omega schreef:Joh. 15: 10 Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde.
maar deze teksten zeggen niets over dat je weg moet blijven bij plekken waar Gods naam gelasterd wordt.... dat is de conclusie die jij er uit trekt....
Deze tekst gaat over het bewaren van geboden.... ik zie niet in hoe ik door naar een discotheek te gaan Gods geboden overtreed....
omega schreef:Math. 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
Deze gaat over de wil Mijns Vaders doen, wat die wil dan is daar wordt niet op ingegaan... of God wil of je niet naar plekken gaat waar Zijn naam gelasterd wordt...daar geeft die tekst geen uitsluitsel over....
omega schreef:Jullie zijn overigens wel enorm gefocusd op die vloekende klanten. Ik doe regelmatig boodschappen in een supermarkt, maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen.
Wij hebben het veel over vloeken omdat jij het hebt over plekken waar Gods naam gelasterd wordt.....dus geven we voorbeelden....
jij komt geen vloekende klanten tegen....dat betekent niet dat ze daarom niet naar die supermarkt komen..... ze zijn er wel.... er komen wel mensen die Gods naam bewust lasteren......
omega schreef:Je noemt nu allemaal plaatsen waar je min of meer gedwongen wordt om te komen. Sinds wanneer ben je verplicht om naar een disco te gaan?
Dat is erg relatief.... Je bent nergens toe gedwongen. Sinds wanneer wordt je gedwongen naar de supermarkt te gaan? Je kan toch ook je eigen eten verbouwen. Regen water zuiveren. Heel sober leven.... Dan kom je iig niet op plekken waar mensen Gods naam moedwillig ten voete wordt getreden.
omega schreef:Hmm, dan wordt het dus tijd dat ik mijn lidmaatschap opzeg.
Je wordt ook niet gedwongen lid te worden van de EO. Ga er maar vanuit dat daar mensen daar ook weleens vloeken of iets anders doen wat tegen God in gaat.....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....