Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 nov 2005 00:59

Ja lekker blijft het. Ook na diverse jaren zonder peuk. Maar in ruil daarvoor krijg je geen longkanker. Prima ruil mijns inziens 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 nov 2005 07:48

Gershwin: dat je ervoor moet bidden meen ik serieus. Borkdude is een paar jaar geleden ook gestopt en hij beseft eigenlijk nu pas dat dat alleen is gelukt doordat God hem daarbij hielp. Jezus kan je bevrijden. Belijd je zonde aan Hem en vraag of Hij je ervan wil verlossen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 18 nov 2005 09:20

Mijn vader is destijds ook gestopt.
Hij was toen in de 40 geloof ik.

Hij kwam er toen een beetje achter dat het toch echt heel slecht was.
Vroeger rookten er veel meer mensen. Het was toen nog lang niet zo duidelijk als nu dat het slecht is.

Hij wilde gewoon stoppen, hij stond er achter en het is gelukt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2005 09:27

het is gewoon Just Do It :) ik ben ook gestopt, na 2 jaar roken ongeveer, door het gewoon te doen en te willen.

En ik vind het nog steeds lekker, en vind het erg moeilijk om nee te zeggen op een meeting, maar ik heb tijden niet meer gerookt (alleen vorig jaar op kamp, door de stress een pakje op een dag, toen verklaarde ik me voor gek en ben direct weer gestopt :D)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 nov 2005 11:48

Ik heb ook een keer een weddenschap afgesloten om te stoppen met roken, het ging toen om 100 euro. Die honderd euro maakte me eigenlijk niet zo uit, die had ik nog wel willen betalen, maar het was gewoon mn eer te na om op te moeten biechten dat ik weer was begonnen. Houd je zelf voor dat je niet voor een ander onbder hoeft te doen! Jij stopt, dus je stopt ook!

(zegt iemand die toch weer begonnen is, maar dat was een bewuste keuze...)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2005 11:49

achterlijke keuze
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 18 nov 2005 12:01

Gersh, je moet er onwijs over op gaan scheppen! En rond blerren dat rookte een zwakte is! Doe een vriend van me ook, zelfs al wilde hij weer roken dan durft hij het niet omdat hij bang is om af te gaan.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 18 nov 2005 12:16

Ja ik ben nu 4 maand en n week gestopt.

en ik ga het volhouden. maar niet omdat ik het zelf kan, maar omdat Jezus me helpt. ik kan het zelf namelijk niet nee.
ik laat het ook voor hem, het is een verslaving, en in mijn ogen dus een zonde. bovendien gaat mijn lichaam er aan kapot. daarom laat ik het.
maar zoooow lekker als je gestresst bent he... daarom heb je jezus nodig. anders lukt het je niet.
oh ja, en ik heb een stok achter de deur geplaatst door a f te spreken met een hele groep mensen, als ik weer een sigaret op steek, bak ik een taart voor ze en ik ga 10 km hardlopen. wat ik niet vol kan houden.
precies 2 dingen afgesproken die ik echt vreselijk vind en die ik het liefst niet doe. dus. dat helpt ook.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 nov 2005 13:20

henkie schreef:Ja lekker blijft het. Ook na diverse jaren zonder peuk. Maar in ruil daarvoor krijg je geen longkanker. Prima ruil mijns inziens 8)

Nou, dat is niet gegarandeerd. Zonder te roken kun je ook nog best longkanker krijgen. Gewoon een kwestie van op de bouw met de foute materialen werken of regelmatig in katholieke kerken komen (wierook en kaarsen zijn bepaald niet gezond).

Zenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zenk » 18 nov 2005 14:10

stoppen geeft ook een enorme kick

elke keer als ik een sigaret aangeboden krijg(want ja ze blijven pesten :wink:), en ik zeg nee, geeft dat enorme voldoening. Want je bent elke keer die verslaving de baas. En je staat natuurlijk een heel eind boven al die losers die enorm graag willen stoppen(elke roker wil stoppen) maar het niet kunnen!
vergeet het korreltje zout niet

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 18 nov 2005 17:03

Aragorn schreef:
henkie schreef:Ja lekker blijft het. Ook na diverse jaren zonder peuk. Maar in ruil daarvoor krijg je geen longkanker. Prima ruil mijns inziens 8)

Nou, dat is niet gegarandeerd. Zonder te roken kun je ook nog best longkanker krijgen. Gewoon een kwestie van op de bouw met de foute materialen werken of regelmatig in katholieke kerken komen (wierook en kaarsen zijn bepaald niet gezond).

Je hoeft er zelfs helemaal niks voor te doen of in verkeerde omgevingen te komen om longkanker te krijgen. Mijn lieve overleden oma had ook longkanker en heeft nooit gerookt, nooit wierook gebruikt, etc. Ze begreep zelf ook niet hoe ze eraan kwam...

Maar: roken is superslecht, dus begin er niet aan en stop direct...

Longkanker is in ieder geval geen pretje :?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 nov 2005 17:12

Als er trouwens iemand is die met een voormalige kettingroker wil chatten/mailen, mag je mij pb'en, dan geef ik het mailadres.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2005 17:12

Mijn vader heeft een crusus bij Allen Car gedaan, en zij zei: niks, niets meer, ook niet bietsen en af en toe want dat is NIET stoppen, en je begint dan zo weer :)

En hij is er in 1 middag vanaf gekomen, van 2 pakjes per dag ofzo. En heeft niet superveel last gehad
(oke, eerlijk is eerlijk, dis was 10 jaar geleden, hij hield het 5 jaar vol en is toen voor de gezelligheid af en toe mee gaan roken en hij rookt nu weer gewoon een pakje per dag (sigaren dan :) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 nov 2005 20:26

mystery schreef:
Aragorn schreef:

Je hoeft er zelfs helemaal niks voor te doen of in verkeerde omgevingen te komen om longkanker te krijgen. Mijn lieve overleden oma had ook longkanker en heeft nooit gerookt, nooit wierook gebruikt, etc. Ze begreep zelf ook niet hoe ze eraan kwam...

Ja inderdaad.

Maar: roken is superslecht, dus begin er niet aan en stop direct...

Longkanker is in ieder geval geen pretje :?

Verslaafd zijn is sowieso nooit heel prettig en je kunt véél cd's voor het geld dat je bespaart kopen, zoals onze lieve topicstarter al gemerkt heeft. :D

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 nov 2005 19:16

Tussenstand Gershwin?
Of vraag ik nu moeilijke dingen...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”