Jongerenavond Doorn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 01:10

jostitosti schreef:Om nog in te gaan op het discussiepunt of je niet naar plaatsen moet gaan waar moedwillig de naam van God ten voete getreden wordt: waar staat dit in de bijbel? nogmaals als je naar een supermarkt gaat kun je er ook vanuit gaan dat er weleens gevloekt wordt als iemand een doos sinasappelen op zn teen laat vallen..... is dat een reden om dan niet meer naar die supermarkt te gaan? Dan weet je dus ook dat God naam gelasterd wordt.... in de trein kun je er ook vanuit gaan dat er mensen in zitten die Gods naam lasteren. Hoe ga je daar dan mee om?

vreemd dat ik dat nog niet heb meegemaakt in al die tijd dat ik bij de supermarkt kom :roll:
treinene doe ik ook niet... ga veel liever met de auto!

Waarom wil je dat alle pasklare antwoorden in de Bijbel staan? Als dat zo zou zijn dan hadden we niets meer te vragen aan God! Hoefden we ook niet te leren vertrouwen op God dat Hij ons zal duidelijk maken wat Hij van ons vraagt.

vrijdagavond heb ik al iemand beloofd om wat voor ze te doen dus dat gaat niet lukken!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 09:25

omega schreef:Joh. 15: 10 Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde.

maar deze teksten zeggen niets over dat je weg moet blijven bij plekken waar Gods naam gelasterd wordt.... dat is de conclusie die jij er uit trekt....
Deze tekst gaat over het bewaren van geboden.... ik zie niet in hoe ik door naar een discotheek te gaan Gods geboden overtreed....

omega schreef:Math. 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

Deze gaat over de wil Mijns Vaders doen, wat die wil dan is daar wordt niet op ingegaan... of God wil of je niet naar plekken gaat waar Zijn naam gelasterd wordt...daar geeft die tekst geen uitsluitsel over....

omega schreef:Jullie zijn overigens wel enorm gefocusd op die vloekende klanten. Ik doe regelmatig boodschappen in een supermarkt, maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen.

Wij hebben het veel over vloeken omdat jij het hebt over plekken waar Gods naam gelasterd wordt.....dus geven we voorbeelden....

jij komt geen vloekende klanten tegen....dat betekent niet dat ze daarom niet naar die supermarkt komen..... ze zijn er wel.... er komen wel mensen die Gods naam bewust lasteren......

omega schreef:Je noemt nu allemaal plaatsen waar je min of meer gedwongen wordt om te komen. Sinds wanneer ben je verplicht om naar een disco te gaan?

Dat is erg relatief.... Je bent nergens toe gedwongen. Sinds wanneer wordt je gedwongen naar de supermarkt te gaan? Je kan toch ook je eigen eten verbouwen. Regen water zuiveren. Heel sober leven.... Dan kom je iig niet op plekken waar mensen Gods naam moedwillig ten voete wordt getreden.

omega schreef:Hmm, dan wordt het dus tijd dat ik mijn lidmaatschap opzeg.

Je wordt ook niet gedwongen lid te worden van de EO. Ga er maar vanuit dat daar mensen daar ook weleens vloeken of iets anders doen wat tegen God in gaat.....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 nov 2005 14:00

Gerdien B. schreef:treinene doe ik ook niet... ga veel liever met de auto!

Gerdien toch :o Milieu, rentmeesterschap... 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:10

Gershwin schreef:
Gerdien B. schreef:treinene doe ik ook niet... ga veel liever met de auto!

Gerdien toch :o Milieu, rentmeesterschap... 8)

jaja... ik doe de milieu vriendelijkste benzine in de tank :mrgreen:

maar om ff terug te komen op het voorgaande:

Ik vind dit geen discuseren meer. Zo kunnen we nog wel een tijd door gaan. Alles wordt wel erg door gedreven zeg.
Als je wil kan je alles wel zo draaien zodat het toch goedgekeurd wordt.
Erg jammer dat er niet wwat meer gerelativeerd kan worden.
Nu wordt er van uit gegaan: dit vind ik en dat is goed en ga net zo lang door tot ik mijn gelijk heb.
Een verloren discussie is dat.

Zodra jij mij een nummer geeft die gemaakt en gedraait wordt tot ewer van God, stuur hem dan maar door. Wil er dan zeker wel is naar gaan luisteren.

op de jongerenavondforum is deze discussie ook aan de gang en ik wil toch iets quoten van daar:

Wat ik zelf zou willen zeggen waarom ik geen house luister. Als ik de Bijbel goed volg, dan merk ik daarin dat de Heilige Geest vooral door de stilte werkt. House is als ik het goed heb (in het algemeen) behoorlijk heftig. Flinke beats erin e.d. Dat werkt juist enorm opwindend. Het lijkt mij, dat dit je dan juist afdrijft van de Heere in plaats van naar Hem toedrijft. Worship muziek waarin met een et is voor mij zo enorm tegennatuurlijk. (harde) Dreunen, dat correspondeert mijns inziens niet met het harmonieuze van God.
Dit is zomaar iets wat op dit moment in me opkomt.

super mooi uitgelegt!! en sluit ik me volledig bij aan :wink:

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 16:15

lees psalm 150....

staat overigens ook op het jongeren avond forum....

de links naar de muziek heb ik je al gestuurd, maar je hebt ze naar eigen zeggen gelijk weer weggeklikt....

Gerdien B schreef:Nu wordt er van uit gegaan: dit vind ik en dat is goed en ga net zo lang door tot ik mijn gelijk heb

ik ga niet net zo lang door totdat ik mn gelijk heb. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar de argumenten die tot nu toe zijn aangedragen vindt ik niet steekhoudend genoeg om te zeggen dat je een muziekSTIJL af kunt keuren....

Gerdien B schreef:Erg jammer dat er niet wwat meer gerelativeerd kan worden.

wat bedoel je daar precies mee?

Gerdien B schreef:Als je wil kan je alles wel zo draaien zodat het toch goedgekeurd wordt.

niet alles, daar discussieren we juist over. Het hangt mijns inziens samen met de motivatie om naar een bepaalde stijl te luisteren...
Laatst gewijzigd door jostitosti op 15 nov 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:20

jostitosti schreef:lees psalm 150....

staat overigens ook op het jongeren avond forum....

de links naar de muziek heb ik je al gestuurd, maar je hebt ze naar eigen zeggen gelijk weer weggeklikt....

Gerdien B schreef:Nu wordt er van uit gegaan: dit vind ik en dat is goed en ga net zo lang door tot ik mijn gelijk heb

ik ga niet net zo lang door totdat ik mn gelijk heb. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar de argumenten die tot nu toe zijn aangedragen vindt ik niet steekhoudend genoeg om te zeggen dat je een muziekSTIJL af kunt keuren....

lees nog is ff goed
eerst geopend en daarna wegeklikt omdat het tegen alles indruisde en ga dan niet door met luisteren er naar!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:23

jostitosti schreef:
Gerdien B schreef:Erg jammer dat er niet wwat meer gerelativeerd kan worden.

wat bedoel je daar precies mee?

dat alles zo zwart wit wordt afgeschildert.

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 16:24

wie doet dat dan?

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 16:25

Gerdien B. schreef:lees nog is ff goed
eerst geopend en daarna wegeklikt omdat het tegen alles indruisde en ga dan niet door met luisteren er naar!!

heb je naar de teksten geluisterd? waarom druisde het tegen alles in?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:26

jij!!!!

ik irriteer me er gruwelijk aan! je weet net zo goed als mij dat je niet elke dag een vloek hoort in de supermarkt enzo en als dat wel is zoek dan een ander op . was dat nou voor kolder om alles zelf te gaan verbouwen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:29

jostitosti schreef:
Gerdien B. schreef:lees nog is ff goed

heb je naar de teksten geluisterd? waarom druisde het tegen alles in?

soms heb je ook gevoel en ik weet gewoon dat ik het niet moet draaien omdat het me al eerder van God af heeft getrokken
soms moet je ook gewoon naar je geweten luisteren

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 16:34

je stelt zelf de regel dat je niet op plekken mag komen waar Gods naam gelasterd mag worden..... als voorbeeld geef je een houseparty....

als je dan consequent bent, moet je dat op alles toepassen.... dus ook op supermarkten en terrasjes..... ook al wordt Gods naam niet gelasterd op het moment dat jij daar aanwezig bent....het gebeurt wel....

Het punt daarin is dat die regel dat je niet op plekken mag komen waar Gods naam gelasterd wordt dus niet opgaat..... anders krijg je inderdaad kolderieke situaties als dat je dus zelf dingen moet gaan verbouwen omdat je anders op een plek komt waar Gods naam gelasterd wordt....

bovendien vindt ik dat jij dingen ook zwart wit ziet en niet relativeerd...
housemuziek is van de duivel, punt.....
geen enkele nuance.....
als ik je links stuurt luister je twee seconden en heb je je oordeel al klaar..... jammer...

dan ben je net zo zwart wit bezig...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2005 16:41

jostitosti schreef:je stelt zelf de regel dat je niet op plekken mag komen waar Gods naam gelasterd mag worden..... als voorbeeld geef je een houseparty....

als je dan consequent bent, moet je dat op alles toepassen.... dus ook op supermarkten en terrasjes..... ook al wordt Gods naam niet gelasterd op het moment dat jij daar aanwezig bent....

Het punt daarin is dat die regel dat je niet op plekken mag komen waar Gods naam gelasterd wordt dus niet opgaat..... anders krijg je inderdaad kolderieke situaties als dat je dus zelf dingen moet gaan verbouwen omdat je anders op een plek komt waar Gods naam gelasterd wordt....

bovendien vindt ik dat jij dingen ook zwart wit ziet en niet relativeerd...
housemuziek is van de duivel, punt.....
geen enkele nuance.....
als ik je links stuurt luister je twee seconden en heb je je oordeel al klaar..... jammer...

dan ben je net zo zwart wit bezig...

ik denk dat jij best begrijpt dat er verschil tussen een supermarkt of een houseparty!

daarnaast zeg ik de Bijbel na: het is of van God of van de duivel en er is geen tussen weg.
Als alles draait om sex, drank en niet om de eer van God. Dan mag jij er wel heen gaan met doel om daar God te gaan prijzen, maar daardoor verander je het doel en opzet van de avond niet mee. Daar gaat het mij om!

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 15 nov 2005 17:03

natuurlijk begrijp ik het verschil....

maar winkels hebben vaak als doel zoveel mogelijk geld te verdienen.....zoveel mogelijk winst te maken, als het moet over de rug van anderen (kinderarbeid)of de natuur (benzine voor je auto).....

maar goed het gaat jou erom dat jij vindt dat je als christen God niet kan prijzen op een plek waar alles om seks en drank gaat.... waarom vindt je dat het niet kan?

Gerdien B schreef:soms heb je ook gevoel en ik weet gewoon dat ik het niet moet draaien omdat het me al eerder van God af heeft getrokken

als we ons gevoel als maatstaf nemen dan kunnen we inderdaad alles wel goed gaan keuren.....maar als het je van God houdt, draai het niet!!! maar omdat het jou van God af houdt, betekent dat NIET dat voor een ander ook zo is.....

debutler

Berichtdoor debutler » 15 nov 2005 18:10

Omega schreef:Debutler schreef:
Jaja, christenen vermoorden! Cool! Nee, sorry. Maar waarom zijn zoveel christenen zo bang voor de realiteit? De realiteit zal je vrij maken! Als je bij de Heere Jezus hoort hoef je niet bang te zijn!!

Wanneer hoor je bij de Heere Jezus? Wanneer ben je Zijn volgeling? Volgens mij als je Hem liefhebt met heel je hart en heel je ziel. Waarom zou je dan Iemand die je liefhebt en die jou liefheeft pijn doen door Zijn geboden met voeten te treden? Als je weet dat in een disco al Zijn geboden veracht worden, ja zelfs met genoegen worden overtreden, dan wil en kun je daar toch niet meer zijn? Je gaat toch ook niet met plezier naar een plek waar je ouders beledigd en bespot worden?

De realiteit is dat we in een zondige wereld leven en dat we ieder moment van de dag zonde doen. Er is geen mens die goed doet. Zelfs niet één. Dat beweert althans de bijbel. Dat maakt bescheiden, lijkt me.
Met zulke vooroordelen kan ik niets. Jij vindt het slecht. Ik zie ook de goede dingen. Jij kiest erovor om alles zwart te zien. Veel plezier ermee.
Omega schreef:Debutler schreef:
Compliment... hm... Aangezien je me niet kent en zeker niet begrijpt is het echt wel een beledigng!

Ja, ik heb inmiddels gemerkt dat je graag christenen beledigd, of ze nu wel of niet behoudend zijn.
Ik zoek naar waarheid en vindt veel leugen in de kerken. Dat is voor jou een belediging? Prima.

Terug naar “Archief”