Moderator: Moderafo's
Derkel schreef:Ik heb 2 weken geleden belijdenis gedaan, om zo de doop te bevestigen en ten aanzien van de gemeente mijn geloof te belijden dat ik niet zonder Jezus wil en kan leven.
MOrgen vier ik mijn eerste Heilig Avondmaal, ik heb daar weinig reacties over gehoord hier...hoe ervaren jullie dat?
Derkel schreef:Ik heb 2 weken geleden belijdenis gedaan, om zo de doop te bevestigen en ten aanzien van de gemeente mijn geloof te belijden dat ik niet zonder Jezus wil en kan leven.
MOrgen vier ik mijn eerste Heilig Avondmaal, ik heb daar weinig reacties over gehoord hier...hoe ervaren jullie dat?
Gershwin schreef:Ik wil graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig.
butterfly schreef:Gershwin schreef:Ik wil graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig.
mmm ik heb hetzelfde probleem
BJ schreef:butterfly schreef:Gershwin schreef:Ik wil graag belijdenis van mijn geloof doen, maar weet evenmin in welke kerk. Alles heeft wel zijn gebreken... heel lastig.
mmm ik heb hetzelfde probleem
Veel studenten doen ook wel belijdenis in de kerk waar ze in de week in de buurt zijn. Dit omdat ze ook dan belijdeniscath. in die plaats kunnen volgen. Misschien wordt het dan makkelijker?
Lukas 3
16 Daarom zei Johannes tegen iedereen: ‘Ik doop u met water, maar er komt iemand die machtiger is dan ik; ik zou nog niet de riem van zijn sandalen durven losmaken. Hij zal u dopen met de heilige Geest en met vuur.
Charity schreef:Ik weet niet of ik belijdenis ga doen, niet omdat ik niet geloof maar omdat ik mijn twijfels heb bij belijdenis doen. Waarom moet je voor een kerk belijden dat je in God gelooft? Is het Christen zijn niet te zien aan de vruchten?
Maar aan de andere kant durf ik ook niet aan het avondmaal omdat ik bang ben dat ik geloof uit mezelf. En mij is geleerd dat het niet kan. Als ik de Bijbel lees dan zie ik wel dat het anders is. Maar toch!?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten