met de weinige instrumenten die hij nog bij zich had toen hij uit de hemel geworpen
Ik moet toegeven dat ik dit er zelf bij heb verzonnen.

Moderator: Moderafo's
met de weinige instrumenten die hij nog bij zich had toen hij uit de hemel geworpen
Maar met de andere uitspraken ben ik het wel eens.
Pim schreef:Als de duivel een middel kan gebruiken om mensen voor zich te winnen, waarom zou onze almachtige God dat dan niet kunnen? Je wilt dus eigenlijk een krachtig instrument in handen van de duivel laten, en God niet toestaan ditzelfde instrument te gebruiken om zijn kinderen tegen de duivel te laten vechten? God kijkt niet naar de wijs en snelheid waarop je zingt, wanneer het uit je hart komt is het tot zijn eer. Zo niet, is ook de minst ritmische psalm niet beter dan de gemiddelde 538-hit., om maar eens iets te noemen.
Pim schreef:Ik bedoel dat een instrument door personen die door de duivel worden beinvloed, kan worden gebruikt, terwijl God zelf zijn kinderen de beschikking geeft over eenzelfde instrument. Vervolgens zijn zij bang voor het gebruik ervan, omdat de duivel het al gebruikt. Er wordt dus een instrument dat door de duivel wordt gebruikt, niet gebruikt om tegen hem te vechten, terwijl God ons het instrument in handen heeft gegeven.
Bedenk eens hoe je door het gebruik van muziek en allerlei instrumenten God kunt prijzen (zie de feesten in het testament, en een aantal psalmen) en tegen de duivel kunt vechten!
Zo nee, waarom komen ze anno 2003 wel uit de hel, en in de tijd van de bijbel niet?
Als de duivel een middel kan gebruiken om mensen voor zich te winnen, waarom zou onze almachtige God dat dan niet kunnen? Je wilt dus eigenlijk een krachtig instrument in handen van de duivel laten, en God niet toestaan ditzelfde instrument te gebruiken om zijn kinderen tegen de duivel te laten vechten? God kijkt niet naar de wijs en snelheid waarop je zingt, wanneer het uit je hart komt is het tot zijn eer. Zo niet, is ook de minst ritmische psalm niet beter dan de gemiddelde 538-hit., om maar eens iets te noemen.
caprice schreef:Omdat de duivel vroeger geen aanvallen deed in de vorm van popmuziek, en die muziek echt uit het hart tot eer van God is. Ook is het per cultuur verschillend. Wat de elektrische gitaar betreft en allerlei andere instrumenten die ik niet ken, maar die wel voor popmuziek gebruikt worden geldt dat ze enkele duizenden jaren geleden nog niet bestonden.
Waarom moet God de middelen gebruiken die de duivel ook gebruikt? Zo zou er toch geen onderscheid zijn tussen het werk Gods en het werk van de duivel? De duivel is wel machtig als hij zoveel mensen verleidt, maar God is almachtig, en Hij kan andere betere middelen toepassen om mensen te bekeren. De duivel moet niet bestreden worden met muziek, maar met het gebed.
Zo is in onze cultuur de wijs niet belangrijk, ze wordt ondergeschikt aan de woorden. Het gaat om de inhoud, niet om de vorm
Ja, zul je nu zeggen, maar het zingen op de manier zoals popmuziek in elkaar steekt, kan dan ook tot eer van God zijn. Dit zou misschien kunnen, maar ik heb wel eens geprobeerd te luisteren wat iemand zong (popmuziek) maar de woorden zijn soms gewoon onverstaanbaar.
Ook is het niet mogelijk dat er veel mensen tegelijk meezingen. Het orgel, waar we nu bij zingen, heeft veel meer draagkracht voor een grote groep mensen.
ik ben benieuwd.Later meer...
maar ik heb wel eens geprobeerd te luisteren wat iemand zong (popmuziek) maar de woorden zijn soms gewoon onverstaanbaar.
Klaas schreef:maar ik heb wel eens geprobeerd te luisteren wat iemand zong (popmuziek) maar de woorden zijn soms gewoon onverstaanbaar.
Wel eens naar Nederland zingt o.i.d. dergelijk gekeken? Waarom denk je dat ze ze daar het zingen van psalmen en gezangen voorzien van ondertiteling? Omdat je het zo goed kunt verstaan?
Klaas
Ik ben zaterdagavond naar een gospel concert geweest van een gospelkoor en Ralf v Maanen.
Ik vond het vreselijk!
Klaas schreef:Als je het niet mooi vindt moet je er niet naar luisteren. Lijkt me. Ik vind koorzang vreselijk. Je zult mij dan ook niet op een koorzangavond aantreffenOok niet bij een concert van Ralph trouwens. Die tijd heb ik gehad
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten