Wel hier komt het verhaal van ene spons en een wereldreis naar de achterhoek. En dat allemaal om henkie weer eens te zien op een meeting...
Oke ik dacht ik ga vroeg weg vandaag want dat voorkomt files... (keep thinking keep thinking ) dus gewerkt met bagger weer... tot 12.00 , vlug naar huis...omkleden... ja hoor half een in de auto

op richting utrecht ... (ik moest cisca ophalen .... in zutphen en omgeving ) geen files....ik helemaal blij... ja tot venendaal... (richting oosten ) eh cis.. ik heb file , .. ja oke zal wel even duren... nou met veel kramp in mijn been door gegaan ... shit weer een politie auto. weer een ambulance... weer een gestrande automobilist... de regen ging ondertussen over in natte sneeuw...
hee wat is dat, een tegemoet komende auto op de andere weghelft met een dikke laag sneeuw op het dak... dat kan..niet...

hmm het wordt natte sneeuw .. en ja hoor langzaam wordt het landschap wit...en de weg ook... aaagh pfff ik ben bij het circuit om 4 uur of zo.. (dat is de rotonde bij arnhem / velp) ik kan doorrijden.. ja dus niet.. weer een file richting zutphen.. oeps daar ga ik .. slip slip... ai winterbanden pas dinsdag... net iets te laat. pff alles gaat goed..ja hoor het is al zowat donker en de weg is nu geen weg meer maar een ...eh ijsbaan.. aangekomen op plaats van bestemming, helemaal wit... niks gestrooid.. cisca kom op bel froske op.. zeg maar dat hij naar mijn huis gaat.. we gaan niet naar de meeting..
dus wij terug.. net een ijsbaan , sneeuw op de weg , welke baan rij ik... eh ergens op de weg maar waar... ondertussen gehoord dat meeting niet doorging (waren al op weg ) maar we zouden toch niet gaan omdat het niet veel goeds voorspelde...
richting utrecht ook veel file ...maar niet zo als aan de andere kant.. dat stond meer dan 30 km lang pff daar was ik gelukkig uit... enfin niks gegeten want half een in de auto .. en het was 19.30 en nisk gegeten.. hup de mac in met cisca... essie gebeld , mijn vrouw gebeld.. mijn pa en ma gebeld... files van 89 km... bizaaarrrr... als ik diep in mijn har kijk had ik gewoon bij cisca moeten blijven slapen.. het was eigenlijk onverantwoord.,maar goed we hadden nog ge sm sddd om bij henkie te slapen ..wat denk je...geen plaats... tsss henkie toch.. enfin om half 9 weer in capelle aangekomen met een pauze van in totaal een half uur.
je wil er niet in gestaan hebben en het niet gezien hebben in het oosten... echt en als iemand dan zegt.. van ik heb er geen last van (zoals sommige kennelijk gedaan hebben van horen zeggen... dan eh wurg ik ze persoonlijk

) ik ben blij dat ik thuis ben.. veilig en wel.. het was eigenlijk onverantwoordelijk...en ik heb nog nooit met 20 km op een rijksweg gerede...