verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 nov 2005 16:41

ketura schreef:
mystery schreef: Ketura, wil jouw vriend dat je meegaat? Mag je mee van hem? Als hij hierover bedenkelijk reageert, lijkt het mij dat het niet goed zit. Hoe eerlijk hij ook praat of lijkt te praten, jullie hebben samen een relatie en dat betekent dat je er samen voor zorgt dat je je fijn voelt in je relatie. Jij voelt je niet gelukkig met deze situatie, probeer het heel duidelijk aan te geven. Het is niet de bedoeling dat jij vereenzaamt in jullie relatie. Je vriend heeft voor jou gekozen, en dan moet hij er ook voor jou zijn. Sterkte ermee!

Dank je wel. Hij wil wel dat ik soms meega, maar dan doen die meisjes de hele avond zo stom tegen mij, dat ik mij buitengesloten voel. Net of zij hem beter kennen dan ik hem ken. Dat zei een meisje eerst ook. Dat is helemaal niet waar. Ik woon nu bij zijn ouders in huis. Dus ik ken hem het beste en hij heeft voor mij gekozen en hij wil ook trouwen. Maar als ik meega, verpest ik de hele avond met mijn aanwezigheid. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Waar ik vandaan kom, daar is het normaal dat mannen met andere vrouwen uitgaan, maar dan zitten alle vrouwen bij elkaar, hier niet. Die meiden zullen nooit MIJN vriendinnen zijn. ik ga ook wel eens met een vriendin weg, en dan kom ik hem tegen met zo'n meisje, en dan kijkt ze mij heel kwaad aan, net of ik ze achtervolg of zo.

Waarom heeft hij dan voor jou gekozen? Waarom wil hij met jou trouwen?
Toch zeker omdat jij een supermeid bent (en helemaal zijn ogen ;) ), maar dat laat hij niet zo heel erg merken denk ik :?

Vervelende situatie joh!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 nov 2005 20:24

ketura schreef:ik ga ook wel eens met een vriendin weg, en dan kom ik hem tegen met zo'n meisje, en dan kijkt ze mij heel kwaad aan, net of ik ze achtervolg of zo.

De grote vraag lijkt mij: waarom gaat je vriend om met meisjes die jou kwaad aankijken? Dat zou hij naar mijn mening niet moeten willen, en dat hij dat toch doet kan ik niet echt begrijpen.

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 02 nov 2005 21:04

Ben ik het wel mee eens. Zijn die meisjes jaloers?

Big Mac
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Big Mac » 02 nov 2005 22:16

ketura schreef:Dank je wel. Hij wil wel dat ik soms meega, maar dan doen die meisjes de hele avond zo stom tegen mij, dat ik mij buitengesloten voel. Net of zij hem beter kennen dan ik hem ken. Dat zei een meisje eerst ook. Dat is helemaal niet waar. Ik woon nu bij zijn ouders in huis. Dus ik ken hem het beste en hij heeft voor mij gekozen en hij wil ook trouwen. Maar als ik meega, verpest ik de hele avond met mijn aanwezigheid. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Waar ik vandaan kom, daar is het normaal dat mannen met andere vrouwen uitgaan, maar dan zitten alle vrouwen bij elkaar, hier niet. Die meiden zullen nooit MIJN vriendinnen zijn. ik ga ook wel eens met een vriendin weg, en dan kom ik hem tegen met zo'n meisje, en dan kijkt ze mij heel kwaad aan, net of ik ze achtervolg of zo.

Hij kijkt kwaad naar jou? Heeft hij dat tegen jou gezegd, dat als je meegaat zijn avond verpest? Wat een vreemde vogel ! Eerste gedachte die bij mij opkomt als ik dit lees? Niet te vertrouwen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 nov 2005 22:30

Het is wel een heel ingewikkelde situatie, ook omdat je bij hem thuis woont. Dan voel je je, lijkt mij, als het ware verplicht om te doen wat hij wil. Maar blijf wel op je eigen gevoel letten, ketura. Het lijkt mij goed als je er toch over gaat praten of desnoods gaat schrijven naar hem. Hij is je vriend, dus wil hij dan ook naar je luisteren als het goed is.
Die meisjes zien jou dan waarschijnlijk als spelbreker of 'spion'. Zij willen het alleenrecht op JOUW vriend. Maar dat moet je ze niet toestaan, het is jouw vriend. Wat zegt je vriend er zelf van? Vind hij het wel goed dat die meiden zo vervelend tegen je doen?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 nov 2005 22:36

kurtyo schreef:Mystery, ik kan me weldegelijk inleven. Ik ken de gevoelens van angst en onzekerheid ook en heb echt wel het een en ander meegemaakt op relationeel vlak. Maar je kunt niet verwachten dat iemand voor jou in een isolement gaat zitten. (Hoewel dat natuurlijk kan doorslaan naar de andere kant, zoals blijkt uit Ketura's verhaal. En ja, een zuivere relatie kan bezoedelt raken. Maar elke relatie kan kapot, ook een goede en ook een goed huwelijk.)

Verder ben ik het wel je reply eens (het tweede deel).

Bedankt voor je reactie :) Ik bedoel ook niet dat je door de gevoelens van angst een claim op je vriend(in) gaat leggen. Er moet in ieder geval over gepraat worden. En het lijkt mij dat je elkaar als vriend(in) respecteert. Ik denk dat je soms ook, zeker als het heftige gevoelens zijn, je vriend(in) tegemoet moet komen. Je kunt hem/haar de mensen waarmee je uitgaat voorstellen, etc.
Ik vind het wel een verschil of je vriend(in) met een vriend(in) van andere sekse (dus 1 op 1) uitgaat of dat hij/zij met een groepje vrienden weg gaat. Je kunt in de eerste situatie gedachten bij je vriend(in) oproepen en je begeeft je daarbij ook op gevaarlijk terrein lijkt mij. Met een groepje vrienden is dat weer heel anders, zeker als je vriend(in) met dit groepje al jaren optrekt.

ketura

Berichtdoor ketura » 03 nov 2005 10:47

mystery schreef: jouw vriend. Wat zegt je vriend er zelf van? Vind hij het wel goed dat die meiden zo vervelend tegen je doen?

Hij zegt dat ik mij dat inbeeld en dat ze het niet zo bedoelen.
Ik heb gisteren lang gepraat en dat als hij doorgaat met ze om te gaan, dat ik dan wegga, anders maar weer naar mijn moeder, hoewel dat niet leuk is, want daar heb je geen privicy. Ik kom uit een heel groot gezin, en hier is het thuis heel gezellig. Dan moet hij maar kiezen, of stoppen met weggaan met hun, of mij, ik heb goed nagedacht over wat iedereen schrijft en ik weet nu zeker: die meisjes zijn jaloers en zien mij als een bedreiging. Hij heeft een hele belangrijke studie waardoor hij een hele goedbetaalde baan kan krijgen en ze kijken allemaal tegen hem op, ook is hij heel knap. Ik ga niet meer alleen thuisblijven.
Zijn moeder zei gisteren dat ik gewoon wel met hem moet meegaan, en dan als een meisje stom doet of weer tussen ons in gaat staan met haar rug naar mij toe, dat ik dan een veiligheidsspeld mee moet nemen en hun dan prikken in haar rug ongemerkt, of zo iets. Of zeggen dat ze weg moeten gaan, maar dat durf ik eigenlijk niet.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 03 nov 2005 11:20

ketura schreef:
mystery schreef: jouw vriend. Wat zegt je vriend er zelf van? Vind hij het wel goed dat die meiden zo vervelend tegen je doen?

Hij zegt dat ik mij dat inbeeld en dat ze het niet zo bedoelen.
Ik heb gisteren lang gepraat en dat als hij doorgaat met ze om te gaan, dat ik dan wegga, anders maar weer naar mijn moeder, hoewel dat niet leuk is, want daar heb je geen privicy. Ik kom uit een heel groot gezin, en hier is het thuis heel gezellig. Dan moet hij maar kiezen, of stoppen met weggaan met hun, of mij, ik heb goed nagedacht over wat iedereen schrijft en ik weet nu zeker: die meisjes zijn jaloers en zien mij als een bedreiging. Hij heeft een hele belangrijke studie waardoor hij een hele goedbetaalde baan kan krijgen en ze kijken allemaal tegen hem op, ook is hij heel knap. Ik ga niet meer alleen thuisblijven.
Zijn moeder zei gisteren dat ik gewoon wel met hem moet meegaan, en dan als een meisje stom doet of weer tussen ons in gaat staan met haar rug naar mij toe, dat ik dan een veiligheidsspeld mee moet nemen en hun dan prikken in haar rug ongemerkt, of zo iets. Of zeggen dat ze weg moeten gaan, maar dat durf ik eigenlijk niet.

Wat goed zeg van je! Heel goed dat je met hem erover praat en hem voor de keus stelt dat hij of stopt met die meiden weggaan of met jou. Knap van je!
Ik denk niet dat je met een speld moet gaan prikken, want dan doe je eigenlijk hetzelfde als wat zij met jou doen, alleen op een andere manier. Je kunt het het beste met je vriend alleen oplossen, omdat dat het belangrijkste is. Succes!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 nov 2005 13:43

Goed Ketura, heel goed.

Mystery, ik snap je punt. En ik geloof ook dat je elkaar af en toe/regelmatig/whatever tegemoet moet komen, maar er zijn grenzen. Het sociale isolement waar ik het over had, dat gaat tever. Dan lijkt het mij zaak om te kiezen voor jezelf in plaats van de relatie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 nov 2005 14:05

Klopt, wat ik trouwens wel raar zou vinden dat, als je bij elkaar in de stad woont allebei afzonderlijk zou uitgaan naar dezelfde gelegenheid. (en al helemaal als je weet dat je vriendin het niet zo leuk vind).

Ik kan me wel voorstellen dat ik naar de bios zou gaan en mijn vriendin naar de kroeg, maar om nou alle twee afzonderlijk naar dezelfde bios gaan.. neuh
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 03 nov 2005 14:21

kurtyo schreef:Goed Ketura, heel goed.

Mystery, ik snap je punt. En ik geloof ook dat je elkaar af en toe/regelmatig/whatever tegemoet moet komen, maar er zijn grenzen. Het sociale isolement waar ik het over had, dat gaat tever. Dan lijkt het mij zaak om te kiezen voor jezelf in plaats van de relatie.

Daar ben ik het mee eens. Het is niet de bedoeling om zelf onder te gaan in je relatie. Als er maar begrip voor elkaar is en goede afspraken, openheid en duidelijkheid, dan lijkt mij dat het wel goed zal komen :D

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 nov 2005 15:34

mystery schreef:Daar ben ik het mee eens. Het is niet de bedoeling om zelf onder te gaan in je relatie. Als er maar begrip voor elkaar is en goede afspraken, openheid en duidelijkheid, dan lijkt mij dat het wel goed zal komen :D

Dat ligt eraan of je het fijner vindt om boven of onder... Laat maar. Ik snap je punt. We zijn het redelijk eens. Alleen de invulling is bij jou anders. Jij hebt meer aandacht voor de angst/moeite e.d. Terwijl ik meer egoistisch redeneer, wellicht.

debbie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor debbie » 03 nov 2005 15:36

leuk hoor, schrijf ik deuk, denken ze breuk, dat is toch wel een heeeeeel groot verschil hoor! Ik denk dat je wel jaloers wordt als hij of zij met iemand anders uit zou gaan, en je zou vaak kunnen denken: en waar hebben ze het dan over, enz.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 nov 2005 14:39

Hele vette hug voor Ketura, crisis, wat een rotsituatie!!!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 nov 2005 16:11

debbie schreef:leuk hoor, schrijf ik deuk, denken ze breuk, dat is toch wel een heeeeeel groot verschil hoor! Ik denk dat je wel jaloers wordt als hij of zij met iemand anders uit zou gaan, en je zou vaak kunnen denken: en waar hebben ze het dan over, enz.

Nooit last van (gehad).

Terug naar “Archief”