Berichtdoor Linn » 07 dec 2005 09:05
Hey
Met alle respect voor meiden die afvallen omdat ze overgewicht hebben, moet ik hier toch een reactie zetten!
Iets meer dan 3 jaar geleden ontdekte ik het fenomeen 'lijnen'. Helaas ging het iets té goed. Ik voelde me alleen nog maar goed als ik een honger gevoel had, werd bij elk stukje voedsel al gek van het idee dat ik aan zou komen, en werd bovendien stil en depressief. Kortom: anorexia. Op mijn dieptepunt woog ik minder dan 49 kilo, en dat is niet veel voor iemand van 1.76! Het is een wonder dat al mijn organen gewoon zijn blijven werken! Denk niet: dit overkomt mij niet, alleen zielige mensen, want het gebeurt vanzelf.
Na meer dan een jaar sloeg het vanzelf om. (Vreemd genoeg hebben mijn ouders nooit ingegrepen, maar goed, ik was dan ook een nummer 1 in liegen.) Maar goed, na dat jaar kwam ik aan en at weer normaal, dacht men. Een halfjaar geleden ben ik namelijk in behandeling gegaan voor boulimia.
Dit is geen verhaaltje om medelijden te krijgen, want het is mijn eigen keuze geweest. Het is alleen een super grote waarschuwing: doe het niet. Je wilt toch niet de rest van je leven geregeerd worden door je eten? Bovendien: het kan zo vreselijk gevaarlijk zijn.
En stel je wilt toch lijnen, zeg het dan tegen iedereen om je heen, zodat zij erg in je kunnen houden. Maar kijk ajb uit.