Heb je (wel eens) een relatie via internet (gehad)?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heb je (wel eens) een relatie via internet (gehad)?

Ja, via een contactsite
4
3%
Ja, via een gewone site of MSN
16
10%
Ja, via Refoweb
40
25%
Nee, maar ik zou er geen problemen mee hebben.
65
41%
Nee, ik moet er niet aan denken.
28
18%
...anders namelijk (zet je antwoord in een post)
6
4%

Totaal aantal stemmen: 159

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 10 okt 2005 10:51

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 okt 2005 11:20

tsja...via refoweb ja, maar was strikt geheim!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 okt 2005 13:11

Ook via Refoweb, maar dat behoort tot het verleden :D .

Wendela
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wendela » 10 okt 2005 13:12

Debor@ schreef:Ook via Refoweb, maar dat behoort tot het verleden :D .
Jij zegt: "Ik voel me helemaal alleen".
God zegt: "Ik zal je nooit begeven of je verlaten".
(Hebreeen 13:5).

www.wendelina.web-log.nl

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 12 okt 2005 14:27

Javaca schreef:Heb maar op anders geklikt,

Heb via een gitaarforum een -inmiddels zeer goede- vriendin leren kennen.

Het verhaal gaat zo:
Op een gitaarforum kwam er iemand met een beginnersvraag die al heel vaak gesteld was. De rest van dit forum reageerde er nogal vervelend op.
Aangezien het MSN adres in het profiel stond heb ik deze persoon toegevoegd en de vraag beantwoord. Na wat heen en weer gechat, (zomervakantie, beide alleen thuis, tot heeel laat door chatten) kwamen we er achter dat we maar 8 km uit elkaar wonen en beide eerstejaars studenten aan de zelfde lerarenopleiding zouden worden. In september elkaar voor het eerst ontmoet op de introdag en sindsdien goede vrienden. Het is zelfs zo dat zij (studente AK) vooral vrienden heeft in mijn vakgroep (gs).

Het is niets meer dan een goede vriendschappelijke relatie. De vriendschap gaat wel veel dieper dan veel liefdesrelaties in mijn omgeving. Dit komt mede doordat de persoon in kwestie vrij zwaar depressief is en ik haar samen met een (letterlijk door God gezonden) vriendin opvang.

dit is idioot....
ik ben die laatste vriendin. inmiddels zijn we bijna een half jaar samen.

die depressieve vriendin vertelde dat ze iemand had leren kennen via t internet. ik zei dat ze ermee moest oppassen omdat dat niet veel goeds kon opleveren. maar ik leerde javaca kennen en werd al vrij snel verliefd op hem. en gelukkig bleek dat wederzijds te zijn. dus zodoende is t voor mij ook : anders;...
Afbeelding

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 okt 2005 14:35

esra schreef:dit is idioot....
ik ben die laatste vriendin. inmiddels zijn we bijna een half jaar samen.

die depressieve vriendin vertelde dat ze iemand had leren kennen via t internet. ik zei dat ze ermee moest oppassen omdat dat niet veel goeds kon opleveren. maar ik leerde javaca kennen en werd al vrij snel verliefd op hem. en gelukkig bleek dat wederzijds te zijn. dus zodoende is t voor mij ook : anders;...

:8>

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 12 okt 2005 14:40

Anders namelijk.....

Het begon met een paar weken mailen.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 14 okt 2005 12:07

via msn, maar eigenlijk toch een beetje indirect met refoweb. Een vriendin van hem kende ik via de chat van refoweb. Zij had mijn mail adres en van het 1 kwam zo het ander... :lol:
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 15 okt 2005 07:02

Ja ook weleens van v8power... :) was toen niet echt iets geheims aan ofzo... maar ik ga hem in deze week waarschijnlijk ffkes een keertje opzoeken :mrgreen:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

topkok

Berichtdoor topkok » 04 nov 2005 01:26

versieren via refoweb vink wel altijd heel leuk:D:D

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 nov 2005 11:07

Ik heb een bijzonder goede vriend via internet leren kennen 4 jaar terug, via het forum van oneway (forum bestaat nie tmeer geloof ik). Het was voor mij de eerste ervaring om via internet met vreemde mensen in contact te zijn. Het klikte in een discussie erg goed en toen gingen we emailen en smsen. Dat vond ik heel erg leuk spannend. Na een jaar gingen we ook bellen, ik herinner me het eerste telefoontje heel goed. HEt was bizar en ik wist niet wat ik moest zeggen dus heb ik maar gepraat over de honden van de overburen die doodeng zijn.
Uiteindelijk hebben we, na 1,5 jaar elkaar voor het eerst life ontmoet, het klikte enorm goed en we hebben nu al 4 jaar een hele goede vriendschap. Ik weet dat mijn ma vroeg toen ik zei dat ik met hem uit zou gaan: wanneer heb je die jongen dan ontmoet? Ik zei: op een verjaardag van een vriendin. Dat loog ik niet want op de verjaardag van die vriendin kreeg ik zijn eerste mailtje. :mrgreen:

Inmiddels ben ik er steeds makkelijker over gaan denken, contacten maken via refoweb vind ik net zo normaal als contacten krijgen via een jongerenavond, cafe of whatever. Vooral ook omdat ik refoweb safe vind.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 09 nov 2005 18:35

Met dat safe zou ik maar uitkijken. Het is en blijft internet waar iedereen zich kan aanmelden, én anders voor kan doen.
Ook heeft niet élke refo zuivere bedoelingen. Daar wordt helaas vaak té makkelijk over gedacht in mijn ogen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 nov 2005 21:18

Markie schreef:Met dat safe zou ik maar uitkijken. Het is en blijft internet waar iedereen zich kan aanmelden, én anders voor kan doen.
Ook heeft niet élke refo zuivere bedoelingen. Daar wordt helaas vaak té makkelijk over gedacht in mijn ogen.

Absoluut met je eens, maar het is maar net hoe je er mee omgaat...je kan hier bijvoorbeeld naar meetings gaan en zo mensen ook life rustig aan leren kennen. Op die wijze zie ik weinig verschil met contacten leggen via bijvoorbeeld sportclub of een cafe.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 nov 2005 21:22

Inderdaad. De veiligheid is omgekeerd evenredig aan je eigen naïviteit. Het lijkt zowaar de irl-wereld wel. :wink:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 09 nov 2005 21:24

Ik heb inmiddels bijna een relatie met iemand via een christelijke dating site :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”