Ik ben vol goede moed begonnen bij bladzij 1, maar op bladzij 3 was ik drie kwartier verder dus ik ben maar even gestopt..
Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die één of meerdere van de in de openingspost genoemde trekken vertonen. (1)
Ik denk dat er ook zijn die deze trekken hebben maar ze op meesterlijke wijze weten te verbergen omdat ze zich ervoor schamen. (2)
Dan denk ik ook dat er vrouwen zijn die géén van deze trekken vertoont of verbergt maar dan vraag ik me af wat er verder voor lol aan is aan zo'n vrouw. (3)
Ik ben zelf een vrouw (ff duidelijk voor degene die misschien denken dat Corine een jongensnaam is) en ik wilde wel eens dat ik in de huid van mn man kon kruipen. Gewoon eens aan de puzzel hoe zo'n vrouw in elkaar steekt en wat er in het diepste innerlijk allemaal voor raadsels rondwaren. Het is natuurlijk makkelijk om te weten wat je aan een vrouw hebt, dat ze eerlijk en spontaan is en niet gelijk denkt dat je wat van of met dr wilt. Openheid uitstraalt en noem nog maar wat typische -dit-is-de-ideale-vrouw- illusies.
Maar daar hebben we een ander wezen voor op aarde: DE MAN.
Bovenstaande is niet om de gek ermee te steken hoor boekenlezer, ik geloof best dat je van vrouwen baalt als ze zo op je overkomen. Misschien handig idee om altijd in je achterhoofd te houden dat er ong drie groepen zijn. Bovengenoemd dus hé. (ik heb ze even genummerd..)
Als je weer eens kennis hebt aan een vrouw dan kun je ze met een gerust hart even in een *hokje* plaatsen en proberen verder uit te vissen of je er al dan niet de moeite voor wilt nemen om er mee om te leren gaan. Want mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend, je moet ze echt per stuk bekijken. En nobody is perfect, my name is...