Heeft God mij lief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 dec 2005 16:51

Raido schreef:
Ik wordt er alleen ziek van dat ik niet weet wat de waarheid is..
De Waarheid is Jezus, en Hij is toch overal? Lieverd je bent 13?/14? je zit in een extreem wankele periode van je leven, ook wat betreft de kerk... als je wat ouder bent komt daar ook meer rust in, dat zul je vast merken, ook ga je je dan minder druk maken om kerkmuren, je ziet ze, ze zouden er niet moeten zijn, maar je accepteerd ze..

Waar 2 of 3 mensen in zijn Naam vergaderd zijn, daar is God..

geloof is geen gevoelszaak heb ik altijd geleerd.. :?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 dec 2005 17:17

Dreamster: je moet hoofd- en bijzaken onderscheiden. De hoofdzaak is dat God heel veel van je houdt en dat je door Jezus bloed je met Hem kunt verzoenen. Dan gaat de Heilige Geest in je werken.

Alle andere dingen zijn bijzaken en het is leuk om daarover na te denken, maar je behoud hangt er niet vanaf.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 dec 2005 22:52

geloof is geen gevoelszaak heb ik altijd geleerd..
Arme mensen die niets voelen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 03 dec 2005 16:07

Lalage schreef:Dreamster: je moet hoofd- en bijzaken onderscheiden. De hoofdzaak is dat God heel veel van je houdt en dat je door Jezus bloed je met Hem kunt verzoenen. Dan gaat de Heilige Geest in je werken.

Alle andere dingen zijn bijzaken en het is leuk om daarover na te denken, maar je behoud hangt er niet vanaf.

Ik heb ook altijd geleerd dat God niet van alle mensen houdt en dus ook pas van mij houdt als ik een ellendige periode heb gehad waarin ik bijna bezweek onder mijn zonden en daarna verlost werden door Gods grote genade omdat Hij hen had uitverkoren...

En dat zit erin...

Als zou heel refoweb zeggen (en dus dit hele topic volstaan) dat God van me hield...dan wist ik het nog niet zeker...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 dec 2005 17:29

Dreamster schreef:
Lalage schreef:Dreamster: je moet hoofd- en bijzaken onderscheiden. De hoofdzaak is dat God heel veel van je houdt en dat je door Jezus bloed je met Hem kunt verzoenen. Dan gaat de Heilige Geest in je werken.

Ik heb ook altijd geleerd dat God niet van alle mensen houdt en dus ook pas van mij houdt als ik een ellendige periode heb gehad waarin ik bijna bezweek onder mijn zonden en daarna verlost werden door Gods grote genade omdat Hij hen had uitverkoren...

En dat zit erin...

Als zou heel refoweb zeggen (en dus dit hele topic volstaan) dat God van me hield...dan wist ik het nog niet zeker...

Ho even, wie heeft je dat geleerd?? Woooow hier valt mijn mond van open, wat erg! God heeft je zelf gemaakt en Hij IS liefde, dus Hij houdt zeker van je! Ik geloof zelfs dat Hij van alle mensen houdt. Als je de bijbel goed leest, kan je ook niet anders dan tot die conclusie komen. Kijk eens hoe Jezus met mensen omgaat: zo liefdevol! en dat doet Hij ook al wanneer ze nog zondig zijn.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 03 dec 2005 20:31

Lalage schreef:
Dreamster schreef:

En dat zit erin...

Ho even, wie heeft je dat geleerd?? Woooow hier valt mijn mond van open, wat erg! God heeft je zelf gemaakt en Hij IS liefde, dus Hij houdt zeker van je! Ik geloof zelfs dat Hij van alle mensen houdt. Als je de bijbel goed leest, kan je ook niet anders dan tot die conclusie komen. Kijk eens hoe Jezus met mensen omgaat: zo liefdevol! en dat doet Hij ook al wanneer ze nog zondig zijn.

Ok, ik zat op een school die uitging van het ds. Kersten onderwijs centrum en met het bestuur van de ger. gem. i. Ned. En daar leren ze dat nou eenmaal. En ik weet heus wel dat het waar is wat jij zegt, maar wat IK heb geleerd van kinds af aan zit erin... en dat is er niet zomaar uit :?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 dec 2005 01:55

Stationskerk toevallig?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 dec 2005 15:48

Dreamster schreef:
Lalage schreef:
Dreamster schreef:

En dat zit erin...

Ok, ik zat op een school die uitging van het ds. Kersten onderwijs centrum en met het bestuur van de ger. gem. i. Ned. En daar leren ze dat nou eenmaal. En ik weet heus wel dat het waar is wat jij zegt, maar wat IK heb geleerd van kinds af aan zit erin... en dat is er niet zomaar uit :?

Tja, dat begrijp ik. Ik hoop van harte dat je Jezus beter zult leren kennen en dat je mag ontdekken hoe liefdevol Hij is. Als je het met je verstand al weet, dan gaat het langzamerhand vast ook wel in je hart leven.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 05 dec 2005 17:29

Optimatus schreef:Stationskerk toevallig?

precies..hoe weet jij dat?

Weetje, ik heb niks tegen die kerk...Ik bedoel, ik zit in de Ger. gem en mn moeder gelooft het ook...Dus ik zal altijd opgevoed worden met ellende-verlossing-dankbaarheid. Ik weetet soms gewoon niet meer. Wat is waar? Wie heeft gelijk. Iedereen is zo overtuigd van zn eigen gelijk :cry:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 dec 2005 19:31

Waarom denk je dat goed jouw op deze wereld gezet heeft? Niet zomaar meis...Hij heeft al over jouw gedacht toen je er nog niet eens was!!

Ik snap je gedachte heel goed, zit zelf in de Ger Gem in Ned.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 dec 2005 21:27

Weetje, ik heb niks tegen die kerk...Ik bedoel, ik zit in de Ger. gem en mn moeder gelooft het ook...Dus ik zal altijd opgevoed worden met ellende-verlossing-dankbaarheid. Ik weetet soms gewoon niet meer. Wat is waar? Wie heeft gelijk. Iedereen is zo overtuigd van zn eigen gelijk
Het is ook ellende/verlossing/dankbaarheid. Daarbuiten werkt God niet. Elke ware gelovige heeft gewoon die ervaring. Dat die ellende niet diep genoeg is, tja dat per kerk verschillend :)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 dec 2005 21:58

Wat erg is, is dat die mensen jouw weg naar God hebben geblokkeerd. En daaraan kun je mijns inziens in ieder geval afleiden dat dat niet de goede weg is. De goede weg is de weg die je biddend met God aflegt. Daar heb je alleen Hem maar voor nodig! Bidt hem erom! Want wie zoekt, die vindt!
Engaged @ 07-01-2005

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 05 dec 2005 22:06

Raido schreef:
Weetje, ik heb niks tegen die kerk...Ik bedoel, ik zit in de Ger. gem en mn moeder gelooft het ook...Dus ik zal altijd opgevoed worden met ellende-verlossing-dankbaarheid. Ik weetet soms gewoon niet meer. Wat is waar? Wie heeft gelijk. Iedereen is zo overtuigd van zn eigen gelijk
Het is ook ellende/verlossing/dankbaarheid. Daarbuiten werkt God niet. Elke ware gelovige heeft gewoon die ervaring. Dat die ellende niet diep genoeg is, tja dat per kerk verschillend :)

Ach... als je bekering precies volgens die regeltjes moet lopen... in feite is het waar, maar het zijn geen stations. En ellende houdt ook nog eens heel wat anders in dan de meeste mensen denken dat de opstellers het hebben bedacht (aldus onze dominee).

Dreamster schreef:Weetje, ik heb niks tegen die kerk...Ik bedoel, ik zit in de Ger. gem en mn moeder gelooft het ook...Dus ik zal altijd opgevoed worden met ellende-verlossing-dankbaarheid. Ik weetet soms gewoon niet meer. Wat is waar? Wie heeft gelijk. Iedereen is zo overtuigd van zn eigen gelijk

Ik had het vroeger ook nog wel eens tegen bepaalde kerken (en nog steeds wel een beetje). Heel vroeger geloofde ik zelfs dat alleen mijn kerk de ware kerk was. Je komt er gewoon achter dat dat niet waar is. God is groter dan jou kerk.

In de brieven van Paulus schrijft hij ergens over het lichaam van Christus. Alle leden, 1 lichaam. Zo is het denk ik ook met de kerk. Wij maken er een zooitje van, die leert alles weer zo... en die weer zo... en alle gemeenten zijn gemeenten van God.

Ik begrijp je vraag heel goed. Dat is ook heel vervelend. Waarom is een moslim overtuigd van zijn eigen gelijk? En nog erger: waarom kunnen sommige christenen niet door 1 deur omdat ze soms iets anders denken?

God houdt echt wel van je, ik kan er niet tegen als mensen beweren dat dat niet zo is. Leg al die vragen die je hebt maar eens voor God neer... vertel Hem maar dat je de waarheid niet meer begrijpt... dat je het moeilijk hebt omdat iedereen weer wat anders schijnt te zeggen. Leg het maar voor Hem neer, Hij zal antwoord geven. En dat zal niet volgens menselijke regeltjes gaan, maar naar hoe God het wil. GBU!
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 dec 2005 22:12

Ach... als je bekering precies volgens die regeltjes moet lopen... in feite is het waar, maar het zijn geen stations. En ellende houdt ook nog eens heel wat anders in dan de meeste mensen denken dat de opstellers het hebben bedacht (aldus onze dominee).
Neuh dat is waar, toch heb ik zelf wat moeite met van die EOJD-bekeringen (fijne term, sorry). Maar toch als ik terug kijk op wat ik meemaakte, zie je toch dat die dingen allemaal in een soort van orde/volgorde naarvoren zijn gekomen..

maar ja, mijzelf bekeerd noemen..

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 05 dec 2005 22:37

Lieve Dreamster,

wat een schokkend bericht schrijf je hierboven! Echt waar, ik ben heel erg bedroefd om wat jou is aangedaan en de leugens die je verteld zijn.
Het is ook heel erg moeilijk om je los te maken van dingen die je jarenlang zijn ingeprent, dat is heel begrijpelijk. Maar als je je niet door heel refoweb wilt laten overtuigen, wil je je dan misschien door God zelf laten overtuigen?
Lees Zijn Woord! Het puilt uit van Zijn liefde voor jou.

Als beginnetje heb ik vast wat teksten voor je opgezocht:

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Joh 13:34 Een nieuw gebod geef Ik u, dat gij elkander liefhebt; gelijk Ik u liefgehad heb, dat gij ook elkander liefhebt.

Joh 16:27 want de Vader zelf heeft u lief, omdat gij Mij hebt liefgehad en geloofd hebt, dat Ik van God ben uitgegaan.

Rom 8:37-39 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus onze Here.

Ef 2:4-7 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, -door genade zijt gij behouden- en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten in Christus Jezus, om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

1 Tess 1:4 Immers, dat gij, door God geliefde broeders, verkoren zijt, weten wij,

Lieverd, lees het Woord. Lees het als je dagelijks brood, voed je ermee, want het is de Waarheid.
Ik zal voor je bidden dat je mag gaan zien hoe God jou ziet.

Liefs, wormpje

Terug naar “Archief”