Afterparty?! Hoe denk jij over uitgaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 10 jul 2003 14:58

Sinds ik een andere relatie met God heb kan ik dansen. Tis niet te geloven, maar het is echt waar!!!!! Sinds mijn vader een andere relatie met God heeft kan hij zingen!!!

Ik geloof dat God en de satan beiden door muziek heen werken. En je aan muziek overgeven is dus de ene keer gevaarlijk en de andere keer goed!

Lekker hossen op kabouter Plop? geweldig toch!!!!
Dansen voor de ark van God, wow helemaal te gek gaaf!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 10 jul 2003 17:01

Ik ga bijna nooit uit, ook al woon ik vlak bij het centrum van Utrecht, ik ken al uitgaans gelegenheden maar meer door m'n collega's, mij zie je er niet, ik voel me er niet thuis en kan het niet verantwoorden tegen God.

Als ik uit ga is het naar een musical, film, of gewoon lekker uit eten op Scheveningen bijv, met vrienden of familie.
Meestal probeer ik voor de zondag thuis te zijn, maar als het uit loopt tot diep in de nacht, maak ik of m'n ouders er geen probleem van.
Ze denken s'nachts een vent s'ochtens vent, dus dan zit ik weer in de kerk s'ochtens.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jul 2003 17:27

Ze denken s'nachts een vent s'ochtens vent, dus dan zit ik weer in de kerk s'ochtens.

Slaap je dan alleen tijdens het gebed, of ook onder de preek?

Ik vind dat een Christen niet kan uitgaan op zaterdagavond tot diep in de nacht. Als je dan de volgende morgen in de kerk zit ben je moe en kun je de prediking niet goed volgen.
Ook is het geen goede voorbereiding op de zondag. En een goede voorbereiding is wel nodig.

'Laat ons de rustdag wijden'

Dit kan 'met psalmen tot Gods eer'
maar ook door iets te lezen.

Verder vraag ik me ook af of je wel nuchter in de kerk zit als je bedenkt dat één biertje in anderhalf uur afgebroken wordt. Als je om tien uur begint te drinken, en je drinkt 10 glazen of meer is dit het geval. Het is beter dronken te zijn in de liefde van Christus dan in dronkenschap door drank.

joris

Berichtdoor joris » 10 jul 2003 18:17

je hoeft niet perse dronken te worden hoor als je uitgaat.

als je om 2.00 in bed ligt kan je er echt om 8.45 wel weer uit hoor. En dan een gezonde vent of meid ook best twee uurtjes wakker blijven.

Ik ga ook nooit uit hoor. daarom vind ik het zo leuk dat ik nu in de gemeente mag dansen!!!!!

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jul 2003 18:25

Ik merk zelf wel dat, als ik op zaterdagavond de hele avond weggeweest ben, ik minder geconcentreerd ben tijdens de dienst, en af en toe zelfs heel erg slaperig, dan wanneer ik de zaterdagavond rustig gehouden heb, en zelfs nog min of meer voorbereid heb op de zondag, o.a. door een wat uitgebreidere stille tijd dan normaal. Je leeft dan meer naar de kerkdienst toe dan wanneer je om half 2 je bed in rolt, en dan nog 'o ja, nog even bidden' en halverwege het gebed in slaap vallen.

Bovendien vind ik, maar deze mening ben ik al eerder tegengekomen, dat je als christen niet in een disco thuishoort, waar de muziek je buiten al tegemoet knalt, en waar iedereen eens ' lekker uit zijn dak gaat'. Kan me niet voorstellen dat het goed is!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 10 jul 2003 20:51

Dansen is prima, feestvieren is prima, gezellig drinken is prima. Per slot van rekening zijn we geschapen om te genieten van de dingen die we van God hebben gekregen.

Een nacht vertoeven met mensen/vrienden die alcohol misbruiken, die openlijk losbandig zijn, in plaatsen waar vrije seks wordt gepropageerd en muziek wordt gedraaid dat lijnrecht tegen Gods geboden ingaat is een plek waar je als serieus christen niet behoort te komen.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 10 jul 2003 21:07

Thedudehimself schreef:Dansen is prima, feestvieren is prima, gezellig drinken is prima. Per slot van rekening zijn we geschapen om te genieten van de dingen die we van God hebben gekregen.

Een nacht vertoeven met mensen/vrienden die alcohol misbruiken, die openlijk losbandig zijn, in plaatsen waar vrije seks wordt gepropageerd en muziek wordt gedraaid dat lijnrecht tegen Gods geboden ingaat is een plek waar je als serieus christen niet behoort te komen.

amen, dude

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jul 2003 22:27

Ga met God, en als God daar niet gaat, ga er dan ook niet heen moet je maar denken.

Terug naar “Archief”