Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 25 nov 2005 17:42

linde schreef:
man_on_fire schreef:Sneeuw is echt niet cool.

Rond 12 uur werd er op school omgeroepen dat de voorlichtingsmiddag van scholen voor de Tweede Fase niet door ging omdat je om die tijd niet meer thuis kon komen. Later kwam het bericht dat er helemaal geen vervoer meer was. Er was met de busbedrijven afgesproken dat er zo snel mogelijk bussen zouden komen om de school 'leeg te rijden'. Na 2 bussen mochten alle fietsers gaan. (Andere bussen moesten nog komen. Ik krijg net te horen dat nog steeds niet alle bussen er zijn.) Toen pas kreeg ik door dat t een aardig zooitje was ;-)

Het centrum was 1 en al auto's. Zelfs brandweer kon er niet door. Auto's stonden vast voor stoplichten of heuveltjes. Uiteindelijk ben ik veilig thuis gekomen ;-) Had het inmiddels best wel koud ;-)

Collega van mn moeder belde dat ze bij kootwijk voor de rotonde stond. Stil stond. Legervoertuigen kwamen over het fietspad voorbij. Waarschijnlijk bomen over de weg.

Meerdere wegen in de buurt van Apeldoorn zijn afgesloten. En ja.. Apeldoorn - Arnhem en weer terug staat best wel dicht ;-)

t is idd een mega chaos!! mn pa heeft er ruim 2 uur over gedaan om 5 km binnen apeldoorn te reizen, stroom is meerdere keren uitgevallen t is echt wel uhm redelijk vervelend allemaal :shock:

Mn pa zou mn moeder van dr werk halen. Ook binnen Apeldoorn. Hij kon dr niet bereiken, ze is naar hem toegelopen. Nu, 2 uur later, zijn ze lopend thuis, dat ging sneller dan met de auto. Auto staat nog ergens onderweg.

Edit: er zijn mensen, die doen een uur over 500 meter. En sommige mensen komen geen eens de straat uit.

En de stroom ging dr af en dr op en dr af en dr op..

T lijkt Siberië wel.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 25 nov 2005 17:53

Mensen niet zeuren,
vorig jaar hadden wij hier in het noorden de sneeuw, en toen waren jullie boos dat daar bijna niets lag.

nu is het dus omgekeerd
nn hebben jullie de sneeuw ;)

veel plezier ermee :)
ik mag dat wel dat het weer nu eens iets boven Groningena ls centrum heeft uitgekozen zodat wij een beetje in een groot en rustig oog van een groot ronddraaiend geheel zitten.

(regenradar zie:) http://www.wetteronline.de/radar/dldldwddstd.htm

(satelietfilmpje:) http://www.wetteronline.de/eurosatf.htm
When I kneel before You, them I'm defying gravity

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 25 nov 2005 17:57

8)
Hier schijnt het zonnetje , morgen wordt het 24 graden ! :lol:
Ik leef met jullie mee......
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

wave
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wave » 25 nov 2005 17:57

ik heb 2 sneeuwpoppen gemaakt met mijn broertjes...en ik ben er heeeel trots op :P :mrgreen:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 nov 2005 17:59

man_on_fire schreef:
linde schreef:
man_on_fire schreef:Sneeuw is echt niet cool.

Rond 12 uur werd er op school omgeroepen dat de voorlichtingsmiddag van scholen voor de Tweede Fase niet door ging omdat je om die tijd niet meer thuis kon komen. Later kwam het bericht dat er helemaal geen vervoer meer was. Er was met de busbedrijven afgesproken dat er zo snel mogelijk bussen zouden komen om de school 'leeg te rijden'. Na 2 bussen mochten alle fietsers gaan. (Andere bussen moesten nog komen. Ik krijg net te horen dat nog steeds niet alle bussen er zijn.) Toen pas kreeg ik door dat t een aardig zooitje was ;-)

Het centrum was 1 en al auto's. Zelfs brandweer kon er niet door. Auto's stonden vast voor stoplichten of heuveltjes. Uiteindelijk ben ik veilig thuis gekomen ;-) Had het inmiddels best wel koud ;-)

Collega van mn moeder belde dat ze bij kootwijk voor de rotonde stond. Stil stond. Legervoertuigen kwamen over het fietspad voorbij. Waarschijnlijk bomen over de weg.

Meerdere wegen in de buurt van Apeldoorn zijn afgesloten. En ja.. Apeldoorn - Arnhem en weer terug staat best wel dicht ;-)

t is idd een mega chaos!! mn pa heeft er ruim 2 uur over gedaan om 5 km binnen apeldoorn te reizen, stroom is meerdere keren uitgevallen t is echt wel uhm redelijk vervelend allemaal :shock:

Mn pa zou mn moeder van dr werk halen. Ook binnen Apeldoorn. Hij kon dr niet bereiken, ze is naar hem toegelopen. Nu, 2 uur later, zijn ze lopend thuis, dat ging sneller dan met de auto. Auto staat nog ergens onderweg.

Edit: er zijn mensen, die doen een uur over 500 meter. En sommige mensen komen geen eens de straat uit.

En de stroom ging dr af en dr op en dr af en dr op..

T lijkt Siberië wel.

mn moeder en oma staa ergens in apeldoorn met de auto, niet thuis te komen! en idd hehe knipperlichten was wel ff eng kheb liever dat het er in een keer uitknalt dat dan halve gedoe!!!

Afbeelding
:wink:
en dit is nog maar een foto van een uur of half 12
PaSaP Hoogh!!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 25 nov 2005 18:19

Afbeelding

de weg hiervoor
PaSaP Hoogh!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 25 nov 2005 18:24

Tja, dat zijn nu die hollandse winters :) Nouja.... het is nog niet eens winter. Zouden we dan nu toch weer eens de plaatjes van Anton Piek terug krijgen?

Leuk die foto's even Linde :)

Maar ook ik heb vanmiddag nog heel even wat sneeuw gezien, zelf hier in het hoge noorden. Er viel wat natte sneeuw. En op auto's was het te zien dat het bleef liggen, maar de sneeuwploegen hadden geen reden tot uitrukken.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 nov 2005 18:25

Ik ben jaloers Linde, hier aan de kust is meestal alleen maar regen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 25 nov 2005 18:41

Het is totaal geen weer voor sneeuw. Midden in de winter kun je er misschien blij om zijn, nu is het gewoon reuze irritant.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 25 nov 2005 18:49

Nee het is niet irritant, het is irritant voor mensen omdat ze het niet zo verwacht hebben en daardoor dus niet kunnen doen wat ze wilden doen. Een hele volle agenda die dus nu gaat mislukken, uitjes die al weken gepland waren kunnen niet doorgaan enz. Ook midden in de winter zou het hetzelfde beeld geven.

Overigens kan ik ook in Delfzijl inmiddels een laagje van een centimeter sneeuw melden :D

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 nov 2005 18:53

Wullimpie schreef:Ik ben jaloers Linde, hier aan de kust is meestal alleen maar regen.

Idd, hier ook nog geen vlokje sneeuw gezien!

Offtopic: waar woon jij ergens opt eiland?
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Maaike

Berichtdoor Maaike » 25 nov 2005 18:57

*gaat ff naar de stad*

20 miuten, heen en terug :D (wel wat anders dan 2 uur ee)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2005 19:00

TIs hier prachtig weer!! lkkr droog.... IN het hoge noorden!!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 nov 2005 19:04

Debor@ schreef:
Wullimpie schreef:Ik ben jaloers Linde, hier aan de kust is meestal alleen maar regen.

Melissant.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 nov 2005 19:07

Wullimpie schreef:
Debor@ schreef:

Melissant.

Nice :) Ben daar aardig bekend! Maar ik zal je wel ff pb-en ipv hier namen te gaan noemen :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”