Moderator: Moderafo's
Hannie schreef:Stance,
Net als Yael en anderen ben ik ook gaan nadenken door dit topic. Ik ben zelfs even gaan twijfelen. Maar op de een of andere manier weet ik zeker dat Jezus de Messias is.
Niet omdat ik Moshe's argumenten kan weerleggen. Ik kan er zelfs geen speld tussen krijgen.
Maar religie is niet alleen een zaak van het verstand. Waarschijnlijk geloof ik nog steeds omdat de liefde van Jezus me zo diep raakt. Ik denk dat je dat moet voelen om te worden overtuigd. Gevoelens zijn iets anders dan rationele argumenten.
Yael schreef:Hannie schreef:Stance,
Net als Yael en anderen ben ik ook gaan nadenken door dit topic. Ik ben zelfs even gaan twijfelen. Maar op de een of andere manier weet ik zeker dat Jezus de Messias is.
Inderdaad, Hij claimt dat ook Zelf. Ik geloof Hem. Echt voor de volle 100% moet het echt duidelijk weerlegt zijn wil ik niet meer kunnen geloven.
Yael schreef:
Niet omdat ik Moshe's argumenten kan weerleggen. Ik kan er zelfs geen speld tussen krijgen.
Op dit moment geen spelt tussen te krijgen, maar daarmee kan ik persoonlijk niet ''leven'' (klinkt dramatisch) ik bedoel daarmee dat ik wel antwoord wil vinden op wat Moshe zegt. Als Jezus de Messias is, dan hoef ik echt niet bang te zijn voor de uitkomst. de Waarheid dat wil ik weten.
Yael schreef: ik zou het erg pijnlijk vinden als Jezus de Messias niet is, ik denk dat ik dan geen religie meer zou willen aanhangen, misschien zelfs niet het Judaisme. kzou dan niet meer kunnen geloven in God.
salty schreef:@Stance : > wat fantastisch voor je dat je er nu uit bent , rationeel gezien!! Ben je gelijk van al je twijfels af. !! Heeft dit forum je geholpen ?
Stance schreef:Ik kan me dat heel goed voorstellen. Het is nogal wat als alle zogenaamde zekerheden die je had onder je voeten vandaan worden geslagen. Ik had dat ook.M,n vader is een christen en totaan de tijd dat m,n ouders gingen scheiden ben ik christelijk door hem opgevoedt. Ik bezoch ook een christelijke lagere school etc.....
Na de scheiding van m,n ouders bleef ik bij mijn moeder wonen en zij vertelde me steeds meer over het jodendom. Nou, vooral in het begin stond ik met m,n oren te klapperen. M,n wereldje stond aardig op z,n kop. Ik heb zelfs gevraagd of ik naar een openbare school mocht etc....
Waarom zou je het judaisme willen aanhangen?? Dat is toch niet nodig. Als je je aan de 7 noachidische wetten houd dan is dat toch ook oke?
Ik wens je succes met je zoektocht. Doe alleen wat goed voor jou voelt en ga je gevoel achterna.
salty schreef:Acts 5: (...)
39But if it is from God, you will not be able to stop these men; you will only find yourselves fighting against God."
Salty schreef:(…) grammaticale pietluttigheden (…) gramaticaal gekissebis.
Jesaja 7:14 schreef:ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten.
Jesaja 7:15 schreef:Boter en honing zal Hij eten, totdat Hij wete te verwerpen het kwade, en te verkiezen het goede.
Jesaja 7:16 schreef:Zekerlijk, eer dit knechtje weet te verwerpen het kwade, en te verkiezen het goede, zal dat land, waarover gij verdrietig zijt, verlaten zijn van zijn twee koningen.
2 Koningen 16:9 schreef:Toen zond Achaz boden naar Tiglath-Pileser, de koning van Assur, om te zeggen: Ik ben uw knecht en uw zoon; trek op en verlos mij uit de macht van de Koning van Aram en uit de macht van de Koning van Israel, die tegen mij zijn opgetrokken. Achaz nam het zilver en goud, dat zich bevond in het huis des Heren en in de schatkamers van het koninklijk paleis, en hij zond het als een geschenk aan de koning van Assur. En de koning van Assur gaf hem gehoor; de koning van Assur trok op tegen Damascus, nam het in en voerde de bevolking in ballingschap weg naar Kir; en Rezin bracht hij ter dood.
2 Koningen 15:29-30 schreef:In de dagen van Pekah, de Koning van Israel, kwam Tiglath-pileser, de koning van Assur, en veroverde Ijon, Abel-Beth-Maacha, Janoah, Kedes en Hazor, Gilead en Galilea, het hele land van Naftali; en hij voerde de bevolking in ballingschap naar Assur. En Hosea, de zoon van Ela, smeedde een samenzwering tegen Pekah, de zoon van Remalia; hij sloeg hem dood en werd koning in zijn plaats in het twintigste jaar van Jotham, de zoon van Uzzia.
Jesaja 8:6-8 schreef:Dewijl dit volk veracht de wateren van Siloa, die zachtjes gaan, en er vreugde is bij Rezin en den zoon van Remalia; Daarom ziet, zo zal de Heere over hen doen opkomen die sterke en geweldige wateren der rivier, den koning van Assyrie en al zijn heerlijkheid; en hij zal opkomen over al zijn stromen, en gaan over al zijn oevers;En hij zal doortrekken in Juda, hij zal het overstromen, en er doorgaan, hij zal tot aan den hals reiken; en de uitstrekkingen zijner vleugelen zullen vervullen de breedte uws lands, o Immanuel!
Jesaja 19:20 schreef:En het zal zijn tot een teken (לאות), en tot een getuigenis den HEERE der heirscharen in Egypteland, want zij zullen tot den HEERE roepen vanwege de verdrukkers, en Hij zal hun een Heiland en Meester zenden, Die zal hen verlossen.
Jesaja 37:30 schreef:En dat zij u een teken (אות), dat men [in] dit jaar, wat van zelf gewassen is, eten zal, en in het tweede jaar, wat daarvan weder uitspruit; maar zaait in het derde jaar, en maait, en plant wijngaarden, en eet hun vruchten.
Jesaja 55:13 schreef:Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een (eeuwig) teken (לאות), [dat] niet uitgeroeid zal worden.
Jesaja 66:19 schreef:En Ik zal een teken (אות) aan hen zetten, en uit hen, die het ontkomen zullen zijn, zal Ik zenden tot de heidenen [naar] Tarsis, Pul, en Lud, de boogschutters, [naar] Tubal en Javan, tot de ver gelegen eilanden, die Mijn gerucht niet gehoord, noch Mijn heerlijkheid gezien hebben; en zij zullen Mijn heerlijkheid onder de heidenen verkondigen.
Jesaja 8:18 schreef:Ziet, ik en de kinderen, die mij de HEERE gegeven heeft, zijn tot tekenen (לאתות) en tot wonderen (למופתים) in Israel, van den HEERE der heirscharen, Die op den berg Sion woont.
Jesaja 20:3 schreef:Toen zeide de HEERE: Gelijk als Mijn knecht Jesaja naakt en barrevoets wandelt, drie jaren, [tot] een teken (אות) en wonder (ומופת) over Egypte en over Morenland…
Deuteronomium 13:1 schreef:Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken (אות) of wonder (מופת) …
Deuteronomium 13:2 schreef:En dat teken (האות) of [en] dat wonder (והמופת) komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen…
Micha 5:1 schreef:En gij, Bethlehem Efratha! zijt gij klein om te wezen onder de duizenden van Juda? Uit u zal Mij voortkomen, die een Heerser zal zijn in Israel, en wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid.
Hosea 11:1 schreef:Toen Israel een kind was, had ik hem lief en uit Egypte heb ik mijn zoon geroepen.
Jeremia 31:15 schreef:Zo zegt de HEERE: Er is een stem gehoord in Rama, een klage, een zeer bitter geween; Rachel weent over haar kinderen; zij weigert zich te laten troosten over haar kinderen, omdat zij niet zijn.
Moshe schreef:Weer een paar regels verder …
… wordt door Mattheus verkondigd dat door meerdere profeten is voorspeld dat de Messias een Nazoreeer zou heten. Een zeer belangrijke prooftext?
@Salty:
Wanneer wordt gezegd dat er van al die vermeende profeten geen profetie bekend is die zegt dat de Messias Nazoreeer zal heten, dan is dat volgens jou (in je eigen woorden) "gekissebis". Wel Salty, geef me dan de namen van al die profeten. Indien een profeet heeft gezegd dat de Moshiach een Nazoreeer zou heten, dan zou de betreffende profetie zondermeer één van de voornaamste zijn uit de hele Tanach - geen twijfel over mogelijk. Laat staan als meerdere profeten dezelfde voorspelling hadden gedaan, zoals Mattheus beweert. De kans dat al deze cruciale profetieen zoek zijn geraakt is bijzonder klein.
Toch, ik heb even gekeken, maar ook de Christelijke Bijbel geeft geen referenties. Richteren 13:5 beschrijft een engel die tegen de moeder van Simson zegt dat haar zoon een Nazireer zal zijn. Dat heeft dus niets met Jezus te maken, noch is het een Messiaanse profetie. Ook dit citaat is allesbehalve een prooftext; het is wederom op z'n best typologie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten