Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 15 nov 2005 21:39

Getuigen is de reden van ons bestaan.

In de Schrift zijn getuigens mensen die iets hebben gezien, ergens kennis van hebben genomen en de wettelijke verplichting hebben daarover te spreken. (Leviticus 5:1 en Johannes 3:32) In hun getuigenis beschrijven zij hun ervaring met het gebeuren waarover zij gerechtigd zijn te spreken. Als er zich een situatie voordoet waarin de getuigens moeten spreken en zij besluiten..te zwijgen, wordt dat gezien als een leugen.
Wij komende dagelijks in aanraking met personen en zaken. Het is dan ook juist om te zeggen dat het leven, tot op zekere hoogte, bestaat uit waarnemen. Wij zijn voortdurend getuige van iets. Daaraan valt nauwelijks te ontkomen. Onze levensstijl zegt niet alleen iets over ons, maar in het bijzonder ook over de basis waarop ons karakter bouwen. Wij getuigens of van de waarheid, of van de leugen. Er bestaat hierin geen neutraal terrein (Jesaja 43: 8-11)

God de Vader leert ons te getuigen "Wees Mijn getuigen. Wij zijn geen slaaf van onvoorspelbare krachten waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen. De Hemelse Schepper heeft ons de vrijheid gegeven te kiezen voor wie wij willen zijn. Hij wil graag dat wij voor Hem getuigens. Van nature is ons hart geneigd om voor de leugen te getuigens door middel van een zondig en opstandig hart en leven. Maar om een getuige van Christus en Gods waarheid te zijn dienen qij volmondig "Ja" te zeggen op de oproep en Hem ons als zijn Getuigen te laten aanwijzen. Jezus verscheen aan Paulus en zei tegen hem:

"Maar kom nu overeind, sta op, want ik ben aan je verschenen om je aan te stellen als mijn dienaar, opdat je bekend zult maken dat je mij hebt gezien en zult getuigen van alles wat ik je nog zal laten zien (Handelingen 26:16)

Jezus spreekt hier dus ook over de toekomstige plannen die Hij heeft. Jezus spreekt hier dus over de Profetie die alleen ten deel kan vallen aan hen die Gods wet navolgen en groeien in de constitutie van Zijn Rijk.

Het was en is niet alleen Paulus die deze ervaring kan ervaren en beleven. Elke Christen die in relatie met de wet van het Geestelijk Rijk leeft kan door God geroepen worden om een waarlijke getuige van Hem te zijn. Het Levend Schriftwoord is duidelijk daarin dat de Christen in geen enkele andere macht kan getuigen. Elke andere macht elke andere wet elk ander gebod dat wij buiten de geboden om menen na te moeten volgen en geen voorbeeld in de Heilig Geest kan zijn of vinden in Diens gezag (Jesaja 8:20) leidt tot dwaling en verkeerde voorstelling van zaken.

Christus bevestigd en toont aan ons dat er geen andere wet en geboden zijn of Macht (dus ook de zondag niet en de Paus zeker niet) alsook geen andere Rots (Petrus in de essentie van Rome dus ook niet).

Hij leert dat duidelijk hier:

Jesaja 44: 8-10

Vreest dan niet en verschrikt niet; heb ik het u niet van dien tijd af doen horen en het verkondigd? Want gij zijt mijne getuigen, of er een God is buiten Mij? Er is geen andere steenrots, Ik ken er geen.
9 De afgodenmakers zijn allen ijdel, en hunne kunstige werken zijn van geen nut; zij zelven zijn hunne getuigen; zij zien niets en merken ook niets, daarom moeten zij te schande worden.
10 Wie zijn zij, die een god maken, en beelden gieten, die geen nut doen?
11 Zie, al hunne metgezellen worden te schande; want de werkmeesters zelve zijn niet meer dan mensen, al kwamen zij ook allen te zamen, moeten zij nochtans vrezen en te schande worden.
U mag voor uzelf uitmaken waar u de werkelijkheidvan deze zaken in de wereld ziet en ervaart!

Deze waarschuwing van de Heiland, laat aan duidelijkheid niets te wensen over, denk ik!

De waarheid zal ons vrijmaken, maar niet als we er geen kennis en inzicht van hebben of er naar willen zoeken, als wij zoeken dan vinden het ook. God de Vader is geen leugenaar en niet aan verandering onderhevig. Zolang we de waarheid niet erkennen, de wet die ons vrij maakt niet tot een dagelijkse maatstaf van ons leven, als naar de gewoonte en niet naar de dode-letter, leren ervaren, dan zal er ook geen groei zijn in Zijn Geest.

We kunnen van alles beweren en proberen de waarheid te leren kennen door ons zelf op een dwaalspoor te zetten en geen andere weg te willen inslaan.

De Here overvraagt niet, de Here heeft slechts 10 simpele regels gesteld als de grondwet voor Zijn Rijk. Wie zich overvraagt voelt, zoekt slechts een excuus, wie aandachtig voor zichzelf het Evangelie bestudeerd door de Heilige Geest, zal groeien, God is geen mysterie en laat zich -dan niet onbetuigt. God overvraagt niemand, wie dus meent Gods woord, hier niet anders gepubliceerd, mist de intense relatie in het Geestelijke aspect van de Heiland zelf.

Wie echter studeerd en luistert naar wat mensen soms zeggen en willen inzien wat zulke boodschappen betekenen, zal groeien. Immers Jezus gebruikt mensen tot aan de wederkomst om Zijn boodschap aan de harten van oprecht en betrouwbare zoekende mensen, te openen. ( (Openbaring 17:12 en 19:10)

De geboden en de wet zijn de enige maatstaf voor het oordeel van elk mens. Zij die voorgeven een Christen te zijn in de essentie van Zijn voorbeeld worden het eerst geoordeeld. Hun verantwoording voor hun uitspraken en bewering een Christen te zijn, worden het eerst aan de boeken gestaafd. Zoals we hebben kunnen lezen worden we verantwoordelijk gehouden voor hetgeen we beweren. Vele predikanten en theologen zullen eens beseffen wat zij de mensen hebben voorgehouden. (Hebreeën 8:8-10 en Deut. 28:1-14)

Maatstaf voor het oordeel Prediker 12:12-15 en Jakobus 2:7-13

Ik verkondig de boodschappen van de 3 engelen sinds mijn Doop iop 22 mei 1982 en ben nog nooit afgeweken van mijn pad in dat opzicht. Ervaringen en groei zjn mij ten deel gevallen. Ik besef dat mijn verantwoordelijk torenhoog reikt. Toch vertroue en bouw ik nog dagelijks op Mijn Heiland en Verlosser, omdat ik weet dat ik boeven Mijn Meester niet kan staan en dagelijks val.

Wie zegt ik ken Hem en zijn wet en geboden niet onderhoud, is een legenaar en in dien is de waarheid niet; maar wie Zijn Woord bewaart in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt, want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardigd, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

1 Johannes 2:4-5 en Romeinen 2:13 in elkaar verweven.

Gods zegen!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 16 nov 2005 18:28

18 Hier is de wijsheid nodig. Wie verstand heeft, die berekene het getal des diers; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.[/color]

Voordat je antwoord geeft Spacy, eerst eens goed op je in laten werken wat hier staat en wie het openbaard! Vooral vers 18 eerste deel!

666 staat voor Nero, niets anders. Het is onzin om te beweren dat er in de toekomst iets met 666 gaat gebeuren, tenzij in toespelende zin.
Johannes verwijst hier naar Nero in getalsvorm, omdat dat in die tijd populair was en hij zo in bedekte termen naar het keizerlijk huis kon wijzen.

Ik verkondig de boodschappen van de 3 engelen sinds mijn Doop iop 22 mei 1982 en ben nog nooit afgeweken van mijn pad in dat opzicht. Ervaringen en groei zjn mij ten deel gevallen. Ik besef dat mijn verantwoordelijk torenhoog reikt. Toch vertroue en bouw ik nog dagelijks op Mijn Heiland en Verlosser, omdat ik weet dat ik boeven Mijn Meester niet kan staan en dagelijks val.

Tjonge, wel een hoog beeld van jezelf zeg. Goede remedie: wat minder op internet surfen naar allerlei broodje-aap verhalen.

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 17 nov 2005 10:07

schriftgeleerde schreef:

Cicero schreef:
Tjonge, wel een hoog beeld van jezelf zeg. Goede remedie: wat minder op internet surfen naar allerlei broodje-aap verhalen.

Even iets minder kon dat ook wel Cicero :?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 nov 2005 10:23

Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.

Ik verkondig de boodschappen van de 3 engelen sinds mijn Doop op 22 mei 1982 en ben nog nooit afgeweken van mijn pad in dat opzicht. Ervaringen en groei zjn mij ten deel gevallen.

Allereerst wil ik je wijzen op de plaats van de engelen, engelen zijn boodschappers van God ze weten dus uitzichzelf niets meer dan wij, pas als God hun iets verteld om te boodschappen weten zij dit. Daarom lijkt mij het ook vreemd dat je nu in de naam van drie engelen spreekt.

Doordat engelen boodschappers zijn zie ik ook niet in waarom ze dan niet direct spreken, in jou geval hebben de hemelse boodschappers zelf ook een boodschapper. Nog enger vind ik het worden als je spreekt over DE drie engelen, de drie grote boodschappers van de Almachtige God, die slecht heel spaarzamelijk voorkomen in de Bijbel (Gabriel, Rafael en Michael).

De Schrift is duidelijk, over de tijd en de ure van de komst van God weet niemand zelfs de engelen niet. Ik weet niet hoe jij engelen ziet, maar ik zou je willen vragen om goed na te denken over het geen je zegt. Hou in je achterhoofd dat satan ook een engel was en is gevallen. Satan kan komen als een briesende leeuw maar ook als een engel van het licht.. (Lucifer : Morgenster; engel des lichts).

Ik ontken de gave van de profetie niet, je hebt zeker goede dingen gezegt maar nu krijg ik toch meer dan gewoon kippenvel van je.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 17 nov 2005 12:51

amigo schreef:Even iets minder kon dat ook wel Cicero :?
Och jawel, maar ik ben lichtelijk geïrriteerd over zulke nonsens.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 nov 2005 12:52

Cicero schreef:
Ik ben het met je eens hoor ;-) Valse profeten hoef je niet te knuffelen 8)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 nov 2005 13:03

Openbaring 13
1 En ik zag uit de zee een beest opkomen met tien horens en zeven koppen; en op zijn horens tien kronen en op zijn koppen namen van godslastering.

uit de zee: de zee wordt vaak uitgelegd als de afgrond van deze aarde, de onderwereld, waar dood, verderf en zonde thuishoren.
namen van godslastering: het is duidelijk voor christenen deze macht te kunnen herkennen.

2 En het beest, dat ik zag, was een luipaard gelijk, en zijn poten als van een beer en zijn muil als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht en zijn troon en grote macht.

luipaard: sluw
poten als een beer: staat stevig
muil als een leeuw: macht, doormiddel van woorden.

3 En (ik zag) een van zijn koppen als ten dode gewond, en zijn dodelijke wond genas; en de gehele aarde ging het beest met verbazing achterna,

1 van de 7 koppen was dus (bijna) dood
maar een 7-koppige verleidende macht, ik denk dat dit met 7 kenmerken/eigenschappen te maken heeft, waarvan 1 bijna uitgestorven was?

4 en zij aanbaden de draak, omdat hij aan het beest de macht gegeven had, en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is aan het beest gelijk? en: Wie kan er oorlog tegen voeren?
5 En hem werd een mond gegeven, die grote woorden en godslasteringen spreekt; en hem werd macht gegeven dit tweeënveertig maanden lang te doen.

en dan wordt er hier een tijdseenheid genoemd, of dit een symbolische lengte qua tijd is of letterlijk, doet er in het verband even niet toe, maar het is duidelijk dat een flinke tijd deze macht op de wereld heerst.

6 En (het beest) opende zijn mond tot lasteringen tegen God, om zijn naam te lasteren en zijn tent en hen, die in de hemel wonen.

vraag je nu aan christenen die geleden hebben onder het coomunisme, nazi-bewindt, of welke vormen dan ook waarin christenen zijn gemarteld en gedood, dan kunnen die uit eigen ervaring je de troost van deze verzen uitleggen,
ze zullen je vertellen dat God hen dit al van te voren had duidelijk gemaakt, dat ze zouden lijden onder een aardse-leider die het leifst alles wat naar God wijst uit zou bannen.

7 En hem werd gegeven om tegen de heiligen oorlog te voeren en hen te overwinnen; en hem werd macht gegeven over elke stam en natie en taal en volk.

het gaat zelfs verder, deze macht zal wereldwijd duidelijk herkenbaar zijn!
ik denk dat zoals we nu bij elkaar zitten dit moment in ieder geval nog niet aangebroken is.

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen het (beest) aanbidden, ieder, wiens naam niet geschreven is in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld.

maar hier staat direct weer troost in, wij mogen weten dat we hiervoor niet hoeven te vrezen, alhoewel het voor ons ogen kan gaan afspelen

9 Indien iemand een oor heeft, hij hore.

horen: luisteren naar wat van God komt!, en dat is niet er bij gaan verzinnen wat we mensen nog extra bedenken.

10 Indien iemand in gevangenschap voert, dan gaat hij in gevangenschap; indien iemand met het zwaard zal doden, dan moet hij zelf met het zwaard gedood worden.
Hier blijkt de volharding en het geloof der heiligen.

een oorlog tegen deze macht voeren zal zinloos zijn.

11 En ik zag een ander beest opkomen uit de aarde en het had twee horens als die van het Lam, en het sprak als de draak.

lam: onschuldig, hier komt dus een soort wolf in schaapslkleren binnen
zie volgende verzen.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest voor diens ogen uit. En het bewerkt, dat de aarde en zij, die daarop wonen, het eerste beest zullen aanbidden, welks dodelijke wond genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel doet nederdalen op de aarde ten aanschouwen van de mensen.
14 En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen, die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest, dat de wond van het zwaard had en (weer) levend geworden is.

liepen de aarde bewoners nog niet achter het eerste beest uit de zee aan, dan zullen ze zeker wel achter deze aanlopen

15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.

samen scheppen ze nog een 3e afgod

16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

en nu kan ik me vergissen, maar vrijwel overl legt men deze laatste verzen uit met de hedendaagse RFID chip technologie.
Zelf denk ik dat dat een mogelijkheid is, natuurlijk kan het hier ook om iets anders gaan, of om iets midner letterlijks,
maar het zal voor iedereen overduidelijk zijn als dit gebeurt, en let op, dit zal dan wereldwijd verplicht worden!

en schriftgeleerde,
ik hoop je hiermee te hebben laten zien dat ik er nu geen complotten zoals stieme VN, foute katholieke kerk, geheime leiders bij hoef te halen, om deze verzen uit te leggen,
het zou jezelf sieren als je dat ook zal doen.

daarbij snap ik ook dat we waakzaam moeten blijven, de kenmerkenen zoals: sluw, machtig, stevig mag al genoeg waarschuwing zijn alszijnde met wat voor tegenstander(s) we hier te maken krijgen.

en om ontopic te blijven,
ja als dit allemaal geburt dan zijn we heel erg dicht bij die wederkomst!!!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 17 nov 2005 13:57

Jonge jonge, Spacy wat een kennis!

Helaas ontbreekt het mij de tijd om hier momenteel op in te gan. Maar bekijk deze site maar alvast, dan heel misschien gaat er een lichtje branden.
Zowel je kennis van de Heilige Schrift, in het Getuigenis van Christus stellen eigenlijk jniet zoveel voor. En dat is jammer. Op één enkel punt kan ik wel wat terugvinden van de "Waarheid"
Maar als je een Getuige van Christus wilt worden Spacy, dan moet je nog heel vel leren, door gebed en studie.
Want tenslotte stuurt Jezus Zijn volgelingen de wereld in okm te getuigen van zowel Hem als de profetie.

Lees eens wat Johannes 1:7 daar over te zeggen heeft!

9 Dit was het waarachtige licht, dat, in de wereld komende, alle mensen verlicht.
10 Hij was in de wereld, en de wereld is door hem gemaakt; en de wereld kende hem niet.

En als je Openbaringen dan nog niet begrijpt jonge, dan weet ik het niet.

Er is maar één kracht die, dat gene wat wordt gezegd, in de juiste banen kan leiden, als wij er voor open willen staan. En dat is de Heilige Geest:

Jesaja 8:20-22

20 Naar de wet en naar de getuigenis! Indien zij dat niet zeggen, zo zullen zij den dageraad niet hebben,

21 maar zij zullen in het land rondom gaan, zwaar gedrukt en hongerig; en als zij honger lijden, zullen zij toornig worden, en vloeken op hunnen koning en hunnen God; en zij zullen naar omhoog staren,
22 en zullen de aarde aanzien, en niets vinden dan droefenis en duisternis; want zij zijn verbijsterd door angst, en gaan dwalend in het duister.

Hier alvast een interessante studiesite, goed over nadenken en bidt de Here om inzicht:

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF

Ik hoop Spacy dat het "zichtbare" je dan maar tot Geestelijk inzicht kan brengen. Jezus lert dat we dienen te geloven wat we niet zien, en toch ervaren.

Je verklaringen slaan werkelijk nergens op. Laat dit een aanmoediging zijn om meer te bidden vor openheid en inzicht. Zelf ben ik al meer dan 22 jaar bezig met Openbaringen en Daniël en noch dagelijks verbazen mij de profetie, in Christus. Het gaat er niet om dat we God geheel (kunnen) doorgronden, maar het gaat er om dat we dienen getuigen in Christus, en dat we beseffen dat Christenen gaven kunnen hebben, die de Heilige Geest aan hen opennbaart. (Openbaring 12:17 19:10)

Veel succes en Gods zegen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 nov 2005 14:10

Beter een getuige van Christus en verfoeid, dan een getuige van drie engelen en geprezen!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 nov 2005 16:22

schriftgeleerde,

Ik dacht dat wijsheid niet met de jaren kwam, maar dat Wijsheid van boven komt.

misschien moet ik even duidelijekr stellen wat er in Openbaring 13 gebeurt
zoals wel bekend lezen we de bijbel in zijn context, en als we voorafgaand aan dit Openabring 12 erbij pakken zien we dat de draak/duivel uit de hemel is geknikkerd.

wat een afgang voor hem, en op wie zal hij dit leiver terug willen reageren dan op Jezus zelf ? wat doet hij dan ook, sluw en listig gaat ie te werk, en geeft zijn macht aan een plaatsvervangende christus hierop aarde die diezelf uitgekozen heeft, hij zoekt hiervoor zijn eigen lam uit, met wonden die genezen, waar de hele wereld voor neer zal knielen.
Ja hier wordt een toneelstuk opgezet waarbij de satan zal doen of de Messias hier op aarde is gekomen!, en helaas vele mensen zullen deze grote leugen op dat moment geloven.

wie horen wil wil het horen!!

goed leren luisteren en kijken, wat nep is doorzien, en Hem zoeken die wel de echte Messias is! dat is waar in dit hoofdstuk voor gewaarschuwd wordt.

een echte messias komt niet vanuti de zee omhoog, komt niet dara weg waar dood en verderf heerst,
nee de echte Messias, Jezus Christus, komt uit de Hemel naar de aarde toe.

zullen we even wat vergelijkingen gaan trekken in dit hoofdstuk?

de leugen - de waarheid

luiaard: sluw - eerlijk
leeuw/beer: brute kracht - geduldig vol liefde
machtsvertoon - zichzelf vernederend
eer voor zichzelf zoekend - eer voor de Vader zoekend
beest uit de zee - Jezus uit de Hemel
gekroon - doornenkroon
dodelijke wond en geneesd - gestorven en opgestaan
beest als een lam voorgesteld - is het echte Lam

maar denk erom, de duivel kan daar niks zelf, tot vier keer toe wordt hem de macht gegeven, evenals bij Job, krijgt hij een moment vrij spel,
maar de gelovigen zullen er niet voor zwichten, hoewel zwaar vervolgd.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 nov 2005 16:29

owja, was het niet zo dat God zijn kinderen verzegeld heeft met een eeuwig verbond?

en de aap (satan) van God, wil in deze leugenshow, ook zijn volgelingen verzegelen, daar gaat dit laatste vers over.

Zie je tot hoever satan gaat met het imiteren van Gods plan met deze wereld?
daarvoor worden we gewaarschuwd!!!

wie horen wil die hore.

caballero
Verkenner
Verkenner

Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

Berichtdoor caballero » 17 nov 2005 17:04

Ik wil even ingaan op de engelen van Schriftgeleerde. Daar werd nogal tegen geprotesteerd. Maar als je de 7 brieven in Openbaring leest, dan wordt daar ook gesproken over engelen. Schrijf aan de engel der gemeente die te ... is. Dat zijn gewoon de voorgangers van die gemeente. Dat wat engelen betreft.

Ik wil ook reageren op wat Spacy schreef.

Een beest is in de profetie gewoon een wereldmacht. Lees Daniël 7 maar. Het vierde dier is het vier koninkrijk op aarde, enz.

Over dat de duivel zich als Christus voor gaat doen, dat is echt anti-christ. Anti betekent niet alleen "tegen", maar ook "zich voordoen als". De oude theologen zagen de paus als antichrist, die zegt de plaatsvervanger van Christus te zijn op aarde.

Een chip geïmplanteerd als merkteken, zou heel goed kunnen.
Maar dat sprekende beeld zie je ineens als symbolisch. Ik zie in dat sprekende beeld de huidige beeldcultuur. In de grondtekst staat er eigenlijk "afbeelding". Een sprekende afbeelding. film, tv. video, dvd.

Het hoeft niet perse een wet te worden, dat merkteken, maar wel stilzwijgend gedwongen worden. Internet is ook niet verplicht, maar je wordt gewoon gedwongen. Mijn dochter moest pas schoolboeken bestellen. Dat kon alleen dmv Internet.

sprekend beeld en merkteken wordt in één adem genoemd in Openbaring 14 verse 11: "En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid die het beest aanbidden en zijn beeld en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt".

Lees en huiver.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 17 nov 2005 17:20

dankje callabero, voor de correctie/aanvulling,
jij weet tenminste hoe je normaal iets uitlegt :)

al heb ik me twijfels erbij dat het beest uit de zee een wereldmacht is,
ik weet dat er een vergelijking te trekken is met het beeld dat nebukadnesar zag, dat ook de wereldmachten voorstelde,

maar ik zie eerder een groter gevaar in een persoon met uitzonderlijke kracht die denkt voor een messias te kunnen spelen,
de tegenwoordige wereldpolitiek leert allang dat we niet zomaar achter andere landen aanlopen, hoe groot en machtig ze ook zijn,
en blijven genoeg landen over die daar niet voor buigen.

maar een persoon weet veel vaker met zijn karisma en daden roem te oogsten, en vanwege de grote verspreiding van de media, is het niet zo raar dat 1 iemand door velen aanbeden kan worden.

daarom kan het beest uit de zee juist heel goed een persoon voorstellen,
wat satan hier tenslotte wil doen is Jezus immiteren.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 nov 2005 19:59

Ik wil even ingaan op de engelen van Schriftgeleerde. Daar werd nogal tegen geprotesteerd. Maar als je de 7 brieven in Openbaring leest, dan wordt daar ook gesproken over engelen. Schrijf aan de engel der gemeente die te ... is. Dat zijn gewoon de voorgangers van die gemeente. Dat wat engelen betreft.
En waarom zegt hij dan niet gewoon ik spreek namens de drie voorgangers van mij gemeente?

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 17 nov 2005 20:30

Raido schreef:
Cicero schreef:
Ik ben het met je eens hoor ;-) Valse profeten hoef je niet te knuffelen 8)

Wie zegt dat hij een valse profeet is?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Terug naar “Archief”