evangeliseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 10:01

Ikke21 schreef:Omdat ik nog niet van mezelf kan zeggen dat ik een kind van God ben, maar daarom kan ik daar wel voor bidden. Volgens mij kan dat soms best een tijd duren voordat je dat van jezelf kan zeggen.

als het aan jou ligt duurt het nog je hele leven volgens mij.

Je houdt van God volgens mij, je wilt bij Hem horen.
NOu, dan hoor je bij Hem. Zo simpel ligt het.

Maar u vrienden: blijf staan op de fundering van uw allerheiligst geloof, bid in de kracht van de heilige Geest en vertrouw u toe aan de liefde van GOd in afwachting van onze Heer Jezus Christus die u in zijn barmhartigheid het eeuwige leven zal geven. judas 20.

Ik heb u dit geschreven om u te doen weten dat u eeuwig leven hebt, omdat u gelooft in de naam van de Zoon van God. Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden in de zekerheid dat hij ons verhoort als we maarvragen wat in overeenstemming is met zijn wil. 1 joyh 5: 14

Vettrouw je toe aan Gods liefde, dat is het enige wat nog nodig is, Ikke. JI hebt God lief omdatHij jou het eerst heeft liefgehad, staat in 1 johannes. Dus God zorgt ervoor dat jij Hem zoekt!!!! Geef je over aan die liefde van God en hou op met het '' beoordelen van het uiterlijk''. He tkijken of je wel goed genoeg gelooft, of je wel net zo gelovig bent als die ene christen. God is met jou bezig en als je dat merkt, dank Hem daar dan voor!!!! Nader tot God en Hij zal tot u naderen!

[i]Iedereen[/i] die erkent dat Jezus Christus als mens gekomen is, behoort de Geest van God toe. 1 joh 4:2.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:06

Ikke21 schreef:Omdat ik nog niet van mezelf kan zeggen dat ik een kind van God ben, maar daarom kan ik daar wel voor bidden. Volgens mij kan dat soms best een tijd duren voordat je dat van jezelf kan zeggen.

Ik begrijp niet dat je dat niet kunt, waarom denk je dat?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:06

joris schreef:

Fijn dat je dat zo durft te zeggen, bedankt!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:15

Ik denk niet dat ik dat gedoe over 'bekeerd zijn' ooit ga snappen... Misschien kan parsifal het me een keer uitleggen ofzo.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:17

Wat is daar dan zo moeilijk aan lalage??

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:21

Ikke21 schreef:Wat is daar dan zo moeilijk aan lalage??

Gewoon, ik snap niet dat jij daar zo moeilijk over doet.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:22

wees dan is duidelijk en leg is goed uit wat je nou eigenlijk niet snap van mij en wat ik moeilijk doe....?!

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 10:22

Ikke21 schreef:
joris schreef:

ik bedoel dat niet negatief en ik wil je zeker weten geen pijn doen. Maar ik denk wel dat je door moet krijgen dat je God beter kunt gaan danken voor alles wat Hij in je doet dan te blijven afwachten tot je zeker weet dat Hij het is die alles doet en of het wel voor jou bestemt is.
Een kado wat bezorgd wordt door TPG (hema, v&D, c&A) neem je in ontvangst bij de deur, je tekent het ontvangstbericht en daarna pak je het kado uit en ben je verrast als blijkt dat het kado van iemand is die je goed kent maar van wie je nooit een kado verwacht had.

Maar ik ben beetje bang dat jij (en vele anderen) het kado o pde plank zetten tot de afzender life langs komt en bevestigd da t het kado echt voor jou bestemt is.

Ik wil gelijk zeggen dat ik het kado wel heb uitgepakt maar het vaak ongebruikt laat liggen!!!!!!!!

heb je de rest van de tekstne gelezen? wat doet dat je dan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:24

Ikke21 schreef:wees dan is duidelijk en leg is goed uit wat je nou eigenlijk niet snap van mij en wat ik moeilijk doe....?!

Waar slaat het op dat je niet bekeerd bent. Je gelooft toch dat Jezus voor je zonden is gestorven, je bidt enzo... nou dan ben je christen en dus bekeerd. Jij zegt van niet en dat begrijp ik niet.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:28

joris schreef:
Ikke21 schreef:
joris schreef:

ik bedoel dat niet negatief en ik wil je zeker weten geen pijn doen. Maar ik denk wel dat je door moet krijgen dat je God beter kunt gaan danken voor alles wat Hij in je doet dan te blijven afwachten tot je zeker weet dat Hij het is die alles doet en of het wel voor jou bestemt is.
Een kado wat bezorgd wordt door TPG (hema, v&D, c&A) neem je in ontvangst bij de deur, je tekent het ontvangstbericht en daarna pak je het kado uit en ben je verrast als blijkt dat het kado van iemand is die je goed kent maar van wie je nooit een kado verwacht had.

Maar ik ben beetje bang dat jij (en vele anderen) het kado o pde plank zetten tot de afzender life langs komt en bevestigd da t het kado echt voor jou bestemt is.

Ik wil gelijk zeggen dat ik het kado wel heb uitgepakt maar het vaak ongebruikt laat liggen!!!!!!!!

heb je de rest van de tekstne gelezen? wat doet dat je dan?

Joris jij zegt dat ik God beter kan gaan danken, maar waaruit maak jij op dat ik dat niet doe?!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:29

Lalage schreef:
Ikke21 schreef:wees dan is duidelijk en leg is goed uit wat je nou eigenlijk niet snap van mij en wat ik moeilijk doe....?!

Waar slaat het op dat je niet bekeerd bent. Je gelooft toch dat Jezus voor je zonden is gestorven, je bidt enzo... nou dan ben je christen en dus bekeerd. Jij zegt van niet en dat begrijp ik niet.

Lalage, je moet toch ook wedergeboren worden? Snap je dat wel?

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 10:30

fijn datje God dankt, ikke. Wanneer ga je zeggen dat je ene kind van God bent?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 10:44

Ikke21 schreef:
Lalage schreef:

Lalage, je moet toch ook wedergeboren worden? Snap je dat wel?

Je wordt wedergeboren als je toegeeft dat je zondig bent en dat je Jezus nodig hebt om de breuk tussen God en jou te herstellen. Je geeft dan toe dat je het zelf niet kan en je geeft je over aan God. Dat moet je trouwens wel elke dag overnieuw doen ;)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 10:48

Wedergeboren word je maar 1x en bekeerd moeten we iedere dag opnieuw worden.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 07 jul 2003 12:03

*verwijderd*
Laatst gewijzigd door Chloë op 07 jul 2003 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”