Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:En waar is dat vermoeden op gebaseerd?
Mi. kan het heel goed dat je gewoon besluit dat een relatie er niet meer in zit, terwijl je nog wel dermate veel om elkaar geeft (en natuurlijk ook veel gedeeld hebt) dat het bijna onmogelijk is om elkaar dan opeens definitief niet meer te waarderen en contact te hebben.
Struis schreef:Het is een vorm van jezelf voor het lapje houden; diep in je hart hoop je erop dat het wellicht ooit nog aan gaat;
of het is een middel om het uit-gaan minder hard aan te doen komen.
in beide gevallen is het een fopmiddel; het komt er op aan eerlijk te zijn, de realiteit serieus te nemen, en niet via een omweg opnieuw aan te sturen op een relatie. houd jezelf niet voor de gek.
laat ik zeggen dat er naast deze beide gevallen vast wel meer gevallen bestaan, maar ik vermoed dat het gros van de gevallen waar men de afspraak maakt 'als vrienden verder' deze twee motieven als ondergrond heeft.
Aragorn schreef:MissF schreef:Hmm...ik kan me in wat Struis en Gershwin zeggen allebei wel vinden.
Het kan gewoon allebei en generaliseren heeft dus geen zin.
Aragorn schreef:MissF schreef:Hmm...ik kan me in wat Struis en Gershwin zeggen allebei wel vinden.
Het kan gewoon allebei en generaliseren heeft dus geen zin.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten