Hoe noem je je (toekomstige) schoonouders?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 23 jun 2003 11:50

trijntjejohanna schreef:kijk, ik kom ze niet zo vaak tegen, maar als je dat zo leest als dat verhaal van dorothee, dan zeg je dus al paps en mams en dan gaat het nog uit.. en dan zijn het ineens je paps en mams niet meer.... nou ja ik denk dat iedereen het zelf moet weten.. mijn ouders houden er niet zo van, die willen het liever pas als je dan ook getrouwd bent

ben het hier wel mee eens geloof ik! Ik zou sneller mevrouw/meneer gebruiken. Volgens mij heb ik alleen nog maar zinnen gemaakt waardoor ik geen mevrouw of meneer hoeft te zeggen :mrgreen: want dat vind ik ook zo stom klinken. Ik spreek ze altijd aan met U
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jun 2003 11:54

butterfly schreef:
trijntjejohanna schreef:kijk, ik kom ze niet zo vaak tegen, maar als je dat zo leest als dat verhaal van dorothee, dan zeg je dus al paps en mams en dan gaat het nog uit.. en dan zijn het ineens je paps en mams niet meer.... nou ja ik denk dat iedereen het zelf moet weten.. mijn ouders houden er niet zo van, die willen het liever pas als je dan ook getrouwd bent

ben het hier wel mee eens geloof ik! Ik zou sneller mevrouw/meneer gebruiken. Volgens mij heb ik alleen nog maar zinnen gemaakt waardoor ik geen mevrouw of meneer hoeft te zeggen :mrgreen: want dat vind ik ook zo stom klinken. Ik spreek ze altijd aan met U

als ik er over nadenk dan weet ik eigenlijk niet eens wat ik tegen ze zeg... :oops: :oops: :oops: :oops:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 23 jun 2003 14:46

ik neem ook nog steeds een hele grote omhaal/omweg, maar soms zeg ik opeens gewoon pa of ma (as schoonouders), beetje afwisseling, ach, tkomt vanzelf. Mijn oeder ging pas naar hun opbellen, maar toen wist ze even niet wat ze moest zeggen: uuh met de moeder van tweetie is jouw moeder er ook??? (lijkt weer een beetje basisschool) hihi

tweetie

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 jun 2003 15:26

gewoon bij de voornaam en maar afwachten wat ze gaan zeggen wanneer je trouwt?
Time flies when you have none!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 jun 2003 17:20

Tja, zelf heb ik er nooit over nagedacht, ook nooit over hoeven denken. Bij mij mijn ouders
Mijn moeders ouders heten: vader en moeder, en m'n vaders ouders pa en ma. Heel typisch, maar zo was het gewoon. Nu vader en moeder overleden zijn is het meestal opa en oma, of pa en ma.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jun 2003 18:21

Sterretje schreef:gewoon bij de voornaam en maar afwachten wat ze gaan zeggen wanneer je trouwt?

jij wilt dat ze zelf aangeven wanneer je papa en mama mag zeggen????

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 jun 2003 19:14

jah, misschien zullen ze het zelf aangeven.. weet niet.
en.. waarom zou je ze het zelf niet vragen wanneer je het niet zeker weet?
Time flies when you have none!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2003 19:34

Sterretje schreef:jah, misschien zullen ze het zelf aangeven.. weet niet.
en.. waarom zou je ze het zelf niet vragen wanneer je het niet zeker weet?

Omdat ik dat niet durf.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 jun 2003 19:41

Ik heb het ze gevraagt maar ze wisten geen antwoord. Toen ben ik ze maar pa [achternaam] en ma [achternaam] gaan noemen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jun 2003 19:41

Kaw schreef:Ik heb het ze gevraagt maar ze wisten geen antwoord. Toen ben ik ze maar pa [achternaam] en ma [achternaam] gaan noemen.

Ja zo hebben we het hier thuis weleens over ze ;) (als ik het met mijn ouders over hun heb)

Dorothee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorothee » 24 jun 2003 06:25

Lalage schreef:
Kaw schreef:Ik heb het ze gevraagt maar ze wisten geen antwoord. Toen ben ik ze maar pa [achternaam] en ma [achternaam] gaan noemen.

Ja zo hebben we het hier thuis weleens over ze ;) (als ik het met mijn ouders over hun heb)

Haha, dat deed ik thuis ook. :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 26 jun 2003 07:57

Als mensen getrouwd zijn kan het ook nog altijd over gaan. Dus door scheiden. Dan zijn het ook ineens je vader en moeder niet meer.
Ik zou daar nu niet zo strikt een scheidlijn tussen leggen.
De jongen waar mijn dochter 2 1/2 jaar verkering heeft gehad noemde ons ook gewoon pappa en mamma. En dat was daarna weer over.
Op het moment dat iemand verkering heeft zijn de ouders van je beide de vader en moeder voor beide.
En ik geef het gewoon aan, zeg .... je mag best pappa en mamma zeggen. Ik vind men. en mevr. zo afstandelijk. En we hopen tenslotten dat wij je uoders worden.
Kinderen die in een pleeggezin komen noemen die ouders ook vaak gewoon pappa en mamma, terwijl ze ook nog gewoon hun eigen ouders hebben waar ze weer naar terug gaan.
Wij worden ook door vele kinderen oom en tante genoemd terwijl wij dat in de strikte zin van het woord niet zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jun 2003 12:19

jongeren die geen christen zijn en ook willen trouwen hebben dezelfde ' problemen' hoor.... alhoewel ik zelf geen problemen zie om jong te trouwen, maar goed... nu reageer ik er toch op en dat was neit de bedeoling

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 30 jun 2003 13:38

Ik zelf zeg altijd tegen mijn schoonouders Papa ...... (achternaam) en Mama ..... (achternaam)

en tegen mijn eigen ouders papa en mama.

Mijn man zegt tegen mijn ouders pa en ma
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 01 jul 2003 13:53

Mijn schoonouders zijn gelukkig niet moeilijk. Ze hebben het "u" zeggen er bij de eerste ontmoeting al uitgeramd - dat vonden ze niet nodig -, en op advies van mijn verloofde noem ik ze nu ook gewoon bij hun voornaam. Mijn verloofde doet dat namelijk zelf ook. Ik zou ze nooit paps of mams gaan noemen ofzo, want dat heb ik bij mijn eigen ouders ook nooit gedaan.

Dat vermijden van bepaalde zinnen, waar butterfly het over had, dat herken ik trouwens wel. Gelukkig durf ik intussen genoeg om mijn schoonouders rechtstreeks bij hun naam te noemen.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Terug naar “Archief”