik coelliakie had, maar gelukkig heb ik het niet. Ik ben toen wel naar een dieetist geweest om te horen wat je dan allemaal niet mag. Dat viel me gigantisch tegen.
Enkele voorbeelden:
- Aparte frituurpan, anders misschien kans op gluten
- Apart brood
- Je kunt in bijna geen restaurtant veilig eten