wij naar de paus of de paus naar ons

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 jun 2003 10:09

Hallo Maranatha,

@@Psalm 12
3 Heer, breng die gladde praters tot zwijgen, snoer de mond van die grootsprekers, die zeggen:
4 Onze tong is ons sterkste wapen, met een grote mond bereik je alles. Wie durft ons aan?
5 ‘Ik grijp in,’ zegt de Heer, ‘want de armen worden onderdrukt, ik hoor hen klagen. Ik breng de bevrijding waar zij naar uitzien.’
6 Op wat de Heer zegt, kun je aan. Zijn woorden zijn zuiver als zilver, als zilver in de oven gelouterd, tot zevenmaal toe.
7 Neem ons onder uw hoede, Heer, bescherm ons tegen zulke mensen, bescherm ons voor altijd.
8 Want overal lopen mensen rond die van u niet willen weten, overal grijpt het kwaad om zich heen.@@

Inderdaad! Wie en ander oordeelt, oordeelt zichzelf:

@@Job 15:6
Daardoor veroordeel jij jezelf en niet ik; de woorden die je spreekt, getuigen tegen je.@@

Wie zegt nu dat ik iemand oordeel. Uw vlag van Israël dekt helemaal de lading niet van mijn postings Maranatha! Want:@@wij naar de paus of de paus naar ons @@ staat in een ander daglicht dan wat Joden meestal eren.

Maramatha: Lees de geschiedenis van WOII en de RK kerk, u zou zich schamen om Psalm 12 als voorbeeld van tegenspraak met mijn postings te nemen. Leest u eerst eens even dat boek :Van Sjabbat tot Zondag van Br. Bacchiocchi, dan zult u misschien de zondag en de Kerkstaat Rome beter begrijpen en u schamen om de Israëlische vlag hier ten tonele te voeren. Ken uw Vaderlandse (en Duitse) geschiedenis!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: paus

Berichtdoor groenrondballetje » 25 jun 2003 15:39

Hoi Boudewijn,

Een lange lap tekst, en de bedoeling is mij niet helemaal duidelijk.

Hoe ik over Bush denk staat o.a. op http://www.geocities.com/groenrondballetje/slang11.html; ik denk dat Bush politieke motivatie verder gaat dan een zuiver economische.

Boudewijn schreef:Zon-dag wereldse dag van "rust" en aanbidding van ede broodheren. Nota bene in de Joodse gelederen moet ik bevestigt horen wat ik -zelf- al jaren weet en onderzocht heb. ALLE denominaties of ze nu wel of niet de "Sabat" onderhouden zullen onder dat juk vallen. "Zal ik nog geloof vinden" zegt de Here Jezus vertwijfelt. Nee, natuurlijk niet. Hijzelf zeht dat er een OVERBLIJFSEL is -vanuit- die denominaties. Welke relgie dat ook mag zijn.

Ik zie het probleem vooral in de wereldse (Farizeese) manier van sabat houden, niet zo zeer in de dag.

Boudewijn schreef:De Gereformeerden- de Hervormden- de Vrijgemaakten- de Baptisten- de Willow Creek aanhangers, de Adventisten kwkaken allemaal dat ze de "ware" en de "enige zijn" Wel Jezus is duidelijk; Zij die de geboden onderhouden en het getuigenis van Jezus hebben, zijn het Overblijfsel.

Zie ook http://www.geocities.com/groenrondballetje/slang11.html :!:

Boudewijn schreef:Met mijn, eertijds Ned. Hervormde basis, heb ik de Here -persoonlijk- leren kennen als mijn persoonlijke Verlosser.

Halleluja!

Boudewijn schreef:Velen kijken (misleid maar oprecht) naar het huidige Israël als wereldse Staat. Iedereen buigt en knielt devoot voor de Joden, die Jezus in essenttie hebben afgewezen, het OT volk dat Jezus verwierp en de opdracht ter zijde schoof, terwijl God dor Mozes een vertwijfelde poging deed om het volkm Israël tot de orde te roepen.
Jezus maakte een eide aan de bevoorrechte positie van dit volk en stelde ALLE mensen in staat om van Hem te (leren) getuigen en het Hemels Koninkrijk te verkondigen.

De Christenen voor Israël misleiding; Ik zie ook meer in Joden voor Jezus, of Heidenen voor Jezus. :wink:

Boudewijn schreef:Nota bene ex-Orthodoxe Joden leren mij, dat wat ik persoonlijk heb ervaren met mijn Heer. Ik lijk CLifford Goldstein wel, die in het boekje Bijbels verklaard zo duidelijk zijn ervaringen als Orthodoxe Jood met een Hemelse God verwoord en aangaaft dat er wel degelijk een over een Overblijfsel spreekt en dat niet iedereen gered wordt, die alsmaar roept dat de gendade voldoende is.

Ik zeg altijd vanuit de Genade mogen we thuis komen en de heiliging van het Geloof zoeken.

Boudewijn schreef:Het gaat er niet om dat we de persoonlijke relaties (en oprecht geloof van een ieder) met God verstoren van anderen, wen moeten de mensen er op wijzen dat er gevaar dreigt en dat Jezus op DEZE wereld gen vrede kan en zal brengen.

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt ...

Boudewijn schreef:Nog even iets over de zondag, welke in zo'n strakke lijn van Rome ligt:

De link Rome - zondag die jij suggereert zie ik niet; Vele protestantse kerken 'aanbidden' de zondag veel meer dan de RK-kerk die weinig moeite heeft met activiteiten op zondag, na de H. Mis in de ochtend.

Boudewijn schreef:En de vierde engel goot zijn uit over de zon en haar werd gegeven de mensen te verzengen met vuur............................................De goddelozen ervaren nu een verschrikkelijke pijn. De combinatie van verzengende hitte en open zweren is niet uit te houden. Er zullen tal van wonderen plaats vinden, NET ALS IN DE DAGEN VAN MOZES; sommige van God, andere van SATAN. De goddelozen zullen niet besefen dat de duivel de gaven van de Geest heeft nagebootst.

Het nabootsen vind je in de Bijbel terug bij de Farizeeers en hun wetticisme. Dus ik denk dat je het vandaag de dag terug vind bij de aanhangers van het wetticisme. Daarom begrijp ik jouw verwijzing naar de RKK niet, omdat die kerk niet wetticistisch is. Daarmee wil ik niet zeggen dat de RKK alles goed doet, maar van wetticistisch gedrag kun je ze moeilijk betichten.

Boudewijn schreef:(zondag i.p.v. Sjabbat bijvoorbeeld,

Is algemeen aanvaard bij RKK en protestant Christelijken. Overigens was de fout van de Farizeeers niet de keuze van de dag, maar de manier van invulling van de sjabbat; ze spraken Jezus erop aan dat Hij aren opraapte voor eigen consumptie.

Boudewijn schreef:Heilige Mis i.p.v. een direct persoonlijke relatie met de Here door de Heilige Geest van een opgestane en levende Verlosser, die VAN HET KRUIS IS OPGESTAAN).

De H.Mis is vergelijkbaar met de protestantse dienst met avondmaal. De RKK stimuleert nadrukkelijk het hebben van een persoonlijke relatie met de drie-een God.

Boudewijn schreef:Velen die wonderen hebben verricht en wonderwerken hebben gedaan, hebben Gods Sjabbat vetreden en hen, die de dag eerbiedigen VERVOLGD (zoals ik hier -alhoewel onbedoeld uit gebrek aan inzicht) zou kunnen ervaren. Diegenen die de zondag onderhielden een rustdag van een economisch monster met een politiek - religiues -maar menselijke streven-gelijkend karakter, voelden zich zeker in een Staat overvloedig van weldaden en rijkdom, dat de mens zichzelf had doen bereiken (Romeinse rijk, Napoleons streven en het Derde Rijk, dat met al zijn rijkdom en vooringenomen positie ten onder ging -als voorbeeld.

Omdat de argumentatie hiervoor onduidelijk (en volgens mij niet geheel juist is) is dit moeilijk te begrijpen.

Boudewijn schreef:Nu zijn zij die Wereldse Koning aanbidden razend "Niet een ieder die tot Mij zegt:"Here here zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar WIE DOET MIJNS VADERS, die in de hemelen is.
Zie je dat groenrondballetje, zie je nu het Onze Vader hier zo duidelijk weergeven in de woorden van Jezus. Iedereen die de zondag onderhoud of de Islam danwel Mohammed belijdt, oznder kennis van meerwaarde, wordt door Jezus gezien als trouw. Maar het gaat er om dat we niet moeten blijven staan op het zelfde punt, als we zijn aangenomen (ik neem u aan zoals u bent). We moeten groeien. Maar velen zij "razend" op mij maar feitelijk indirect op Jezus. Ik laat immers gewoon de Bijbelse passages zien waar de God van genade ineens een andere God lijkt te zijn.
Genade alleen is niet voldoende; Geestelijke groei is belangrijk!

We moeten inderdaad heiliging nastreven. :!:

Boudewijn schreef:Here here hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd, en in Uw naam boze geesten uitgedreven, en in Uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik heb openlijk zeggen:
"Ik heb U nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der weteloosheid (Matt 7:21-23) Nu wordt dus de ware aard van hen die Gods wet verwierpen openbaar. Al de raadgevenigen en adviezen die zij van Jezus, door mensen of de Heilige Geest hoorden, hebben zij verworpen op GROND VAN EEN VERKEERDE WET (-geving).
Het Volk Israël werd uit haat functie ontheven omdat zij een ANDERE GRONDWET hanteerde dan die, welke Mozes van de berg (afdalende) meebracht. Het Gouden Kalf was hun wet en )af-)God. Zij verwierpen hiermee hun aanspraak op het Koninkrijk, het beloofde land.

Volgens mij werden de Joden verworpen omdat ze het belangrijkste van de wet nalieten (Hos.6:6).

Boudewijn schreef:De Joodse broeder waarmee ik sprak legde me zo haarfijn uit dat velen Protestantse kerken reeds verloren zijn omdat ze wetten van mensen navolgen.

Ik denk dat dit het grootste probleem van (Protestant) Christenen is: ze willen God volgen door het houden van regeltjes en niet door een relatie met God aan te gaan.

Je hebt op het einde nog een aantal interessante voorbeelden van mensen die moeten kiezen tussen het dienen van 2 dienaren.

Groeten,

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 25 jun 2003 15:45

Maranatha schreef:Help ik verzuip
waarom zoveel omhaal van woorden. Waarom geen korte stukjes dat mensen kunnen behappen of hebben jullie met je hoeveelheid van woorden iets te verbergen.
Heeft Yeshua niet gezegd: mijn genade is u genoeg, waarom verzinnen jullie er dan zo'n berg onzin bij?
Terecht wijst de bijbel jullie af, farizeers, die graag pronken met jullie theologische kennis. Yeshua is gekomen om de verlorenen te zoeken en dat niet met gewichtig ge-ouwehoer.
Je kunt wel een berg tekst neer smijten, maar niemand op een enkeling na lezen deze lappen wettischisme. (ik niet in ieder geval)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg.

Het gaat om de Genade die we pro-Deo krijgen, en om het zoeken van onze heiliging in het volgen van Jezus.

John

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 jun 2003 19:22

Beste groenrondballetje

Zoals je de toevoegingen aan mijn postings heb verwoord ben ik het HELEMAAL met je eens! Volledig! Maar de mensen aanzetten tot Bijbelstudie, onder leiding van de Heilige Geest is ook een manier!
Maar, bedankt voor je eenvoud van woorden m.b.t. het onderhavige geval!

Medebroeders en zusters die Jezus daadwerkelijk aanzien als hun waarlijke Verloser zullen beide weergaven (van jou en mij) op waarde kunnen schatten en hen -mogelijk- aanzetten tot verdere Bijbelstudie

Hartelijke groet!

Boudewijn

Genade die we pro-Deo krijgen, en om het zoeken van onze heiliging in het volgen van Jezus.

Boudewijn

wij naar de paus of de paus naar ons

Berichtdoor Boudewijn » 26 jun 2003 09:45

Hallo Groenrondballetje,

Bedankt voor je reactie.

Laat ik je aangehaalde teksten en antwoorden proberen te weerkeggen cq verklaren:

Jouw reactie m.b.t. Bush

@@Hoe ik over Bush denk staat o.a. op http://www.geocities.com/groenrondballe ... ng11.html; ik denk dat Bush politieke motivatie verder gaat dan een zuiver economische.@@

Toelichting:

Ik baseer de Poltieke koers van de VS op Openbaringen 13 m.b.t. het Beest dat uit de aarde is voortgekomen. Gods bedoelingen die met het voortkomen van deze Superstaat heeft bedoeld, namelijk een zekere uitweg voor de Christenen vanuit Europa, waar in de Middeleeuwen God en de kerk werden vervolgd (De Draak die water spuuwt achter de Reine Vrouw aan, die in de woestijn is). Het Lam dat deze staat dus zou moeten voorstellen m.b.t. de Godsdienstvrijheid en de hervormingen die door diverse mensen tot stand gebracht is. Echter het ontwikkelde zich tot een sprekend Beest. Het legt dus door geweld (geestelijk of fysiek) anderen een wet op. Welnu wie de politiek van de US bekijkt ziet dat het zijn wil, zonder omhaal, op haastwel elke gebied oplegt. en zelfs Staathoofden van onafhankelijke landen dreigt met geweld als deze de raad en dwangmatige wend om een One World Order op te richten niet volgt. Op NED3 is er bijna elke zondagavond en interessante documentaire te zien welke enkele punten belicht in dit streven. Ook Nederland kan zonder enige vorm van inspraak door de US worden bezet. Steds vaker zien we ook dat Nederlandse politici en "de politiek" zich zonder verzet of tegenspraak illegale acties van US personal toelaat.

Reken er op dat de US vandaag of morgen alle openbare vluchtroutes zal blokkeren om een zich politiek en Staatkundig "aaanbidding" af te dwingen van alle Staten. Het zal me in dat licht niet verwonderen als vandaag of morgen ook zal blijken dat de aanslag op de Towers een heel andere oorzaak haaft dan die welke men ons vorhoud en waar zelfs Arabische kalenders voor zijn getoond met een Boeing als voorplaat die in de richting van de towers vliegt, die enkele maanden voor de aanslag "zouden" hebben gerouleerd. Misschien zijn er wel posters van!! RTL 4 heeft daar aandacht aan besteed.

Dat wat betreft Bush

@@Boudewijn schreef:
Zon-dag wereldse dag van "rust" en aanbidding van ede broodheren. Nota bene in de Joodse gelederen moet ik bevestigt horen wat ik -zelf- al jaren weet en onderzocht heb. ALLE denominaties of ze nu wel of niet de "Sabat" onderhouden zullen onder dat juk vallen. "Zal ik nog geloof vinden" zegt de Here Jezus vertwijfelt. Nee, natuurlijk niet. Hijzelf zeht dat er een OVERBLIJFSEL is -vanuit- die denominaties. Welke relgie dat ook mag zijn.

Ik zie het probleem vooral in de wereldse (Farizeese) manier van sabbat houden, niet zo zeer in de dag. @@

Mijn antwoord daarop:

Ik ben dat met je eens,

zoals je dat in een korte verwoording weer geeft. Maar het dekt in principe dat af wat Jezus bedoelt inzake het "tevergeefs" eren dat men aan Hem doet. Vandaar dat Jezus ook over een Overblijfsel spreekt die die "Farizees" wijze van rustdag houden niet wil verlaten voor een Hemelse!

Je schreef aan mij:

@@Boudewijn schreef:
De Gereformeerden- de Hervormden- de Vrijgemaakten- de Baptisten- de Willow Creek aanhangers, de Adventisten kwkaken allemaal dat ze de "ware" en de "enige zijn" Wel Jezus is duidelijk; Zij die de geboden onderhouden en het getuigenis van Jezus hebben, zijn het Overblijfsel.

Zie ook http://www.geocities.com/groenrondballetje/slang11.html @@

Ja, ik kan me daar ook wel in vinden,

je verwoording op je aangehaalde site is duidelijk. Mijn doel is in feite te wijzen op het zelfde, alleen hoop ik door de exacte of andere wijze van aanduiding, dat mensen tot Bijbelonderzoek worden genoopt, door de Heilige Geest (alleen), men moet niet (inderdaad) 'mijn' visie volgen of een Farizees ook in dit verband (dus niet) Jouw site zijn een welkome aanvuling in feite. De vraag alleen is dan, begrijpen de mensen dan ook evenzo wat de Here daadwerkelijk bedoeld en is men dan eerder of ook bereid om een "niet Farizees" geloof na te volgen, maar alleen Jezus m.b.t. het Twee snijdend Zwaard (Schriftwoord) en de Heilige Geest tot de Vermaning, Troost en Leer!

Beste vriend, je schreef ook:

@@Boudewijn schreef:
Met mijn, eertijds Ned. Hervormde basis, heb ik de Here -persoonlijk- leren kennen als mijn persoonlijke Verlosser. @@

Halleluja!

Inderdaad John, maar juist die Farizees manier van geloof belijden, de steeds weer ONTWIJKENDE vragen / antwoorden die ik als 11 jarige jongen had m.b.t. de Sabbat en het voorbeeld van Jezus, leerde mij dat ook de Ned. Hervormde kerk gewoon een "gemeente" van Rome is. Jaren later werde dit bevestigd door Kardinaal Simonis.

Door Bijbelstudie en gebed ben ik achter veel zaken gekomen, die ik zowel binnen de Messias belijdende Joden (en natuurlijk de Sabbat als spil) en de beweging der Zevende-dags Adventisten vindt. Vooral de historie van de pioneers van deze laatste kerk spreken mij erg aan.
Van de ex-Orthodoxe Jood Clifford Goldstein heb ik "geleerd" dat vooral binnen deze kerk veel aanwezig is dat de trouwe Christen een heel eind op weg kan helpen om een trouwe disciepel van Christus te worden.
Prof Walter Veights serie Incredible Discoveries hebben mijn ervaringen en persoonlijke groei in Jezus' gerechtigheid ondersteund en zeker gesteld met de wijze waarop en de visie waarmee ik in deze wereld kan kijken en constateren dat de Profetie zer belangrijk is om onderscheidelijk te kunnen weten wat lijkt op een 'Schriftgeleerd" Evangelie en een oprecht, nauwverbonden met Jezus, ervaring is inzake het Evangelie dat Hij leert aan de mensen.

Mijn idee van hetgeen ik dien te doen vindt ik o.a. in:

Matt 18:18 "Ga heen"
Psalm 39:4 en Job 32:18 alswel Micha 3:8 en Jeremia 20:9"Onze harten zijn brandende"
Met andere woorden; Ga heen en maak al de volkeren tot Mijn discipelen.

Ik zal bij de opstanding zien wat de "oogst" is die (ook) door mij tot stand gekomen is. Niet in een persoonlijk zin van "Overwinning" of resultaat, nee de werking van de Heilige Geest m.b.t. de wil en wensen van de personen die ik ontmoet heb.
Ik heb in de Ned. Hervormde kerk dat altijd gemist he, die opdracht. Men dacht dat "zij de ware" kerk was. Soms neerkijkend op de "heidenen".

Je schreef vervolgend nog:

Boudewijn schreef:
Velen kijken (misleid maar oprecht) naar het huidige Israël als wereldse Staat. Iedereen buigt en knielt devoot voor de Joden, die Jezus in essenttie hebben afgewezen, het OT volk dat Jezus verwierp en de opdracht ter zijde schoof, terwijl God dor Mozes een vertwijfelde poging deed om het volkm Israël tot de orde te roepen.
Jezus maakte een eide aan de bevoorrechte positie van dit volk en stelde ALLE mensen in staat om van Hem te (leren) getuigen en het Hemels Koninkrijk te verkondigen.

De Christenen voor Israël misleiding; Ik zie ook meer in Joden voor Jezus, of Heidenen voor Jezus.

Ik weet niet wat je precies met je alinea bedoelt, maar wie naar de USA kijkt of het Derde Rijk, kan weten dat veel Orthodoxe Joden in alle overtuiging meewerkte aan die politiek systemen. Maar ook Christenen van alle soort slag werkte, soms voor de eigen veiligheid of angst, mee aan die systemen. Dat is nu exact hetzelfde als het meewerken met de USA, op politieke gronden en denken dat de USA de "vijand" wel zal uitroeien. Welke vijand! De mens die verlossing zoekt de "vijand" van vlees en bloed, of de vijand als tegen windmolens en door de politieke en militaire machten (zelfs) in het leven zijn geroepen om de daden van moord, oorlog en misleiding te rechtvaardigen!

(Satans leus is: In het kwaad zijn mijn mensen één, onderling zijn ze verdeeld)

Je schreef vervolgens:

@@Boudewijn schreef:
Nota bene ex-Orthodoxe Joden leren mij, dat wat ik persoonlijk heb ervaren met mijn Heer. Ik lijk Clifford Goldstein wel, die in het boekje 1944 Bijbels verklaard (!)zo duidelijk zijn ervaringen als Orthodoxe Jood met een Hemelse God verwoord en aangaf dat de Bijbel steeds over een Overblijfsel spreekt en dat niet iedereen gered wordt, die alsmaar roept dat de gendade voldoende is.@@ (Zowel vanuit de OT Volk Israël alswel uit alle natie, taal en stam over de eeuwen heen)

Ik zeg altijd vanuit de Genade mogen we thuis komen en de heiliging van het Geloof zoeken.

Ik ben het met je stelling eens.
Maar ik zie nog nergens een spoor van kennis der profetie, die we nodig hebben om de Bijbel te kunnen begrijpen in relkatie tot ons persoonlijke leven op aarde m.b.t. het "zien" van het verschil tussen wat de profetie ons vertelt en de wereld ons probeert wijs te maken. De Joden maakte de fout Jezus, die notbane zelf de Profetie was in Zijn tijd, niet te willen zien, maar zelf een oplossing te zoeken (Niet -willen inzien van het zedelijke doel der profetie). Water naar de zee dragen dus! Ik mis dan ook in veel postings dat aspect van profetisch inzicht dat we (alleen) door de Heilige Geest kunnen ervaren. (1 Thes.5:18-24)

M.a.w maak gebruik van de Genade en de Genadetijd om je voor te bereiden op dat Hemelse Koninkrijk en verkondig de spoedige wederkomst.
Dat kan allen maar indien we de groie in de Gerechtigheid van Jezus beleven op een fundament van Bijbelstudie en (kennis der)Profetie.

Wat ik hiermee bedoel:

@@Boudewijn schreef:
Het gaat er niet om dat we de persoonlijke relaties (en oprecht geloof van een ieder) met God verstoren van anderen, wen moeten de mensen er op wijzen dat er gevaar dreigt en dat Jezus op DEZE wereld gen vrede kan en zal brengen.@@

Dat we acht moeten slaan op de Waakzaamheid die Jezus zo benadrukt in 1 Thes 5 m.b.t. de groei in ons geloofsleven en ervaringen die we door de "praktijk" inzake Bijbelstudie en kennis der profetie moeten opdoen. Als we beroep geen ervaringen op doen met theorie en praktijk, zijn we niet in staat om anderen dat zelfde beroep aan te leren of op voor te bereiden.

@@Boudewijn schreef:
Nog even iets over de zondag, welke in zo'n strakke lijn van Rome ligt:

De link Rome - zondag die jij suggereert zie ik niet; Vele protestantse kerken 'aanbidden' de zondag veel meer dan de RK-kerk die weinig moeite heeft met activiteiten op zondag, na de H. Mis in de ochtend. @@

Het gaat de Moederkerk niet om hoe vaak of hoeveel de "gemeenten" van haar de zondag wel of niet onderhouden. Ik heb een Priester eens horen zeggen: Als ze de zondag maar onderhouden, dan behoren ze Rome gewoon toe. Ook Kardinaal SImonis heeft (al) verscheidene malen er op gewezen dat de Protestantse kerken niet moetenb menen dat ze "om Rome" heen kunnen. Ze horen haar toe. Lees de editeis van het Reformatoriscxhe Dagblad van de periode 2000-2002 maar eens door dan kun je weten hoe en waarom Rome zo denkt. (Charta Oecumenica)
SImonis neemt geen blad voor de mond en kan zich zo'n houding gewoon permiteren. Slapende honden worden niet zo gauw wakker!

Je schreef vervolgens:

@@Boudewijn schreef:
En de vierde engel goot zijn uit over de zon en haar werd gegeven de mensen te verzengen met vuur............................................De goddelozen ervaren nu een verschrikkelijke pijn. De combinatie van verzengende hitte en open zweren is niet uit te houden. Er zullen tal van wonderen plaats vinden, NET ALS IN DE DAGEN VAN MOZES; sommige van God, andere van SATAN. De goddelozen zullen niet besefen dat de duivel de gaven van de Geest heeft nagebootst. @@

Het nabootsen vind je in de Bijbel terug bij de Farizeeers en hun wetticisme. Dus ik denk dat je het vandaag de dag terug vind bij de aanhangers van het wetticisme. Daarom begrijp ik jouw verwijzing naar de RKK niet, omdat die kerk niet wetticistisch is. Daarmee wil ik niet zeggen dat de RKK alles goed doet, maar van wetticistisch gedrag kun je ze moeilijk betichten

Het gaat hoer niet om nabotsen het gaat er om dat er een geschapen voorwerp wordt aanbeden, namelijk de zon. Wie verschillende zaken van de RK kerk onder de loupe neemt zla ontdekken dat het "Zonnerad" een wezelijk onderdeel is van haar liturgie en uitstraling. De Monstrans bijvoorbeeld heeft een Zonnespiegel. Ogens chijnlijk zegt het niets, maar wat men ziet gelooft men.

Genesis 1:16
God maakte twee grote lichten, de zon en de maan, die de aarde moesten verlichten. Het grootste licht, de zon, beheerste de dag en het kleinere, de maan, beheerste de nacht. Tegelijkertijd maakte God de sterren.

Deuternomium 17:2
Als iemand in één van de dorpen of steden van uw land het verbond met God verbreekt door andere goden, de zon, de maan of de sterren te aanbidden (wat Ik streng verboden heb),

Openbaring 12
1 Er was in de hemel iets heel opmerkelijks te zien: Een vrouw die met de zon bekleed was, de maan onder haar voeten had en een kroon van twaalf sterren droeg.

Welnu hier zien we dus dat de RK kerk Maria als de Koningin van de hemel voorhoudt (zie ook div sites) en haar mnet "de zon" bekleed ziet. Zonne-goden aanbidding.

Satan wil hier Maria op de plaats van Jezus stellen maar dar zij nooit gelijk kan zijn aan Jezus, in elke opzicht (zij ligt namelijk gewoon in haar menselije graf) en Satan dus ook niet de zon heeft geschapen, maakt hij van de zon een afgod, door Maria er mee te bekleden, alsof zij even Rein zou zijn als de zon. Hier blijt de zondige natuur van Satan uit. Zonlicht is vele malen zwakker dan het licht dat daar boven uitstijgt, dat Jezus uitstraalt!!

Jezus was en is niet de zon en er ook niet mee bekleedt.
Ook al wordt Zijn verschijning in relatie gebracht met zonlicht, maar in feite leert dat Zijn Waarheid, Weg en Leven en de zondeloosheid meer verblindend is dan het zonlicht. En in relatie tot de trouwe discipel wordt het zonlicht vergeleken met de ervaring als een bron van verlossende kracht, voor hen die naarstig de Here zoeken.

Maleachi 4:2
Maar voor allen die eerbied voor Mij hebben, zal de zon van de gerechtigheid opgaan met genezing onder haar vleugels. Dan zult u naar buiten gaan en springen van vreugde als kalveren, die in de wei worden losgelaten.

Is hier Jezus bekleed met de zon of stelt Jezus ons voor dat als wij Hem aannemen en -leren- navolgen, de verlossende kracxht er van gelijk als zonlicht is.

Beste John je schreef ook:

@@Boudewijn schreef:
Here here hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd, en in Uw naam boze geesten uitgedreven, en in Uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik heb openlijk zeggen:
"Ik heb U nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der weteloosheid (Matt 7:21-23) Nu wordt dus de ware aard van hen die Gods wet verwierpen openbaar. Al de raadgevenigen en adviezen die zij van Jezus, door mensen of de Heilige Geest hoorden, hebben zij verworpen op GROND VAN EEN VERKEERDE WET (-geving).
Het Volk Israël werd uit haat functie ontheven omdat zij een ANDERE GRONDWET hanteerde dan die, welke Mozes van de berg (afdalende) meebracht. Het Gouden Kalf was hun wet en )af-)God. Zij verwierpen hiermee hun aanspraak op het Koninkrijk, het beloofde land. @@

Volgens mij werden de Joden verworpen omdat ze het belangrijkste van de wet nalieten (Hos.6:6).

Dat is geheel juist, maar feitelijk geldt het dus ook voor de (Geestelijke-) Joden en de heidenen als zij Jezus aanbod blijvend afwijzen, vooral als zij weten wat Jezus hen aanbiedt om verlost te worden.

Tot slot schreef je nog:

@@Boudewijn schreef:
De Joodse broeder waarmee ik sprak legde me zo haarfijn uit dat velen Protestantse kerken reeds verloren zijn omdat ze wetten van mensen navolgen.@@

Ik denk dat dit het grootste probleem van (Protestant) Christenen is: ze willen God volgen door het houden van regeltjes en niet door een relatie met God aan te gaan.

Dit is volledig klaar en duidelijk John. Ook hier geef je een zeer goede weergave weer van wat ik (dus) ook bedoel.

Dank voor je "korte" weergave van mijn posting. Ik denk dat het er alleen maar aan toe kan bijdragen dat mensen op diverse wijze kunnen leren wat God bedoelt met Zijn geboden en wijze van Openbaren, door Jezus wat belangrijk is voor hen die oprecht zoeken naar de Gerechtigheid van Jezus, van alle taal, stam en natie.

Boudewijn (met dank)

Terug naar “Archief”