moeten we in nederland de doodstraf in voeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 nov 2005 10:31

Ik vind dat persoonlijk gewoon eten waar bloed in verwerkt is. (dus waar het actief in gedaan is), kijk je ontkomt er erg moeilijk aan dat er nog iets bloed in je biefstuk zit (alhoewel het rode vocht in het vlees geen bloed is maar vleesvocht wat gekleurd is door het vlees).

Er is gewoon vlees waar stukjes geronnenbloed door heen gedraaid worden, dat eet ik dus echt niet. Om het gebod niet maar ook om het idee. *ranzug*

maar weer terug op de doodstraf hoe afgezaagd ook?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 01 nov 2005 10:34

Raido schreef:Ik vind dat persoonlijk gewoon eten waar bloed in verwerkt is. (dus waar het actief in gedaan is), kijk je ontkomt er erg moeilijk aan dat er nog iets bloed in je biefstuk zit (alhoewel het rode vocht in het vlees geen bloed is maar vleesvocht wat gekleurd is door het vlees).

Er is gewoon vlees waar stukjes geronnenbloed door heen gedraaid worden, dat eet ik dus echt niet. Om het gebod niet maar ook om het idee. *ranzug*

maar weer terug op de doodstraf hoe afgezaagd ook?

ja weer terug, maar nog 1 vraagje. welk vlees zit dat in dan???
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 nov 2005 10:41

In ieder geval in bloedworst, maar vlees waar echt bloed in verwerkt zit heb je niet echt in nederland maar in bijvoorbeeld katten en hondenvoer wel, en als je richting thailand enzo gaat..

maar daar zou ik om de hygiene al geen vlees eten :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 01 nov 2005 10:42

Raido schreef:In ieder geval in bloedworst, maar vlees waar echt bloed in verwerkt zit heb je niet echt in nederland maar in bijvoorbeeld katten en hondenvoer wel, en als je richting thailand enzo gaat..

en ik was ook niet echt van plan om honde of kattevoer te gaan eten :wink: :D :lol:
Afbeelding

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 nov 2005 11:21

Raido schreef:In ieder geval in bloedworst, maar vlees waar echt bloed in verwerkt zit heb je niet echt in nederland maar in bijvoorbeeld katten en hondenvoer wel, en als je richting thailand enzo gaat..

Tongkaas zit het ook in.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 01 nov 2005 12:43

Javaca schreef:

Tongkaas zit het ook in.

dit ging over de doodstraf
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 04 nov 2005 11:10

parsifal schreef:
Javaca schreef:

Tongkaas zit het ook in.

dit ging over de doodstraf

okey, no ik ben tegen de doodstraf.

heeft er nog iemand anders wat te zeggen???
Afbeelding

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 04 nov 2005 11:24

Ik zit nog steeds met Gen. 9: 5 en 6.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 04 nov 2005 11:39

5 En ik zal genoegdoening eisen wanneer jullie eigen bloed, waarin je levenskracht schuilt, wordt vergoten; ik eis daarvoor genoegdoening van mens en dier. Van iedereen die zijn medemens doodt, eis ik genoegdoening. 6 Wie bloed van mensen vergiet, diens bloed wordt door mensen vergoten, want God heeft de mens als zijn evenbeeld gemaakt.

okey volgens mij,

ik vers 5 zegt de Heer dat hij genoegdoening zal eisen als wij een mens doodmaken. hij zal aan je vragen: "waarom heb je die persoon vermoord"

in vers 6 zegt hij volgens mij dat de mensen (net als de Heer) ook genoegdoening zal eisen, maar de mensen kunnen zich niet beheersen en zullen wraak nemen.
Afbeelding

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 04 nov 2005 11:46

Waarom moet de overheid dan het zwaard dragen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 04 nov 2005 11:50

Arco schreef:Waarom moet de overheid dan het zwaard dragen?

omdat er volgens mij mensen moeten zijn die ons vertegenwoordigen en die wijze besluiten moeten kunnen nemen wbt straffen ed. het zwaard nemen kun je ook opvatten als rechtvaardig zijn. en rechtvaardig zijn betekent zeker niet de doodstraf.
Afbeelding

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 04 nov 2005 11:55

Dus het is niet rechtvaardig om mensen die vele mensenlevens geëist hebben te stellen voor de Hoogste Rechter?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2005 12:05

Arco schreef:Dus het is niet rechtvaardig om mensen die vele mensenlevens geëist hebben te stellen voor de Hoogste Rechter?

Dat heeft met rechtvaardigheid idd niets van doen. Met hetzelfde argument zouden we alle andere overtreders ook wel even voor de Hoogste Rechter kunnen stellen. Bovendien is het niet een simpel doorverwijzen, maar al een definitief vonnis an sich omdat men bij vrijspraak door die Hoogste Rechter nog steeds niet terugkan naar de aarde.

Beetje bullshit dus.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 04 nov 2005 12:15

Aragorn schreef:
Arco schreef:Dus het is niet rechtvaardig om mensen die vele mensenlevens geëist hebben te stellen voor de Hoogste Rechter?

Dat heeft met rechtvaardigheid idd niets van doen. Met hetzelfde argument zouden we alle andere overtreders ook wel even voor de Hoogste Rechter kunnen stellen. Bovendien is het niet een simpel doorverwijzen, maar al een definitief vonnis an sich omdat men bij vrijspraak door die Hoogste Rechter nog steeds niet terugkan naar de aarde.

Beetje bullshit dus.

idd je hebt geen kans meer om berouw te tonen
Afbeelding

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 04 nov 2005 12:20

Denk je dat Mohammed B. (moordenaar van Theo van Gogh) ooit berouw zou krijgen? Het kan wel, mar het is erg onwaarschijnlijk.

Terug naar “Archief”